Hop til indhold

De særlige talenter


Umulia
 Share

Recommended Posts

Har jeres hunde nogle specielle evner/særlige talenter, som I ikke kender fra andre hunde - altså noget helt særligt som netop denne hund gør?

 

Cicero har overrasket mig med:

Sofa-rygsvømning - han kan sparke og vrikke sig fra den ene ende af sofaen til den anden, liggende på ryggen :lol:

Øreflipbidning - han er faktisk bedre til det end nogen mand jeg har kendt :slem:

 

Vinnies særlige talenter:

Bamsesutning - at bruge en bamse som sut :lun:

Stepdans - med forbenene når hun er ivrig.

Finsovning - kunsten at tage en ekstra lur bare fordi det er rart ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Haha...! Hmm, Duffy har mange talenter, ved bare ikke lige om de er specielt enestående - selvom hun er enestående og unik ;-)

 

Jeg bilder mig skam heller ikke ind at de ting, jeg har nævnt, er specielt enestående. Der skal nok være andre hunde, der gør det samme - bare ikke nogle af dem, jeg selv har haft eller kendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Charlie har sådan en speciel måde at kante sig op på siden af mig og på en eller anden mystisk måde får han sig viklet ind under min ene arm så vi sidder sammen - det er hygge :lun:

Oscar går i sin kurv om aftenen og her trækker han sit tæppe helt om sig - intet må være til syne af Oscar - og så er det godnat :mrgreen:

Darwin smækker med dørerne - han klaprer med dem, når han fortæller at han vil ud. Udover det har han en "irriterende" vane, at klappe låget ned på opvaskemaskinen - stå op på låget, for så kan han lige nå op på køkkenbordet, for at se om der nu skulle ligge en krumme eller to :-D - så det er med at huske at lukke låget helt i

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Brutus han synger til hvergang jeg spiller mozart på klaveret, det synes jeg er vildt underligt.

 

Bananna kan have næsten et helt tæppe i munden som sutte klud. ret imponerende. Så falder hun som regel i søvn med det i munden, og så kan man bare se at når hun vågner at hun bare total tør i munden, og at det ikke er specialt behageligt at få tæppet ud af munden igen.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeres hunde nogle specielle evner/særlige talenter, som I ikke kender fra andre hunde - altså noget helt særligt som netop denne hund gør?

 

Cicero har overrasket mig med:

Sofa-rygsvømning - han kan sparke og vrikke sig fra den ene ende af sofaen til den anden, liggende på ryggen :lol:

Øreflipbidning - han er faktisk bedre til det end nogen mand jeg har kendt :slem:

 

Vinnies særlige talenter:

Bamsesutning - at bruge en bamse som sut :lun:

Stepdans - med forbenene når hun er ivrig.

Finsovning - kunsten at tage en ekstra lur bare fordi det er rart ;-)

 

Flica også en stepdanser når hun bliver ivrig :hjerte:

 

 

Joya har et stort talent for at søge skygge udenfor -det er der med garanti også mange andre hunde der gør, men ingen af mine andre hunde har nogensinde gjort det/kunne finde ud af det, men Joya er eminent god til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Greta kan også det der rygsvømning, hun kan bevæge sig rigtig mange meter på græsset bare ved at vride ryggen. :-D

 

Alle tre er verdensmestre i arm-slyngning. Når de vil nusses, kommer snuden ind under ens arm, og hvis man ikke gør modstand kan man godt komme til at smække sig selv en på hovedet. :-D

 

Sadie er en eminent negle-trimmer, både på sig selv og på de mennesker der vil lægge fingre til. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

- Taiki er en listetyv når det kommer til fødder.

Han har listet sokker af mig, mens jeg sov lur på sofaen. Han har listet en hjemmesko/tøffel af min mor, mens hun var på besøg og vi drak kaffe. Han har gennemtygget et snørebånd på min kærestes sko, så båndet knak - mens vi sad ved spisebordet.

 

 

- Når Taiki er mildt utilfreds, men ikke decideret sur, siger han den der brummende lyd som et gammel køleskab kan sige når det kæmper for at køle.

 

- Taiki har ekceptionel bidehæmning. Han bider gerne når han om morgenen (alt for tidligt ifølge prinsen) får sele på inden tur eller hvis vi piller for meget ved hans poter. Han kan have hele gebisset fremme og ligne en dæmon der er klar til at flænse og flå ind til benet - og så lægger han forsigtigt sine tænder på ens hud, så der hverken kommer ridser, mærker eller fordybninger. Så er det, at den der snurrende køleskabslyd kommer til sin ret. Rrrr-rrrr-rrrr.

 

 

- Taiki sutter på finger og mit hår. Nogle gange om natten møffer han rundt og piver i søvne hvis han har mareridt, så får han lige min lillefinger som han så sutter på. Så kan jeg i mørket ane en lille krøllet hale der logrer i søvne. Mors bammis! :lun:

Når min kæreste har nattevagt lægger Taiki sig op i sengen ved siden af mig (når vi er to er der for varmt, så ligger han på et tæppe ved siden af; vi har ikke ben på sengen, så han ligger sammen med os alligevel) og hvis mit hår ikke er sat op, så nasker han gerne på en tot af det. Min frisør er meget fascineret af, at mit hår generelt er et par cm. kortere i venstre side end i højre og hun kan slet ikke regne det ud. :mrgreen:

 

 

Derudover har Taiki en særlig udviklet sans for uordentlighed og uredelighed (jeg kalder det hans OCD). Så bliver han et surt, larmende løg. Her er nogle eksempler:

¤ Kuffert stillet midt på fortovet (fordi nogen pakkede bil til ferien) = Taiki der gør af den, nedlægger den og bliver sur over at han ikke må pisse på den for at fejre sin sejr. De kender ham heldigvis og var flade af grin, jeg syntes det var pinligt.

 

¤ Fulde folk der ikke kører ordentligt på cykel. Normalt er han helt ligeglad med cyklister, men hvis de slingrer, så gør han af dem og fnyser.

 

¤ Biler der ikke starter med det samme, men hoster lidt. Dem knurrer han af indtil de starter.

 

¤ Skader/fugle, der larmer om natten. De kan besætte forhaven alt hvad de vil, men det er jo ikke normalt at de siger noget om natten og så deltager Taiki gerne i deres larm. Det sker heldigvis meget, meget sjældent - ellers måtte jeg sgu skyde de skide skader! :mrgreen:

 

¤ Hans gode hundeven havde fået ny sele. Den bjæffede han af og nedstirrede på turen. Han ville ikke tumle med sin ven som han plejede, for ville ikke i nærheden af selen. Næste gang vi sås, snuste han til selen men holdt ellers afstand. Tredje gang var alt ok og selen accepteret. Wtf?

 

¤ Han er vandt til larmende børn på legepladsen der skriger og råber. Så en dag gik min mor med ham, hvor en far fik sin pige ned af den store rutsjebane selvom hun var bange og angst, og skreg. Taiki kunne åbenbart høre, at pigen skreg i ægte panik, for modsat normalt FOR han hen til rutsjebanen og nedstirrede faderen, og ville ikke gå videre før han på afstand havde fået studeret nærmere, at pigen var okay.

 

¤ Vi har en plads hvor nogle træer er plantet i små firkantede kasser med metalgitter over. Så havde nogen fjernet et gitter fra et træ. Taiki nærmede sig med størst mulig agtpågivenhed, knurrede og bjæffede lidt, snusede og endte så med at pisse på kassen i ren foragt over, at den manglede sit gitter.

 

 

- Og så var der dengang, hans OCD/fornemmelse for uordentlighed muligvis reddede mit liv og førlighed:

 

Jeg var alene hjemme og på vej ind fra en gåtur, mærkede jeg noget nive ved halsen, men tænkte ikke over det.

Vi kommer ind og Taiki ligger i sofaen med tyggeben, mens jeg slapper af. Jeg begynder at blive meget træt og lidt ør, hvilket undrer mig da jeg ellers har været frisk hele formiddagen. Men jeg tænker ikke videre over det og er næsten ved at falde hen, da Taiki kigger op og begynder at gø af mig.

Han bliver ved og ved, helt manisk, at gø af mig.

Først tror jeg, at han måske gør af noget bag ved mig, hvor vi har et vitrineskab med glaslåger. Men da jeg kigger, ser jeg mit spejlbillede, at jeg er helt rød i hovedet, opsvumlet og ser herrens ud!

Jeg suser ud på badeværelset og opdager brodden af en bi der sidder i min hals (den nivende fornemmelse). JEG ER ALLERGISK! Og jeg ligner simpelthen en tomat.

 

Jeg skynder mig at tage alskens medicin og min quick-stick, og får ringet til lægevagten m.m., men heldigvis bliver min vejrtrækning ikke påvirket og min medicin slår anfaldet ned.

 

 

Den dag i dag ved jeg ikke, hvad der var blevet af mig, hvis jeg var faldet i søvn i den sofa uden at vide, at jeg var blevet stukket og fik en allergisk reaktion. Hvis Taiki ikke havde set, at hans mor så tosset ud og var begyndt at gø af det.

 

Puha! Så jeg er såmænd glad nok for Taikis fornemmelse for uordentlighed. :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Sadie er en eminent negle-trimmer, både på sig selv og på de mennesker der vil lægge fingre til. :oops:

 

Det er så ikke unikt, for jeg ville netop til at fortælle den samme unikke historie om Baldur :blink:

 

Jeg har før hørt om hunde der bed deres egne negle, men indtil jeg så dette, så havde jeg aldrig hørt om andre end Baldur som elskede at bide menneskers negle. Han blev ovenud lykkelig hvis han fik lov at bide mine negle, og han var yderst forsigtig, kun et lille stykke ad gangen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

- Taiki sutter på finger og mit hår. Nogle gange om natten møffer han rundt og piver i søvne hvis han har mareridt, så får han lige min lillefinger som han så sutter på. Så kan jeg i mørket ane en lille krøllet hale der logrer i søvne. Mors bammis! :lun:

 

Cicero gør noget lignende. Om aftenen ligger han på ryggen ved siden af mig, og hvis jeg ikke lige har reageret på at han er der, giver han sig til at pive. Så kroger jeg lige en finger rundt om hans ene hjørnetand, og han gumler forsigtigt på den til han falder i søvn. Skøre hunde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Futte møder en bulldog eller mops forsøger han sig ud i gryntedproget :o)

Det er ikke hver dag man møder en DSG der lyder som en bulldog ;-)

 

Ellers slutter Futte sig også til de der gerne vil trimme menneskenegle... Dog er hans "mor" ikke så glad for denne egenskab når jeg netop har brugt flere timer på at lave negle.

 

Og så er det jo bare en umulighed at falde i søvn hvis ikke der er nogen at putte med - helst under tæppe eller dyne, naturligvis, så kun snuden kigger frem. Og er der virkelig ikke nogen mennesker der vil putte, kan han godt nøjes med en hund... Med tryk på nøjes ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg træner Chinook, får han jo et klik, når han er go og så går der jo lige et sekund eller tre før godbidden falder. I den tid har han lært sig selv at kaste hovedet tilbage flere gange, så det nærmest ser ud til at han kaster hovedet tilbage i hip-hop-style :klap: Det ser bare så skægt ud.

Nu har han så videreført den, så når han for alvor grovtigger, så sidder han og hip-hopper..... :sjov:

 

Og så kan han rode sin legetøjskasse igennem og dutte på flere ting, indtil han finder lige præcis den ting, han havde besluttet sig for at han vil lege med. Det virker virkelig som om han på forhånd har besluttet sig til hvad han vil lege med og så dutter han på alting til han høre præcis den lyd, som tingen siger. :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig tråd!

 

Nogle af de ting jeg tager med har jeg hørt om andre hunde der gør (bla herinde) men da jeg ikke selv har set andre hunde gøre tingene kommer de med alligevel.

 

Ozzie er også stor-stepdanser når hun er ivrig... hun rækker gerne tunge også og bakker lidt ind imellem (og vi behøver ikke tale så meget om at det hele skyldes at nogen har lært hende det sådan liiidt ved et uheld... eller to... eller lidt flere :mrgreen:)

 

Nogle gange når hun drikker vand, så fylder hun munden med en masse vand til sidst og så går hun et eller andet sted hen (henover et tobenet offer et et meget brugt mål) og så slipper hun ellers vandet løs... tricket er blevet døbt pelikanen.

 

Af at være en ret klumpet schæfer sådan til daglig så kan hun viiiiirkelig snige sig op de mest sære steder, uden at man opdager hende, før hun er, hvor hun gerne vil være... fx sidder man i sofaen og pludselig opdager man at hun ligger lige bag en og sover sødt og man anede ikke hun lå der eller pludselig står hun på stuebordet eller som nævnt den anden dag, sidder med på en stol ved et kaffebord.

 

Hun spiser vandmelon som vi andre gør - det ser såååå sødt ud. Hun tager forsigtigt små bidder. :lun:

 

Når hun skal spise noget fra en gaffel e.l. tager hun den som regel helt ind i munden og sutter på den.... skal jo have det hele med.

 

Når der kommer gæster herhjemme gør hun ikke... men hun løøøøber rundt i glade cirkler omkring gæsterne og siger oooouuuuuiiiiiiiii!

 

Hvis hun beder om mad/tigger så viiiiiiiinker hun.... stort hit blandt familie og venner. :lun:

 

Næsten hver gang hendes poter rammer sand, så går hun graveamok.

 

Hun storspiser elmeblade, bær osv.

 

Hun kan simpelthen ikke begrave ting ordentligt - graver et fint hul, putter tingen i og når hullet så skal fyldes med jord e.l. så begynder hun nede i bunden af hullet og skubber iiiiivrigt... tingen op igen. :lol:

 

Når man går tur med hende og sætter sig ned så skal hun hiiiiiilse og snakkes med og aes...meget! Når det så er gjort, så sætter eller lægger hun sig selv ofte ret langt væk fra én... tak for den Ozzie. :hmm:

 

Hun kan apportere hvad som helst (der ikke er spiseligt) undtaget træapporter - dem æder hun.

 

Hun plukker ofte selv sine grene - buske og småtræer er i ret så stor fare, hvor Ozzie går.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Min Tot er meget obs på hvordan jeg har det - ved ikke om han kan " mærke " når mit blodsukker falder - jeg har diabetes - eller hvad det skyldes , det er jo lidt svært at checke.

 

En af mine barndomshunde sagde til hver gang min mors (som også var diabetiker) blodsukker begyndte at blive for lavt, så tror bestemt at (nogle) hunde kan mærke den slags. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kan springe/hoppe som en kat...

 

En dag vi havde gæster sad vi og spiste ved spisebordet, og Luna syntes at nu var det længe siden hun havde været midtpunkt, så hun satte sig ved siden af den ene gæst og forsøgte at få opmærksomhed. Da dette ikke lykkedes, så satte Luna af og vupti, så landede hun fuldstændig lydløst på spisebordet (uden at vælte noget), hun tog ikke tilløb eller noget, hun hoppede bare direkte op i luften og landede på spisebordet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Futte møder en bulldog eller mops forsøger han sig ud i gryntedproget :o)

Det er ikke hver dag man møder en DSG der lyder som en bulldog ;-)

Det er bare sødt :lun: Sikke en dejlig social hund!

 

Hun kan simpelthen ikke begrave ting ordentligt - graver et fint hul, putter tingen i og når hullet så skal fyldes med jord e.l. så begynder hun nede i bunden af hullet og skubber iiiiivrigt... tingen op igen. :lol:

 

Sådan gjorde Bo også :lol: Han var omhyggelig med at begrave sine ting. Alligevel lå de altid frit fremme når han var færdig :stupid:

 

Luna kan springe/hoppe som en kat...

 

En dag vi havde gæster sad vi og spiste ved spisebordet, og Luna syntes at nu var det længe siden hun havde været midtpunkt, så hun satte sig ved siden af den ene gæst og forsøgte at få opmærksomhed. Da dette ikke lykkedes, så satte Luna af og vupti, så landede hun fuldstændig lydløst på spisebordet (uden at vælte noget), hun tog ikke tilløb eller noget, hun hoppede bare direkte op i luften og landede på spisebordet :genert:

 

Jeg elsker Luna :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg træner Chinook, får han jo et klik, når han er go og så går der jo lige et sekund eller tre før godbidden falder. I den tid har han lært sig selv at kaste hovedet tilbage flere gange, så det nærmest ser ud til at han kaster hovedet tilbage i hip-hop-style :klap: Det ser bare så skægt ud.

Nu har han så videreført den, så når han for alvor grovtigger, så sidder han og hip-hopper..... :sjov:

 

Og så kan han rode sin legetøjskasse igennem og dutte på flere ting, indtil han finder lige præcis den ting, han havde besluttet sig for at han vil lege med. Det virker virkelig som om han på forhånd har besluttet sig til hvad han vil lege med og så dutter han på alting til han høre præcis den lyd, som tingen siger. :lun:

Jeg havde så meget lavet et trick ud af det der hip-hop nummer! :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anton er en rigtig miljø-hund. Når han ser noget skrald på en gåtur så skal det enten gøes af eller tisses på. Han opfører sig også indimellem som en blanding mellem en kat og en bjergged, da han elsker at ligge oppe på ryglænet af sofaen, helst så han kan ligge omme bag ens nakke.

 

Kato kan man få til at lege-knurre ved at nusse ham en bestemt måde på kinderne. Desuden så logrer han ikke med halen når han bliver rigtig glad, halen drejer hele vejen rundt i cirkler :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...