Hop til indhold

Hvalpetræning Horsens/Vejle anbefalinger?

Gæst Pixie
 Share

Recommended Posts

Gæst Pixie

Har søgt lidt rundt efter hvalpetræning til Alba. De fleste steder starter op nu efter ferien.

Har kigget på Sannes hundecenter - desværre alt optaget.

DKK Horsens

DHC Horsens

ØHT Horsens

dhc Vejle

Men det er Jo svært at finde det bedste, så har I nogle anbefalinger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh Sannes hundecenter er ellers super:5up: Er vi rigtig glade for!

Derudover gik vi også til hvalpetræning hos DKK i Vejle, er ikke så vild med den i Horsens (men det står for egen regning). DCH har jeg desvære ingen erfaring med, da jeg ikke må træne der.

Ville også meget genre træne hos Sanne.

Hvorfor måtte I ikke træne hos DHC?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville også meget genre træne hos Sanne.

Hvorfor måtte I ikke træne hos DHC?

Fordi DCH Horsens mener, at en mastiff er en muskelhund. Derfor træner vi hos Sanne nu, der må vi nemlig gerne være:-D (vi gik på 2 hvalpehold - 1 hos Sanne og 1 hos DKK Vejle, men nu går vi kun hos Sanne, da DKK Vejle's træningstider ikke passer ind her).

Hvor store er holdene?

Da vi gik, startede der vel 10-12 stk, men vi var vel kun 6-8 som mødte op hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har mulighed for at træne i dagtimerne, så har Sanne 2 ledige pladser på hvalpehold mandag formiddag kl. 11.15...

Min den første var på hvalpehold hos DKK Horsens, det kan jeg desværre ikke anbefale... Vi var en 15-16 stykker på holdet og træneren var ikke noget at råbe hurra for. Men! Der er STOR forskel på trænerne i klubberne og det kan sagtens tænkes, at jeg bare har været uheldig... Jeg er selv sgilityinstruktør hos DCH Horsens, men har ingen ide om, hvorvidt deres hvalpetrænere er værd at anbefale, da jeg aldrig har gået på et hvalpehold hos dem... Har dog taget en "kursushold" i lydighed, da min første hund var unghund. Fin nok træning, men gabende kedelige øvelser synes jeg... Men hey, jeg er agility og rally-menneske, så måske er jeg den forkerte til at bedømme hvad der er spændende og hvad der ikke er ;-) Men det var rigtigt meget "rækketræning" og "fremad gå" træning... det siger mig ikke noget...

Nr 2 hund har gået hvalp og unghund på Sannes Hundecenter. Det var vi meget glade for. Vi var 8 på hvalpeholdet og 6 på unghundeholdet. Nu om dage løber jeg kun agility og det gør jeg selvfølgelig også hos Sanne ;-)

Men her i Horsens er der nu mange muligheder. Vi har jo også retrieverklubben, schæferhundeklubben, spanielsklubben og Hund & Træning. De tre første tror jeg dog kun tillader "andre racer" på deres hvalpe og unghundehold, så det vil selvfølgelig være lidt surt, hvis man bliver glad for det og så er tvunget til at skifte senere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres besvarelser, så har jeg da lidt erfaringer at gå ud fra, så er det bare at få bekræftet en plads.

Vi glæder os til at starte med hvalpetræningen.

Har desværre ikke mulighed for at træne mandag formiddag :(

Link til indlæg
Del på andre sites