Hop til indhold

Difinitionen på en fin stamtavle?


Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jeg ville også kunne bruge ordet "fint".

Her mener jeg så, at anerne har exteriørmæssig klaret sig godt i ringen , er kendte i avlerkredse ,som hunde der levede aktivt og længe og at deres temperament er så racetypisk, som racen beskrives i almindelighed.Og deres brugsegenskaber ligeså.

Og ja flere internationale titler i anerne er jo da en salgsfremmende ting, der kan gøre nye hundeejere trygge ved købet.At så 2 stk i avlerkredse meget berømte hunde, kan lave hvalpe der ikke er så attraktive, har jeg da selv et exempel på.

Undskyld Laura, men sød er du da helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

En stamtavle betyder for mig - at jeg har sikkerhed for at det er en beagle jeg har købt - med det menes at den er så racetypisk som den kan blive. får den og den størrelse, udseende mv. Jeg ser ikke på hvor mange præmier og lign. forældre/bedste/olde dyrerne har. Jeg har spurgt ind til opdrætters arbejde og avl - men det er så mere af interesse, end det er at der skulle være "fint blod" blandet ind.

 

Til gengæld kan jeg godt sige til en af mine beagler, når han har rullet sig i sølet og ser herrens ud om han dog ikke ved han er en fin stambogs ført beagle og at han ikke burde opføre sig sådan med at svine sig til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg hører 'fin' stamtavle, opfatter jeg det som et udtryk for at hundene på den er højt præmierede, være det sig indenfor udstilling, brugs eller hvad der nu gør sig gældende.

 

Måske en hjemmestrikket definition :vedikke:

isåfald er min definition også hjemmestrikket - for jeg tror også at fine papirer betyder at forfædrene har en masse titler

Link til indlæg
Del på andre sites

Willa er efter en engelsk champion og en dansk/tysk/international champion. I hendes stamtavle er der udover forældrene rigelig med champions...

 

Men jeg synes såmend ikke hendes tavle er fin - jeg synes hun er af nogle gode linier. Som har meget at komme med i forhold til udseende, temperament osv. For mig er det linierne det handler om.

 

Willa selv er ikke champion - hun har 1 cert og 3 reservecerter mener jeg. Måske er vi heldige en dag. Det kunne da være sjovt at få en champ :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...