Hop til indhold

Hvilken en passer til os/mig?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hej, som mange af jer nok ved skal vi/mig have en hund mere.

 

Om os:

Vi er en familie på fire, en far, mor, mig og min lillesøster, vi bor på landet 500 meter væk fra en skov, og til vores grund høre der marker (med gras), og der må hunde godt være.

Vi bor cirka 200-300 meter fra vejen (en grusvej).

 

Vi kan tilbyde hunden:

Cirka 2 timers motion om dagen.

Leg med andre hunde.

Fri løbe plads.

En god kammerat (Mambo).

Og en masse andet.

 

Krav til hunden:

Den skal kunne bruges til lydighed og AG.

Lærenem.

Helst kunne med andre hunde.

Den må gerne kunne lide vand (dog ikke et krav)

Kunne lide en god gå tur.

 

 

Hunde vi overvejer:

Border terrier (min mor har haft dem som barn).

Cavalier.

Måske noget DSG blanding.

Sheltie.

 

Kom gerne med nogen hvis jeg har glemt dem.

 

Hvilken en synes i passer bedst?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Super liste du har lavet, så er det vel bare at tjekke af, og se om du ikke kan slette en til to racer fra den, inden i tager ud og besøger hunde og kenneler?

 

Fx sheltie: lydighed og ag, tjek. Lærenem, tjek. Kunne med andre hunde: njaa, som regel nej, vandglad: nej, gåtur: det kan alle hunde vel lide :vuf:

 

Hvilken type er du mere til? Hunde med robust sind, og deres egen mening om tingene? (typisk terrier), eller de mere følsomme, og samarbejdende som er lette at træne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes at det er en rimelig mærkelig holdning at have mht at de må lære at passe/leve sammen? Er du også en af dem, som synes at hundene fx selv skal have lov til at "finde ud af det" i hundeskoven, hvis din lab "tromler" en mindre hund ned, hvor den mindre hund tvinges til selv at sige fra?

 

Pga det du har skrevet indtil videre herinde, så synes jeg faktisk, at du bør vente nogle år med næste hund. Ikke fordi at du ikke ville passe den godt nok, men fordi at du virker til at have meget at lære endnu mht hundens sprog, adfærd etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes at det er en rimelig mærkelig holdning at have mht at de må lære at passe/leve sammen? Er du også en af dem, som synes at hundene fx selv skal have lov til at "finde ud af det" i hundeskoven, hvis din lab "tromler" en mindre hund ned, hvor den mindre hund tvinges til selv at sige fra?

 

Pga det du har skrevet indtil videre herinde, så synes jeg faktisk, at du bør vente nogle år med næste hund. Ikke fordi at du ikke ville passe den godt nok, men fordi at du virker til at have meget at lære endnu mht hundens sprog, adfærd etc.

??????????????????????????

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes at det er en rimelig mærkelig holdning at have mht at de må lære at passe/leve sammen? Er du også en af dem, som synes at hundene fx selv skal have lov til at "finde ud af det" i hundeskoven, hvis din lab "tromler" en mindre hund ned, hvor den mindre hund tvinges til selv at sige fra?

Nej, det synes jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også stadig en DSG. :-)

Men den der med at de bare må lære at leve sammen, den holder altså ikke - man er nødt til at se på hvilke racer der passer sammen, man kan ikke bare forvente at de "bare finder ud af det" - når man har en hund i forvejen så er man nødt til at tænke på at den nye hund skal passe sammen med den gamle.

 

Men DSG/Labrador kender jeg nu flere som har uden de store problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også stadig en DSG. :-)

Men den der med at de bare må lære at leve sammen, den holder altså ikke - man er nødt til at se på hvilke racer der passer sammen, man kan ikke bare forvente at de "bare finder ud af det" - når man har en hund i forvejen så er man nødt til at tænke på at den nye hund skal passe sammen med den gamle.

 

Men DSG/Labrador kender jeg nu flere som har uden de store problemer.

 

Ja, vi har jo netop den kombination og det fungere upåklageligt :-). Også med hensyn til leg. Bella er meget hensynsfuld over for Tulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal den nye hund kun bo sammen med den anden hund i 6 år? Hvad sker der mon om 6 år???

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel deres nuværende hund er, men det kunne jo tænkes at den er så gammel at det måske ikke ville være så mærkeligt hvis den ikke var her meget længere end 6 år endnu. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tullesen
Nu kan jeg ikke huske hvor gammel deres nuværende hund er, men det kunne jo tænkes at den er så gammel at det måske ikke ville være så mærkeligt hvis den ikke var her meget længere end 6 år endnu. :vedikke:

 

Den anden skulle være omkring 1 år....?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...