Hop til indhold

Foderjunglen ;-)


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har altid fodret med barf men da økonomien ikke rækker mere har jeg besluttet at gå over til tørkost i håb om at kunne spare lidt:hmm:.

 

Jeg har indtil nu overvejet Orijen,Acana og kingsmoor. Hvad er jeres erfaringer med dem og har I andre billige og gode forslag ;-) .

 

VH Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil anbefale TTW, det elskede nissan og fungerede godt på.

 

min økonomi rækker heller ikke langt lige pt. da jeg står og skal flytte om et halvt år, og derfor skal spare en del op.

 

har derfor lige bestilt en sæk med markus mühle, så må vi se hvordan det kommer til at gå.

 

Kan godt lide indholdet i Kingsmoor, men nissan synes det var død kedeligt!

 

ellers fungerer han også rigtig godt på Olivers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været igennem en enkelt sæk uden problemer.

P.t. får hun Ecopet med lam (købt på Vild med dyr-messen til 100 kr.), men det vil jeg ikke anbefale. Hun er lidt småkedelig i pelsen.

 

Næste gang tror jeg, at vi prøver en kombination af halv weight loss - halv selected fish, begge fra Olivers. Så kan Maggie få selected fish. Gider ikke have gang i tre forskellige

Link til indlæg
Del på andre sites

Orijen får mange hunde dårlig mave af. Luna fik det, BamseIda's 2 fik det. Og jeg kender til en del andre der gør.

 

Jeg bruger Wolfsblut, når jeg bruger tørfoder. Jeg køber det i Tyskland. Gav 465 kr inkl levering for en 15 kg sæk. Og det er en af de dyre varianter.

 

Der er også Taste of the Wild

Jeg fik afvide af ham der sælgernen nede i Porcani at wolfsblut ikke laver deres foder selv, men får det lavet et andet sted, og har derfor ikke kontrol over hvordan deres foder bliver lavet, andet end hvad det indeholder, de stikker simpelthen bare en opskrift til dem der laver det, om det gør dem ringere tror jeg ikke... Men det har fået mig til at vælge dem fra i denne omgang...

 

Acana skulle lave deres eget selv, mener det er det samme firma der laver orijen, har jeg hørt en fugl pippe om...

 

TTW har jeg også kigget lidt på, men der er nogle der mener at det er noget at det foder der ligger i bunden af tørfoder der leger wannabe barftørfoder, om det er sandt må kun guderne vide, men jeg har kun fundet det ned til 7 kg sække, og det kan min skabede hund ikke nå og æde inden det bliver træls...

 

Og jeg tør ikke at kaste mig ud i noget BARF med Saga...:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orijen er der som Jeanette siger mange hunde der får løs mave af, det gjorde min egen også.. Men for andre fungerer det super.. Taste of the Wild er også kornfrit og i den billigere ende af skalaen..

James Wellbeloved kører også et par kornfri varianter, men de skal vidst bestilles hjem fra england (zooplus)..

 

Havde jeg en større hund ville jeg fodre med Wolfsblut (forudsat den ville spise det :P).. Synes det dufter vildt godt, lyder godt men foderpillerne er store, hvilket jo er super til de større hunde, men mit kræ ville dem ikke..

 

Jeg overvejer at prøve at fodre med Acana når der skal købes igen.. Eller TotW Sierra et-eller-andet.. Om ikke andet så for at blande noget andet i det normale :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får James Wellbeloved - de kornfri varianter - de trives super godt på det. Jeg køber det i England hos Petplanet det er billigt og der er en super service.

 

Vedr. det koldpressede foder så har mine fået både Lukullus - Lupo Natural og Markus Muhle. Af de tre er Lupo Natural klart den bedste. MM gylper mine af og de har også haft direkte opkastninger af det

 

Vedr. Taste of the wild - så går der veholdene rygter på de amerikanse forum om at de omgås sandhederne - blandt andet skulle deres fisk som de anvender ikke være helt så giftfrie som de påstår

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har snart prøvet alle fodermærker... Og det veksler meget hvordan de fungerer på det. Jeg bliver ved med at vende tilbage til Royal Canin som de fungerer bedst på..I lang tid brugte jeg exigent, men så fik de leveret forkert (Sensible)..Da jeg snakkede med dem dernede sagde de det var kornfrit. Jeg har aldrig tjekket om det er rigtigt, og jeg er også rimelig ligeglad med om der er korn i eller ej, bare de fungerer på det.. Nu bruger jeg kun sensible, for de fungerer utrolig godt på det og der kommer ikke ret meget affald ud.

Prøv dig frem og så vælg det foder h*n fungerer bedst på

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...