Hop til indhold

Hvor meget gør en japansk spids?


Gæst Isabel
 Share

Recommended Posts

Gæst Isabel

Hej igen.

 

Jeg er kommende førstegangshundeejer og snuser sådan af ren nysgerrighed rundt efter racer. Jeg har længe haft et godt øje til den japanske spids. Dens sind og behov passer simpelthen perfekt til mig og mit liv.

 

Men jeg er lidt bekymret, for jeg har hørt fra mange, at det er en hund, der gør forholdsvis meget. Jeg bor i et villakvarter, og det er for mig påkrævet, at hunden ikke generer de andre omkring mig ved at stå og gø.

 

Så mit spørgsmål til jer er: Hvor meget gør en japansk spids? Er det sådan, at den kun gør, når der kommer gæster? Eller vil den stå i haven og gø hele tiden, hver gang der kommer et menneske eller hund forbi på gaden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen.

 

Jeg er kommende førstegangshundeejer og snuser sådan af ren nysgerrighed rundt efter racer. Jeg har længe haft et godt øje til den japanske spids. Dens sind og behov passer simpelthen perfekt til mig og mit liv.

 

Men jeg er lidt bekymret, for jeg har hørt fra mange, at det er en hund, der gør forholdsvis meget. Jeg bor i et villakvarter, og det er for mig påkrævet, at hunden ikke generer de andre omkring mig ved at stå og gø.

 

Så mit spørgsmål til jer er: Hvor meget gør en japansk spids? Er det sådan, at den kun gør, når der kommer gæster? Eller vil den stå i haven og gø hele tiden, hver gang der kommer et menneske eller hund forbi på gaden?

De japanske spids jeg kender gør meget..Ikke kun af mennesker og hunde..Men bare fordi de kan?
Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar ;-)

 

Hvad mener I om at have en japansk spids i et villakvarter? Jeg har aldrig nogensinde haft hund før, men jeg ved, at jeg ikke skal have hund, før jeg har undersøgt alt, hvad jeg kan om det. Men jeg tænker på, om det kunne blive et problem for mig at få en japansk spids så? Jeg har jo aldrig prøvet at træne en hund før, så selvom jeg vil gøre alt for at lære den ikke at gø, så ved jeg jo ikke, om det er noget, jeg kan, da jeg absolut ingen erfaringer har.

 

Men er det forholdsvis let at lære den ikke at gø? Jeg vil jo nødig være kendt som hende med den larmende hund, der generer hele nabolaget. Øv, hvor er det altså ærgerligt, at den gør sådan :( På alle andre punkter passer den ellers helt perfekt til mig.

Redigeret af Isabel
Stavefejl ;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

At lære en gøende hund ikke at gø, er ikke raketvidenskab, men det kræver konsekvens og tålmodighed. En udpræget gøende race (som de fleste spidser er) kan lære ikke at gø, men helt stille bliver den nok aldrig. Så længe du har mod på projektet og er med på, at det kan kræve at hunden aldrig er alene i haven i det første laaaaaaaaange stykke tid, indtil adfærden er indlært, så er det absolut ikke et umuligt projekt. Jeg bor inde midt i byen med to styks dansk/svensk gårdhundeblandinger (også en race der er glad for sin egen stemme), og vi har fået det til at virke... Ikke dermed sagt, at hundene aldrig siger en lyd, men sådan generelt, så går det faktisk fint med "I må gø når der kommer nogen" og ellers ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

At lære en gøende hund ikke at gø, er ikke raketvidenskab, men det kræver konsekvens og tålmodighed. En udpræget gøende race (som de fleste spidser er) kan lære ikke at gø, men helt stille bliver den nok aldrig. Så længe du har mod på projektet og er med på, at det kan kræve at hunden aldrig er alene i haven i det første laaaaaaaaange stykke tid, indtil adfærden er indlært, så er det absolut ikke et umuligt projekt. Jeg bor inde midt i byen med to styks dansk/svensk gårdhundeblandinger (også en race der er glad for sin egen stemme), og vi har fået det til at virke... Ikke dermed sagt, at hundene aldrig siger en lyd, men sådan generelt, så går det faktisk fint med "I må gø når der kommer nogen" og ellers ikke...

 

Mange tak for dit svar! :)

 

Jeg har bestemt mod på projektet. Jeg har ikke selv noget helt vildt imod hundegøen, så jeg vil sagtens kunne klare en hund, der ikke er fuldstændig stille. Men jeg er glad for at høre, at du bor i byen med to "alarmhunde" og har fået det til at fungere. Jeg er selv et rigtigt udemenneske, som elsker at være ude i haven, så de dage, hvor hunden er ude i haven i lang tid, vil jeg alligevel altid være til stede. Og jeg er fuldt indforstået med, at man også skal gå med ud, selvom hunden bare lige skal ud at tisse. Så konsekvens bliver intet problem her :blink:

 

Men det er rart at høre folks erfaringer. Jeg har bestemt mod på projektet, men jeg skal slet ikke have hund endnu, så jeg har lang tid til at tænke over det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har boet i midtbyen med 2 voksne beagler og 1 hvalp. Det er jo også gående hunde. Vi har aldrig fået nogle klager, men når de gøede blev de også kaldt ind med det samme!

 

Min veninde har en japansk spids - hun bliver sendt indenfor ved det mindste vuf. Så får hun lige en lille timeout og får så lov til at komme ud igen...

 

Det kan sagtens lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har boet i midtbyen med 2 voksne beagler og 1 hvalp. Det er jo også gående hunde. Vi har aldrig fået nogle klager, men når de gøede blev de også kaldt ind med det samme!

 

Min veninde har en japansk spids - hun bliver sendt indenfor ved det mindste vuf. Så får hun lige en lille timeout og får så lov til at komme ud igen...

 

Det kan sagtens lade sig gøre.

 

Det er super dejligt at høre, at I har gode erfaringer med det :-D Det giver lige én lidt ekstra blod på tanden at høre, at det sagtens kan lade sig gøre at bo i byen med de gøende racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...