Hop til indhold

Gamle vs. nye (positive!) metoder.


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Det er vildt at se hvilken forskel det kan gøre at opdrage en hund med hhv det ene og det andet.

Liva kommer jo desværre fra de gammeldags af slagsen - en sammenrullet avis/reklame, én over snuden og et "Føøøj!!!" - dét uanset om hundene forsvarede et tyggeben hinanden imellem, eller om man var kommet til at tisse på gulvet om natten fx - så selvom det først blev opdaget næste morgen, så blev man hevet hen til det, snuden i det, én over snuden og et "Føøøj!!!"

 

Da vi fik Liva krøb hun langs gulvet - uanset om vi kom hurtigt eller forsigtigt imod hende. Hun var ret nervøs bare vi bevægede os rundt i huset de første par dage. Imorgen er det 14 dage siden vi hentede hende - og hvilken forskel! :shock: Hun er stadig en forsigtig lille pige, men er nu helt ligeglad med at vi bevæger os rundt omkring hende - også selvom det er i et hurtigere tempo. Når man kaldte på hende før, kom hun forsigtig hen mod éen - ala hun liiiige skulle se om der ventede skældud eller noget positivt. Når man kalder på hende NU - så kommer hun styrtende hen mod én og hele kroppen logre og hun springer op i favnen på os og vil gerne kramme :hjerte: Hun bliver så enormt stolt og glad når hun får ros - og dét får hun meget af herhjemme. Hun har endnu ikke fået nogen former for skæld ud og max 2-3 nej'er som har været ganske forsigtige og efterfulgt af hendes navn, så hun kom hen til os og så afledte vi hende. :5up:

 

Opdrætter fortalte at Liva stadig ikke var renlig - og især ikke om natten. Sjovt nok har hun haft måske 1-2 uheld herhjemme - og det har været om dagen hvor vi ikke lige har været opmærksomme nok. Ikke ét eneste uheld om natten. Det beviser vidst ret godt hvor "godt" de gamle avis-opdragelses-metoder fungere hva?

 

Liva er blevet en langt mere glad og harmonisk hund. Hvor halen før ikke rigtig vidste om den skulle logre eller lade vær - så logre hun nu i stor stil og med HELE kroppen :hjerte: Gåtur som før foregik med ret sænket hale, foregår nu i fuld firspring og med høj logrende haleføring. :klap:

 

Hun ER stadig en forsigtig hund - og man skal ikke hverken bukke sig ned eller række ud efter hende. Og nye hunde og nye steder skal også ses an. Men med den kæmpe udvikling der er sket på blot 14 dage så er jeg slet ikke i tvivl om hun nok skal komme efter det andet med tiden. Og de nye hunde er vi også ved at komme efter - de er stadig lidt farlige, men nu er vi kommet så langt at HUN tager initiativ til meget gerne at ville hilse på dem - hun bliver så bare lidt forskrækket når de vender sig om og de pludselig står hoved til hoved, hun vil gerne forsigtigt snuse til dem uden de kigger på hende. Men bare det at hun nu ikke flygter skrigende væk, men derimod selv nysgerrig opsøger dem - dét er jo fantastisk. Så skal resten af modet også nok komme :bighug: Og det er ikke længe nu vi behøver gå bag ved nye hunde med Liva i snor, før hun synes de er så spændende, at hun kan blive sluppet løs og lege og hygge sig med dem :banan:

 

:hjerte: Liva :hjerte:

 

IMG_6044.JPG?gl=DKIMG_6325.JPG?gl=DK

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt inde i dine egne opstartede tråde, men synes ikke at jeg har kunne finde ud af hvordan og under hvilke forhold Liva er havnet hos jer ? :-D Jeg er vold-nysgerrig :lol:

 

 

Hvad er hun for en ? En Yorkshire blanding, eller er hun ren ?

 

 

Og så iøvrigt en dejlig historie, glæder mig meget til at høre videre om hende :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for alle jeres søde ord :bighug:

 

Jeg har søgt inde i dine egne opstartede tråde, men synes ikke at jeg har kunne finde ud af hvordan og under hvilke forhold Liva er havnet hos jer ? :-D Jeg er vold-nysgerrig :lol:

 

 

Hvad er hun for en ? En Yorkshire blanding, eller er hun ren ?

 

 

Og så iøvrigt en dejlig historie, glæder mig meget til at høre videre om hende :hjerte:

Hun er ren Yorkshire terrier - hun har dog ikke stamtavle, men opdrætter har begge forældehunde som vi så - og de har papirer.

Vi har et stykke tid gerne villet have en hund mere, da vi synes vi har kunnet mærke på Ayo hun manglede én eller anden form for kontakt - udover den vi kunne give hende. Der er ret meget selskabspapegøje over hende - og vi synes også selv det kunne være hyggeligt med hund nr. 2.

 

Liva kommer uden tvivl fra en opdrætter som jeg ikke ville vælge udfra opdrætters metoder at opdrage på - men hun virkede så glad for sine hunde, og det var først til allersidst hvor vi lige skulle ud af døren, at hun ville give os et råd med på vejen hvis Liva havde uheld indenfor eller hundene blev uvenner - og dér stod jeg med Liva i armene, og forstod lige pludselig hvorfor hun var usikker og tilbageholdende i starten da vi kom derned. Hun tør dog heldigvis ret hurtigt op :hjerte: Men sikke hun er livet op og er blevet en logrende hund, på bare de 14 dage vi har haft hende! Der er stadig et godt stykke vej - men der er sket SÅ meget positivt, på så kort tid. Havde jeg kendt til opdrætters opdragelse inden jeg tog derned, så havde jeg valgt hende fra - men når jeg står med en hund i armene, som vi alle har forelsket os dybt i, både jeg, manden og Ayo, så kan jeg simpelthen ikke tage derfra uden hende velvidende hvilken opdragelse hun ville få fremadrettet også. Så der var ingen tvivl - med hjem måtte hun, og så må vi bare sætte den ekstra indsats det kræver ind, for at få hende til at blive en velfungerende, nysgerrig og tillidsfuld lille hund - og vi er allerede godt på vej :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva:lun:

 

Hvor er der godt at hun er kommet et sted hen, hvor hun kan være helt tryg - er sikker på at det kommer til at gå meget hurtigt fremad med hende...

 

Hvor gammel er hun? (og mødte jeg jer ikke i horsens i sidste uge?... Synes virkelig hun ligner den underskønne yorkshire terrier tea fik en snak med på gaden :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva:lun:

 

Hvor er der godt at hun er kommet et sted hen, hvor hun kan være helt tryg - er sikker på at det kommer til at gå meget hurtigt fremad med hende...

 

Hvor gammel er hun? (og mødte jeg jer ikke i horsens i sidste uge?... Synes virkelig hun ligner den underskønne yorkshire terrier tea fik en snak med på gaden :mrgreen:)

Hun bliver 7 mdr. her den 18/8. :)

Og nej det har ikke været os - vi har slet ikke bevæget os i nærheden af Horsens, desværre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva:lun:

 

Hvor er der godt at hun er kommet et sted hen, hvor hun kan være helt tryg - er sikker på at det kommer til at gå meget hurtigt fremad med hende...

 

Hvor gammel er hun? (og mødte jeg jer ikke i horsens i sidste uge?... Synes virkelig hun ligner den underskønne yorkshire terrier tea fik en snak med på gaden :mrgreen:)

Hun bliver 7 mdr. her den 18/8. :)

Og nej det har ikke været os - vi har slet ikke bevæget os i nærheden af Horsens, desværre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...