Hop til indhold

En ny hvalp... allerede


vinhou
 Share

Recommended Posts

Nå, hvad skete der så her. Kæresten ville så gerne have en hund selv, eftersom Sascha er så afhængig af mig og nærmest anser Christian for at være ingenting. Jeg har også 2 katte her, så jeg har 3 dyr, han har (havde) ingen.

 

Og som jeg er - dyreelsker og jeg ved ikke hvad - så var jeg jo ikke svær at overtale. Jeg har læst en del om at have 2 hunde sammen, og at man helst skulle vente til den første var et par år. Nok om det. Sascha er 7 måneder, og vi har fået en ekstra hund.

 

Han er samojed og hedder Silver. Er næsten 9 uger gammel. Sascha og ham trives allerede fint, selvom det ikke er længe siden, han flyttede ind - det var i tirsdags. De lå og sov sammen idag, og selvom Sascha er en del større, er hun super venlig - han bider hende lidt i hovedet og Sascha ligger bare hovedet på sofaen, hvor han ligger, og lader ham bide og vruffe og knurre lidt, mens hun bare har munden åben uden at bide.

 

Umiddelbart tror jeg, det kommer til at gå fint. Selvom det ikke var helt planlagt.

 

Anyhoo, jeg syntes da lige, I skulle se et enkelt billede af den lille vaps (eller to).

Billede367.jpg

 

599581.jpg?20-09-2008 00:36:55

 

 

 

Og så lige de to puslinger sammen.

 

Billede494.jpg

 

Og til sidst, lige for at vise, at Sascha stadig er min lille dejlige skat... :hjerte:

Billede479.jpg

 

Jeg håber ikke, jeg får skældud herinde for at købe endnu en hund... men jeg kan godt ta' det (måske), hvis det skulle være... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok opdatere med, hvordan det går. Det er lidt svært at sige indtil videre - men de kan sove sammen i sengen nu uden problemer. Det var første gang de prøvede det i nat - Christian har sovet sammen med ham den lille de første par nætter.

 

Det er lidt besværligt, fordi Silver er så lille og Sascha er så stor, og hun har ikke helt styr på sine store hvalpebevægelser endnu - så hvis de begge er på gulvet kan hun godt komme til at vælte ham af glæde. Så for det meste har vi ham opp i sofaen, og holder øje med dem hele tiden.

 

Men Sascha er meget positivt stemt over for ham, og det er dejligt. Tidligere har hun kun haft selskab af os selvfølgelig og 2 katte, og de siger ikke fra, hvis Sascha kommer til at bide. I kan tro, lille Silver kan sige fra med vuf og piv, om det så er fordi Sascha ikke vil lege, eller hvad det er.

 

Det var vist, hvad vi havde valgt at bringe idag... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. :-D

 

Jamen, jeg var bare lidt bange for kritik og negative kommentarer - måske fordi jeg er vant til at færdes på heste-nettet.dk, hvor der kan være rigtig meget af den slags.

 

For Silvers skyld tror jeg såmænd også, at det er godt, han er kommet sammen med en unghund, siden han er vokset op uden søskende. Man kan bare se, hvor meget han nyder at kunne lege, og Sascha synes også det er sjovt. Hvis hun har taget et legetøj lader hun ham få fat i den anden ende, så de kan "slås" om det, og hun lader ham bide sig i ørerne og munden uden at blive voldsom - hun "hvalpeleger" bare og skubber ham lidt væk eller viser tænder uden at bide.

 

Det går super godt med de to. Jeg tror, de bliver rigtig glade for hinanden - ja det er de så allerede heldigvis. Og han har allerede lært 'sit' og 'nej' og 'kom, Silver'. Dyyygtig Silver. :mrgreen:

 

Hvis han også bliver en "mors hund" - ja så må vi jo bare acceptere, at jeg er den BEDSTE! Og nej, så får vi ikke flere hunde... 2 forsøg må være nok. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

ihh altså når jeg ser billeder af jeres lækre lækre labrador-vapser så får jeg simpelthen sårn lyst til at få labrador... det er bare den skønneste hund !!!

men vi har valgt at få en lille hund der passer til en stille og rolig familie så lab. må vente til jeg blir ældre og børnene flytter hjemmefra.

 

jeg syns det er fedt at nogen har lyst til at have flere hunde sammen!!! hvis ikke vi havde 5 børn kunne jeg også sagtens finde på at have flere hunde!! og der er da ikke noget mere kært end sådan en lille hundehvalp...

 

læker lækre billeder :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Her er et billede af Silver - næsten 11 måneder.

 

Det var for lidt plads i lejligheden til 2 store hunde, så han blev sat til salg i Den Blå Avis.

For at beholde Silver i familien købte vi (VinHou's forældre) ham.

Det var mest mig (faderen), der absolut ikke kunne undvære ham.

 

Han er kæmpesød og har selvfølgelig ret meget selektiv hørelse - sådan skal Samojedhunde vist være. Men han lystrer fint, når han gider :-)

 

Vi er vildt glade for ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et billede af Silver - næsten 11 måneder.

 

Det var for lidt plads i lejligheden til 2 store hunde, så han blev sat til salg i Den Blå Avis.

For at beholde Silver i familien købte vi (VinHou's forældre) ham.

Det var mest mig (faderen), der absolut ikke kunne undvære ham.

 

Han er kæmpesød og har selvfølgelig ret meget selektiv hørelse - sådan skal Samojedhunde vist være. Men han lystrer fint, når han gider :-)

 

Vi er vildt glade for ham.

 

Tak for opdateringen på Silver, hvor dejligt at I kunne holde ham i familien :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Hvor er de da søde :hjerte: Tillykke med den nye hvaps, pas nu på at den ikke også bliver en moar-hund (ville jo være synd for din mand, når nu han ønsker sig sin egen hund ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...