Hop til indhold

Minkfoder til hunde??


jukl
 Share

Recommended Posts

Sådan har jeg det med katte, puha. Kæleildere udenfor brunst perioden lugter ikke mere end hunde gør, efter min mening. Men en brunstig hanilder kan tage pippet fra enhver:badr::lol:

 

Hehe det er mærkeligt at der er ting man ikke kan klare når det gælder dyrelugte, kan vade rundt og tømme gylle i en svinestald uden det generer mig, men frittelugt, nej tak...:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

kan man undgå lugten - helt eller delvis - ved at kastrere ? spørger den uvidende

 

Det kan man. De bliver selvfølgelig ikke lugtfri (det er der vel egentlig ingen dyr der er), men det gør meget. Begge køn kan også neutraliseres kemisk (supprelorin), for at undgå følgesygdomme fra rigtig neutralisering (binyrekræft), det har jeg en han der er og to tæver der muligvis skal når de går i brunst til næste år. Man skal huske at tæverne enten skal parres op, neutraliseres eller have p-sprøjte/implantat når de går i brunst, da de ikke selv kan gå ud af brunst igen. I tævernes brunst stopper de med at danne ?hvide? blodlegemer i knoglemarven, pga. det forhøjede østrogen niveau, hvilket kan medføre blodmangel efter en længere periode.

Hannerne går i brunst i slutningen af vinteren og ud af brunst igen i slutningen af sommeren/starten af efteråret. Hannernes testikler skrumper ind når han ikke er i brunst og han stopper med at tisse på alt og stinke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe det er mærkeligt at der er ting man ikke kan klare når det gælder dyrelugte, kan vade rundt og tømme gylle i en svinestald uden det generer mig, men frittelugt, nej tak...:lol:

 

Lugten i svinestalde generer heller ikke mig, bortset fra i klimastalden:badr: det kan jeg næsten ikke holde ud, selvom grisene er nuttede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...