Hop til indhold

Tøj - fransk bulldog hvalp


Gæst Rullle
 Share

Recommended Posts

Hejsa - håber i lidt kan hjælpe mig for er lidt i syv sind...

 

Vi har lille Freja på 3 mdr, som vi nu har haft i ca 1½ uge.

Hun har nogle morgener og aftener vist at hun fryser (bævre helt), hvilket jeg syntes er meget tidligt - for hvis hun allerede fryser nu, hvordan mon så ikke det bliver når vi kommer længere hen og der bliver efterår og vinter. Vi har holdt lidt fast i at hun skulle vænne sig til vejret, men nu viser hun tegn på at være blevet småsyg...

 

Hun har desværre haft en meget psykisk stressende weekend hvor hun fra at holde sig 3-4 timer kun kunne holde sig ½-1 time. Hun havde/har svært ved at falde til ro- og er også meget distraheret når vi er ude og gå tur, så at tisse osv er der ikke tid til, og det er selv om at vi går meget langsomt og tager de samme ruter som vi altid har gjort, og endda prøver at gøre dem længere. Hun har fået orm. Har for første gang skidt indenfor i går, og tisser på gulvet (samme sted heldigvis) 20-30 min efter vi lige har været ude og gå (så tænker også lidt om det kan være blærebetændelse).

 

Hun kan godt være svær at lokke med ud, så tænker ærlig talt på om det simpelthen er fordi hun er kuldeskær allerede?? Og hvad gør man med en Fransk´s øre, for kan se hvordan det piner hende når det blæser og vinden rammer hendes øre...

 

Vil i mene at jeg skal købe en jakke/bluse til hende? og skal der evt hætte på for at skåne hendes øre?

Hvor køber man sådan noget henne som også er godt??

 

Håber i kan hjælpe, for ønsker kun det bedste for min lille hund... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er af den holdning at hvis en hund fryser, skal den have en trøje eller jakke på.

Et ærme af en trøje eller et bukseben af joggingbukser med hul klippet til forbenene skulle fungere fint som en trøje.

Min DSG har et dejligt vinterdækken med mavevarmer. Helt ærligt er den købt i Føtex, men holder ham fint varm. Han er nemlig også en bævrende og forfrossen stakkel ;-)

Kan desværre ikke sige noget med ørene, det har jeg ingen erfaring med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan slet ikke genkende din beskrivelse af din hvalp som en fransk bulldog - har du været til dyrlægen og får tjekket at alt er ok?

Har du nogle billeder så man kan se om der måske lige er et eller andet der ser anderledes ud end det burde?

 

Hvor kommer hvalpen fra og hvad kander du til opdrættet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik sundhedstjek for 1 uge siden, og der fik hun UG...

- vi var der så i dag for at noget mod orm...

 

Hvad mener du med billeder - af afføring eller?

 

Hvalpen kommer fra privat familie, og vi kender ærlig talt ikk noget til opdrætter...

 

Bliver hun ved med at være som hun er nu - eller være de næste par dage (2 dage) så kommer hun også til dyrelæge. Vi tænker jo lidt på om det kan have noget med den stressende weekend at gøre for det var der hele startede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha nej jeg tænker på billeder af hvalpen :-)

 

Jeg synes det lyder ret underligt det du beskriver, specielt når jeg sammenligner med den franske bulldog vi selv har i familien som er 4 måneder nu, jeg kan ihvertfald ikke lade være at tænke om der er noget galt med dig, som du selv skriver måske noget blærebetændelse eller lignende.

 

Så du hvalpens forældre, hvor mange gange besøgte du den inden du hentende den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, vil da lige prøve at se på nogle billeder fra da vi fik hende...

- men ja, er meget obs på om det kan være blærebetændelse, og også derfor at jeg max giver hende 2 dage til at vise forbedringer, for ønsker jo kun at hun skal have det godt, og ved da selv hvor træls det er at have blærebetændelse, eller bare det at være syg...

 

Vi var der kun og besøgte dem 1 gang før vi kom og hentede hvalpen. Både mor og far samt en storbror fra et foregående kul (han var 1 år) samt en lillesøster var der. De virkede alle sammen meget sunde og raske - gik dem meget i bedende med spørgsmål og tjekkede alle hundene for de ting jeg havde læst hjemmefra man skulle holde sig fra...

Freja (hende vi valgte) kom hurtigt til os, ville lege-kæle og faldt i søvn ved mine fødder... så gik derfra med en fornemmelse af at det var nogle sunde raske hunde, hvilket jeg også fik bekræftiget af dyrlægen til sundhedstjekket for 1 uge siden... Så er meget ked af at det er gået i denne retning på så få dage...

 

så obs på blærebetændelse og så en t-shirt til mod kulden så hun måske får lyst til at komme ud??

- hun er svær at lokke med ud, men når først vi er ude så elsker hun det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikk få det med vejret til at passe- men man bliver jo lidt desperat og er villig til at prøve alt når man jo kan se at hunden ikk har det godt...

 

Hun var chippet, havde fået en ormekur og loppekur. Hun var ikk vaccineret af den begrundelse at moderen var blevet vaccineret imens hun var gravid- så vaccinen gik automatisk i hvalpene, og skulle efter deres overbevisning først vaccineres igen når de var 4 mdr gammel. Men hvor vi hentede hende lørdag - og fandt ud af dette, blev hun vaccineret og sundhedstjekket om mandagen...

 

I lørdags så vi så en orm kravle ud af numsen på Freja og igen i dag- så hun er straks på ormekur igen, og man kunne seriøst se de her orm i hendes afføring her til aften allerede (ad ad ad- stakkelse hund)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Orm er noget af det klammeste der findes, føj for fanden!

 

Jeg har kun een gang oplevet orm hos en hvalp over 8 uger og den var kun ormebehandlet en gang hos opdrætteren.

Men det lyder jo som om alt ting har været i orden der hvor du hentede hvalpen, måske skulle du ringe til dem og høre om deres hunde osse har svært ved at holde varmen eller om det kun er din hvalp der har det sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skreg næsten også- for hun lå og sov op ad mig med måsen 20 cm fra mit ansigt, puha hvor var jeg glad for at min kæreste var hjemme...

 

Hendes forældre går modeller for hundetøj, så de er en familie der pynter deres hunde- selv om de ikk havde tøj på da vi var der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder simpelthen så underligt det med kulden, det er jo ikke koldt og racen er ikke ligefrem kuldskær, det er jo for pokker en bulldog :vedikke:

Hvor gammel er hun og hvad vejer hun?

 

Lisbeths franske (Eddie og Boss) har dækkener på om vinteren, når det bliver rigtig koldt. Især Eddie begynder at tøve meget med gåture, når han fryser, men når han så får dækken på, så er der fart på igen og han kan nyde sine gåture i stedet for at gå og fryse.

 

Men der er mange måneder til endnu. P.t. er problemet næsten at det er for varmt for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt at en Bulldog ikke skulle fryse - tværtimod, de fleste Bulldog-ejere jeg kender, bruger en eller anden form for tøj til deres hund om vinteren. Cicero havde også tøj på sidste vinter. De har jo kun et tyndt hårlag uden underuld.

 

Men hvis temperaturen ikke er under 10 grader burde hunden ikke fryse. Rysten kan også have andre årsager f.eks. stress. Der er også White Dog Shaker Syndrome, men det viser sig som regel først efter 1-års alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været ude og gå en lille tur, hvor jeg mødte en som selv har haft mange hunde og som har set barnet og hunden sammen her i weekenden.

 

Hun sagde at for første at det var naturligt at hvalpe kunne få tilbagefald ang at være renlige. Yderligere var hun overbevist om at hunden er meget stresset - for barnet var meget hårdt for hende og også mig- idet at mit fokus 110% lå på at hunden stadig skulle have sin daglige rytme, søvn osv selv om barnet var her...

 

Så det rysten kan vel godt være stress...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lisbeths franske (Eddie og Boss) har dækkener på om vinteren, når det bliver rigtig koldt. Især Eddie begynder at tøve meget med gåture, når han fryser, men når han så får dækken på, så er der fart på igen og han kan nyde sine gåture i stedet for at gå og fryse.

 

Men der er mange måneder til endnu. P.t. er problemet næsten at det er for varmt for dem.

 

Der er da osse pokkers til forskel på kold vinter og det vi har nu.... havde det været vinter nu ville jeg ikke finde det spor underligt hvis hvalpen ikke ville ud i kulden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke hørt at en Bulldog ikke skulle fryse - tværtimod, de fleste Bulldog-ejere jeg kender, bruger en eller anden form for tøj til deres hund om vinteren. Cicero havde også tøj på sidste vinter. De har jo kun et tyndt hårlag uden underuld.

 

Men hvis temperaturen ikke er under 10 grader burde hunden ikke fryse. Rysten kan også have andre årsager f.eks. stress. Der er også White Dog Shaker Syndrome, men det viser sig som regel først efter 1-års alderen.

 

Igen - om vinteren ja, men det er jo altså sommer og temmelig varmt lige nu... i hvert fald her hvor jeg bor, men det kan da være jeg er helt alene om at synes det er varm nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da ikke se noget galt i at give hende lidt tyndt toej paa - saa laenge i er opmaerksomme paa at hun ikke faar det for varmt.

Men nej, hun burde ikke have problemer med kulde her om sommeren. Men hvis hun er lidt smaasyg af orm, og evt. blaerebetaendelse eller stress, kan det vel godt haenge sammen med det?

(jeg sidder fx selv med dynen om mig, og feber lige nu :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er ikke for tidligt allerede nu???

 

Synes måske nok det er lige tidligt nok til hele tiden, men min Futte bruger nogle gange sin jakke om sommeren. Når det regner har han den på og hvis vi sidder ude om aftenen og det bliver køligt bruger han den også nogle gange. Det er tydeligt at han fryser, han liver helt op når han får jakken på. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, der er intet værre end at være syg om sommeren- så god bedring...

 

Jeg har fået gearet Freja godt ned i dag- er første gang i dag at hun tumler lidt rundt på gulvet og leger - så håber at jeg så småt har fået min hund igen... Derudover har hun kun tisset 1 gang på gulvet (7-9-13)- og det var altså i morges efter at have sovet 7 timer i streg, så er altså helt ok når man tænker på at hun kun er 3 mdr...

 

Jeg har sat mig for at jeg lige vil bruge de næste 2 dage på at være OB's på når hun fryser- om det er af samme årsager. I dag frøs hun kun i morges da vi var ude og gå og var blevet våd pga morgenduggen... Men nu er der altså også bare rigtig godt varmt i dag... Hvis hun skal have tøj nu- så vil jeg nok forsøge mig med en t-shirt, netop for at det ikk skal blive varmt for hende... Og er selvfølgelig kun når man skal ud. Vi har også bevidst nu terrassedøren til at stå åbent (vi bor på 2. Sal) så hun ikk får et chok med temperatur når hun kommer ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...