Hop til indhold

Hunde og smådyr i hjemmet?


Eris
 Share

Recommended Posts

Jeg havde tidligere et par marsvin. De stod på et bord, hvor Elvis ikke kunne nå dem, så generelt havde han ikke så meget at gøre med dem, men han fik da lov at snuse til dem engang imellem - dog oftest kun gennem burret. Jeg stolede simpelthen ikke på, at hans jagtinstinkt ikke ville tage over, hvis de f.eks. bevægede sig for meget.

 

Men som det ses på dette billede, var han egentlig meget rolig omkring dem :-D Interesseret men slet ikke "hvordan-kommer-jeg-hurtigst-muligt-derind-og-får-fat-i-byttet-agtig"

Elvis og Frida 090809 (4).JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Min eks havde en hamster.. cookie rendte lige i røven på den når den løb frit. Og slikkede på den.. hun var meget opmærksom på den og klynkede når den var sluppet ud af sit bur.. jeg havde også en fugl engang som yndede at flyve helt tæt på hunden og skrige op. Jeg er overbevist om at den provokerede! En dag måtte jeg bytte en hundekiks for undulat, da cookie ganske stolt sad med undulaten (skræppende og sur) i gabet. Den var ikke kommet noget til, men blev givet videre til et hjem hvor den kunne flyve frit..

Hun virker meget moderlig overfor små pelsede dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en chinchilla. Et lille hurtigt dyr. Barney synes at hr. Gnaven er meget sød men gider ham ikke når han er i buret for han ved godt at så gider gnaven ikke snakke :P når han kommer ud af buret har vi barney i snor så længe han ikke er ældre. Han tror nemlig at gnaven vil lege fangeleg :D men han er nu nået dertil hvor han ligger roligt - også selvom gnaven kommer og hopper op på ham. Så jeg er ikke så bekymret :) dejligt at have dyr som kan sammen. Min forrige hund turde jeg ikke have sammen med gnaven. Heller ikke i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

WOW! det der... det er ikke en kanin ..

 

Det er jo en kæmpe :D

 

Det er en fransk vædder. Mener den kommer til at veje omkring 6 kg. Og den er kun ½ år :lol:

Men den skønneste kanin - når bare den blev ude af min stue.

 

Cille var den ligeglad med - eller, hvis ikke Cille opsøgte den, så opsøgte den Cille.

 

Lige et billed hjemme fra dem selv. Der er et par tvillinger på 15 måneder. Her er det Maja der lige skulle sidde ned lidt :lol:

 

185409_453891574644776_879923839_n.jpg

 

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahha hvor er det vildt :D ..

 

Sådan ville Mikkel ikke kunne sidde på Saffe eller Yogge :lol:

 

Synes også det er vildt.

Den opsøger selv ungerne :lol:

 

 

De kan gøre næsten alt ved den, men stikker de fingeren ned til den, så napper den. Men tror nu det er fordi den måske tror det er noget spiseligt de vil gi' den.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Futte har "lært" af mine forældres hund at kigge kanin. :-D Han er helt vild med dem og vil gerne lege gennem buret - Tør ikke have ham sammen med "fremmede" kaniner uden bur!

 

For nogle år siden havde min niece en fransk vædder (kanin), Camille, som stjal kattens mad når han (ja ja, det er ikke altid lige nemt at se kønnet så sådan en baby kanin :lun:) var inde. Katten blev så gal på ham at han daskede kaninen med en pote - Og derefter slikkede kaninen, fordi han var bange for den :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bernerfan

Basil fungerer fint sammen med alle smådyr hjemme hos os - det gælder både katte, kanin og marsvin. Han vil bare såååå gerne vaske dem, så når han er i nærheden, er smådyrene nærmest konstant søbet ind i Berner-savl og har pelsen "i modvind". :sjov:

 

Dog får han ikke lov til at være alene med hverken kanin eller marsvin uden opsyn, men kattene går han sammen med hele tiden, og vores hittekillinger får lov til at kravle rundt på ham og lege med hans hale, uden han så meget som fortrækker en mine. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har katte og høns, kattene går det fint med i alt fald vores egne som ikke er bange for hundene, fremmede katte bliver jagtet, høns tja er de løse ude så har Kleo meget svært ved at lade dem gå, de skal samles sammen og meget gerne også smages lidt på, så er hønsene løse så er Kleo under opsyn, er hønsene i hønsegård gør hun intet forsøg på at komme ind til dem og er ret ligeglad med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...