Ulla H Skrevet August 17, 2012 Rapporter Share Skrevet August 17, 2012 Hurtig hjælp søges. Min Freddy blev far her til morgen til kun en hvalp. hanhvalp på 300 gram. Desværre vil tæven nødigt være hos hvalpen og forlader kurven, hvorfor en ammetæve ville være ønskelig og hurtig hjælp ønskes. Hun dier den godt nok og har gjort den ren og renset for fæces og urin, men hendes moderinstinkt synes at svigte. Kender I nogle tæver, der måske kan klare en nyfødt til. Der er lagt besked hos Kirsten (Ammestuen) Ring til Ulla på tlf.:43521587 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 17, 2012 Rapporter Share Besvaret August 17, 2012 Delt på FB Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Biene Besvaret August 17, 2012 Rapporter Share Besvaret August 17, 2012 Der kan godt gå et par dage, før moderinstinktet vågner. Når hun lade den die og vasker den, skal det nok komme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 17, 2012 Tusind tak for deltagelse. Jeg har fået en opringning fra en cairn avler, der netop fortalte at når fødslen ellers var gået fint, så burde lidt mere interesse komme , her efter chokket. Fødslen var efter bogen, men da moderkagen kom , her ved 6:30 tiden i morges , gik hun noget i panik.- Mine egne tæver har bare været totalt uintereseret i alt andet end de nyfødte og skulle lokkes/tvinges ud at tisse. Så måske skal vi bare have en ammetæve i baghånd her, det håber jeg. Har nu hørt fra flere der beskriver at der kan gå op til 2 døgn , før det virkelig går op for tæven, at den er blevet mor. Kender bare ikke dette fra egne tæver. Men hun ammer fint og uden problemer , men forlader derefter hvalpekassen og gemmer sig under en seng???. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 17, 2012 Heldigvis er der ro på nu, idet familien har fundet ud af, at tæven ikke vil være med hvalpen i den lånte fødekasse. Så nu laver farmand den store nederste hylde i hendes ynglingsskab til hule.Altså et stort skab uden låger, bare med stof for, som jo kan hejses op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret August 17, 2012 Rapporter Share Besvaret August 17, 2012 Godt at høre at de fandt en alternativ løsning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts