Hop til indhold

Hjææælp - Jeg er blevet en kattehader!


MVA88
 Share

Recommended Posts

Kære HF

 

Jeg har nu oplevet 2 gange, at min hund er blevet angrebet af katte!

 

Første gang er på en græsmark, hvor der pludselig springer en kat ud fra en busk omkring 10 meter foran os og springer direkte i hovedet på Vega med kløerne ude og med et meget hidsigt skrig. Vega får selv fjernet den hurtigt, og katten løber væk.

De sidste gange jeg har gået der, har jeg set at katten bare ligger inde i busken og næsten venter på, at nogen skal gå forbi, som den kan angribe. MEGET væmmelig fornemmelse.

 

Og for en uge siden skete det så anden gang.

Vi går den sidste del af turen i vores bebyggelses område, og går forbi en hæk, hvor der først springer en kat ud og igen placerer alle klør i Vegas hoved og derefter springer nummer 2 ud og hopper op på Vegas ryg med alle klør ude - Vega hyler op, og den på ryggen giver slip og løber, og den i hendes hoved giver slip, og jeg får sparket til den for at få den til at forsvinde.

 

:shock::shock::shock::shock::shock:

 

Vega har altid været nysgerrig omkring katte og været obs på dem omkring os, men vi holder hende jo væk fra dem. Men efter de her to perioder, er hun blevet fuldkommen ustyrlig, hvis hun kan se en kat (og det er ligemeget hvor langt væk den er). Hun hyler, skriger, gør og farer mod den, så man næsten får revet armen af.

Jeg står bare stille, når dette sker, og lader hende falde ned (komme hen til mig og få kontakt med hende), før vi går videre. Og jeg kan godt glemme alt om at gå den vej, som hun så katten!

 

Hvad kan jeg gøre for min hund i den her situation?

Det er virkelig blevet en pine, for vi kan næsten ikke gå nogle steder længere, da der er katte ALLE steder.

Og jeg kan ikke lide at se min hund køre sådan op :cry:

 

Og så lige det sure opstød..

Hvad sørensen er det for nogle kattejere vi har her i landet?

Hvis man har en kat i et område med andre beboere, så må man altså gå tur med den og have den i snor i haven.

Jeg kunne da lige se et ramaskrig der ville komme, hvis vi bare lukkede vores hunde ud og lod dem passe sig selv :damn:

 

Og man står fuldkommen hjælpeløs, for hvem ejer lige katten? :vedikke:

Så at tage en snak med ejeren er ingen mulighed, og hvad er der så tilbage?

Jeg kunne slippe min hund og se, hvem der vinder - Min hund eller katten :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kender ikke min kat så :lol:

 

Ej. Det er sgu da irriterende med sådan nogle kræ der angriber ens hund.

Jeg var ude og gå med Cille forleden da jeg mødte en kat. Har aldrig set den og må da indrømme, at jeg var meget tæt på at sætte snor på Cille af skræk for at hun ville hen til den og den så sprang på hende. For så var det da ude med min hund :lol:

 

Kunne du ikke tage en vandpistol eller lignende med. Hvis du så når at opdage dem, så sprøjt på dem og råb op.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Vega og stakkels dig :ae:

Kan godt forstå, at hun reagere sådan, forsvar er jo det bedste angreb.

Ved ikke hvordan i kommer videre derfra, det bliver nok svært for hende, at genoprette et godt forhold til katte.

Næste gang i går tur, så tag en vand forstøver med og sprøjt vand på katten, når den kommer farende, hvis du kan nå det. Det er de færreste katte, der bryder sig om vand.

Jeg ved godt, at det går rigtigt hurtigt, når de angriber og derfor kan være svært.

 

Vi har selv 4 katte, hvoraf de 3 er psykopatkatte, der også har angrebet vores hunde og mig, så nu er de lukket væk og kommer ikke i vores nærhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar, Gitte :)

 

Og jeg ved udmærket godt, at der findes gode katte - eller gode katteejere :blink:

 

Haha, du ville så netop ikke stille det op "Hunden eller katten" lige i dit tilfælde :-D

Men godt der ikke skete noget!

 

Jeg ville ikke have en chance for at skræmme kattene med en vandpistol, da min hund har jagtet dem væk med sit udfald..

Så skulle jeg i hvert fald have fingrene i en ultra sej vandbazooka :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar og bekymring, Tulle :hjerte:

 

Som sagt så når Vega at skræmme kattene væk med sit udfald, så forhåbentlig bliver hun ikke overfaldet igen!

Og jeg kunne da lige se mig luske rundt med en vandforstøver og mine to åndssvage hunde :sjov:

 

Problemet med at bruge vand ville så også bare være, at Vega er vildt bange for vand, så hun ville også blive skræmt af vandet..

Aaarh, det er altså heller ikke nemt :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar, Gitte :)

 

Og jeg ved udmærket godt, at der findes gode katte - eller gode katteejere :blink:

 

Haha, du ville så netop ikke stille det op "Hunden eller katten" lige i dit tilfælde :-D

Men godt der ikke skete noget!

 

Jeg ville ikke have en chance for at skræmme kattene med en vandpistol, da min hund har jagtet dem væk med sit udfald..

Så skulle jeg i hvert fald have fingrene i en ultra sej vandbazooka :cool:

 

Man kan godt få nogle mega seje vand bazookaer. Og nogen af dem fylder ikke ret meget :slem:

 

 

Og nej for pokker. Er du svimmel. Ikke om jeg ville stille Cille op mod en stor fed kat. Hun vejer 2 kg :lol:

Var vildt spændt på hvordan Jaffa aka Fedeberg ville reagere på hende, men de er heldigvis pot og pande. Men gud nåde trøste mig hvis jeg var kommet hjem med en killing :lol:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sindsygt mange vildkatte i det område hvor vi bor, fordi der bor en masse gamle damer som fodrer dem, selvom vi af boligforeningen har fået forbud mod at fodre dem... Og kattene formerer sig bare helt vildt så der bliver flere og flere... Mange af dem er fuldstændigt sindsyge - så er da også lidt bange for at de skal angribe min hvalp når vi er ude og snuse... Nano synes jo de lugter spændende, men vi går bare at gå en stor bue udenom... Nogle gange kan det dog være svært at se dem, da der er meget budskads rundt om hvor vi bor...

 

Der er bare kattejammer hver aften - så ja, jeg er absolut heller ikke vild med katte!

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: katteejere vil fortælle dig, at uden løse katte, ville du drukne i rotter og at det er sådan katte leger. Havde selv kat og han var ondskabsfuldheden selv, det eneste dyr jeg har haft uden at elske, han kunne kommer hen og så lige daske med kløerne, på hundene eller på os, ih, det var såååå sjovt (manden og andre katteelskere beskriver ham som en kærlig og kontaktsøgende kat, jeg synes stadig han var psykokat), jeg har ingen gode råd, men vand har virket for mig, selv på dem med killinger (de er seriøst arrige og kommer ud fra buske og lignende), men det kræver stadig, at du ser angrebet tids nok til at hive vand frem (du behøver ikke kaste efter katten og slet ikke ramme, det er nok med lyden af rislende vand der rammer jorden).

 

Vil ikke sige jeg er kattehader, men jeg mener afgjort de har et par designfejl mht opførsel og drabsmetoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

 

 

hør musikken mens du læser dine indlæg igen, og jeg henter popcorn...:mrgreen:...for DU har lige smidt en bombe....

 

 

 

 

 

 

personligt har jeg ikke noget imod katte...men jeg har et problem med ejerne her hvor jeg bor.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er sindsygt mange vildkatte i det område hvor vi bor, fordi der bor en masse gamle damer som fodrer dem, selvom vi af boligforeningen har fået forbud mod at fodre dem... Og kattene formerer sig bare helt vildt så der bliver flere og flere... Mange af dem er fuldstændigt sindsyge - så er da også lidt bange for at de skal angribe min hvalp når vi er ude og snuse... Nano synes jo de lugter spændende, men vi går bare at gå en stor bue udenom... Nogle gange kan det dog være svært at se dem, da der er meget budskads rundt om hvor vi bor...

 

Der er bare kattejammer hver aften - så ja, jeg er absolut heller ikke vild med katte!

 

Puha, det lyder virkelig ikke særlig trygt. Til gengæld har jeg oplevet, at de fleste vildkatte er bedre til at passe sig selv.

 

Jeg håber ikke, at din lille hund kommer til at opleve et dårligt møde med en kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: katteejere vil fortælle dig, at uden løse katte, ville du drukne i rotter og at det er sådan katte leger. Havde selv kat og han var ondskabsfuldheden selv, det eneste dyr jeg har haft uden at elske, han kunne kommer hen og så lige daske med kløerne, på hundene eller på os, ih, det var såååå sjovt (manden og andre katteelskere beskriver ham som en kærlig og kontaktsøgende kat, jeg synes stadig han var psykokat), jeg har ingen gode råd, men vand har virket for mig, selv på dem med killinger (de er seriøst arrige og kommer ud fra buske og lignende), men det kræver stadig, at du ser angrebet tids nok til at hive vand frem (du behøver ikke kaste efter katten og slet ikke ramme, det er nok med lyden af rislende vand der rammer jorden).

 

Vil ikke sige jeg er kattehader, men jeg mener afgjort de har et par designfejl mht opførsel og drabsmetoder.

 

Jeg synes bestemt heller ikke, at der slet ingen løse katte skal være - De skal bare ikke have et problem med hunde, så de angriber uden grund, ISÆR når man bor i et tæt bebygget område.

Det er åbenbart bare sådan, at enten er man kattemenneske (elsker ALLE katte og ser det gode i dem alle) eller også er man ikke.

 

Og vandet er desværre ingen mulighed, da min hund har skræmt dem langt nok væk, så det ingen effekt vil have.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

hør musikken mens du læser dine indlæg igen, og jeg henter popcorn...:mrgreen:...for DU har lige smidt en bombe....

 

personligt har jeg ikke noget imod katte...men jeg har et problem med ejerne her hvor jeg bor.....

 

Haha, god fornøjelse :blink:

 

Det er jo også i bund og grund ejerne, som jeg har et problem med, men jeg aner jo ikke, hvem ejerne er, så det er lidt svært at have et problem med dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er svært, for man kan jo ikke træne det - katten løber jo :vedikke: Men hvor stabil er hun i hendes sit? Kan du sitte hende af og bede hende være stille, så du kan komme til at jage katten væk, inden hun gør det? Sådan at det på en måde bliver dit ansvar og ikke noget hun behøver hidse sig op over?

 

 

Ja netop, og kender desværre ingen med en kat, der er så hundeglad, at den vil blive, når hunden står foran den og klar til at flænse den :roll:

 

Hun kender ikke engang sit eget navn, når hun ser en kat - Og hun ser den desværre altid før os.

Så vi kan ikke engang forebygge det. Og vi kan snildt stå i 5 minutter før hun "vender" tilbage efter at have gjort udfald mod en kat.. Hun er fuldkommen tændt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja netop, og kender desværre ingen med en kat, der er så hundeglad, at den vil blive, når hunden står foran den og klar til at flænse den :roll:

 

Hun kender ikke engang sit eget navn, når hun ser en kat - Og hun ser den desværre altid før os.

Så vi kan ikke engang forebygge det. Og vi kan snildt stå i 5 minutter før hun "vender" tilbage efter at have gjort udfald mod en kat.. Hun er fuldkommen tændt :(

Æv, det er ærgerligt.. Så har jeg slet ingen ide til hvordan du lige griber det an. I måtte ellers gerne låne vores kat, han løber ikke medmindre hunden kommer virkelig tæt på.. Men I bor ret langt væk :-D Hmm.. Forhåbentligt kommer der nogle forbi, som har stået i lidt samme situation. For det andet er da for træls..

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, det er ærgerligt.. Så har jeg slet ingen ide til hvordan du lige griber det an. I måtte ellers gerne låne vores kat, han løber ikke medmindre hunden kommer virkelig tæt på.. Men I bor ret langt væk :-D Hmm.. Forhåbentligt kommer der nogle forbi, som har stået i lidt samme situation. For det andet er da for træls..

 

Årh tak for tilbuddet :-D

Jeg håber nu heller ikke, at hun ville være så tændt, hvis katten ikke flygtede.

Men det kan jo godt være, at hun bare tænker "DØØØØØØ" hver gang hun ser en kat nu, hehe.

 

Jeg håber, at der sidder en med de helt rigtige guldkorn, for ja.. Det er virkelig en træls situation.

Vi har også prøvet at proppe leverpåstej på hende (som ellers virker på ALT andet), når der er en kat, men hun er slet ikke interesseret.. Hun er fuldkommen fikseret på katten.. Øv øv.

Ellers kan vi kun håbe på, at det bliver bedre med tiden - Hvis hun da ikke bliver angrebet igen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne slippe min hund og se, hvem der vinder - Min hund eller katten :evil:

Det lyder ikke umiddelbart som en helt fin idé, for det lyder da, som om det ville blive katten, der løb af med sejren?

 

Men kan du ikke bevæbne dig med en sprøjte med vand - evt. blande eddike i, hvis du er lidt ond i sulet og så ellers holde den parat, når du ser kattene ligge på lur?

 

Rettelse: Fik svaret lidt hurtigt. Så kun, at kattene angreb og at hunden hylede (= ikke nakkede kattene). Sorry.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke have en chance for at skræmme kattene med en vandpistol, da min hund har jagtet dem væk med sit udfald..

Så skulle jeg i hvert fald have fingrene i en ultra sej vandbazooka :cool:

Jamen, så har din hund da løst problemet? Bortset fra, at din arm ind imellem bliver lidt øm. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke umiddelbart som en helt fin idé, for det lyder da, som om det ville blive katten, der løb af med sejren?

 

Men kan du ikke bevæbne dig med en sprøjte med vand - evt. blande eddike i, hvis du er lidt ond i sulet og så ellers holde den parat, når du ser kattene ligge på lur?

 

Ja, uden tvivl ville katten vinde - Det var vist også mest en joke, da man står lidt magtesløs.

 

Min hund er bare lige det bedre til at spotte kattene før mig og får sit anfald, og så har jeg 110% fokus på min hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så har din hund da løst problemet? Bortset fra, at din arm ind imellem bliver lidt øm. :-D

 

Haha, ind imellem? Vi møder en del katte på vores ture, så den ville vist blive revet af led :-D

Men nu tænker jeg også meget på min hund.. Jeg ønsker ikke, at hun skal komme helt op i det røde felt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

For nogle år siden da jeg endnu havde min dalmatiner - havde vi en bestemt kat på den rute vi ofte gik ture med ham - som bare angreb ham hele tiden. 2 gange blev han såret temmelig meget af kattens kløer - den ene gang kostede det et dyrlæge besøg. Pongo var jo hunderæd for den møgkat og selvom vi gik på den anden side af vejen så angreb den alligevel. Jeg var jo stædig, for den kat skulle ikke bestemme hvor jeg skulle gå tur - men af hensyn til Pongo måtte jeg udtænke en plan. Eddike er noget katte ikke kan fordrage - så jeg lavede en forstøver flaske med en blanding af lidt vand og eddike - det skal lugte meget kraftig af eddike. Når katten sprang frem sprøjtede jeg/vi den i hovedet med eddike blandingen. Der gik ikke lang tid før den holdt op og vi kunne igen gå i fred. Jeg havde dog flasken med mig et godt stykke tid, for man kunne jo aldrig vide.

 

Vi har rigtig mange katte - der bor en kattedame som vi kalder hende 3 huse fra os. Hun har nok 8-10 katte rendende - meget irriterende - for de kom også ind i vores have og selvom beaglerne jog dem på flugt var det ikke nok - så nu har vi sat kobbertråd hele vejen langs med vores plankeværk - cirka 2 cm over planken - det kan de ikke lide at få poterne i og nu er vores have katte fri :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogle år siden da jeg endnu havde min dalmatiner - havde vi en bestemt kat på den rute vi ofte gik ture med ham - som bare angreb ham hele tiden. 2 gange blev han såret temmelig meget af kattens kløer - den ene gang kostede det et dyrlæge besøg. Pongo var jo hunderæd for den møgkat og selvom vi gik på den anden side af vejen så angreb den alligevel. Jeg var jo stædig, for den kat skulle ikke bestemme hvor jeg skulle gå tur - men af hensyn til Pongo måtte jeg udtænke en plan. Eddike er noget katte ikke kan fordrage - så jeg lavede en forstøver flaske med en blanding af lidt vand og eddike - det skal lugte meget kraftig af eddike. Når katten sprang frem sprøjtede jeg/vi den i hovedet med eddike blandingen. Der gik ikke lang tid før den holdt op og vi kunne igen gå i fred. Jeg havde dog flasken med mig et godt stykke tid, for man kunne jo aldrig vide.

 

Vi har rigtig mange katte - der bor en kattedame som vi kalder hende 3 huse fra os. Hun har nok 8-10 katte rendende - meget irriterende - for de kom også ind i vores have og selvom beaglerne jog dem på flugt var det ikke nok - så nu har vi sat kobbertråd hele vejen langs med vores plankeværk - cirka 2 cm over planken - det kan de ikke lide at få poterne i og nu er vores have katte fri :mrgreen:

 

Tusind tak for dit svar :)

Det kunne være, at jeg bare skulle prøve den eddike blanding og håbe på at jeg får ramt på en kat og den så spreder rygtet :-P

 

Uh, du har da mange smarte katte afskrækningsmetoder :-D

Og dejligt I er blevet katte fri med et kattehjem så tæt på jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...