Hop til indhold

potepels og olie


Potemis
 Share

Recommended Posts

Først: cookie (cairnblanding) er blevet ret langhåret under poterne. Hun bryder sig ikke om at vi piller ved eller klipper pels på poterne, så jeg har bare ladet undersiden være. Men nu tænker jeg at hun jo må svede gevaldigt? Hvor meget klipper man af? Og nogle gode tips til at det bliver en rar oplevelse? Hun er for mistroisk til at spise kiks når vi har fat i poterne.

 

Dernæst: dyrlægen solgte os en dyyyyr olie hun skal have i sin mad fordi hun viste tegn på allergi. Efter en uge så det hele meget bedre ud (hun fik øredråber den uge). Det var noget med at der skal være omega 3 og 6 i den olie hun skal have... Men kunne en fiskeolie pille ikke gøre det samme? Eller noget hørfrøolie? Eller raps? Jeg er mest til fiskepilleløsningen da hun i forvejen får en leverpostejshaps med gigtpiller i om morgenen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine får også klippet det yderste hår af ved poterne. De to ældste er ikke et problem - men Darwin har meget med at hive/trække poterne til sig - så det foregår stående på et bord hvor en af os holder en ekstra lækker godbid og så klipper vi poterne ved at vende dem bagud så han ikke ser saks/hænder og det virker fint her.

 

Du kan sagtens give fiskeolie som kapsler - men hørfrø eller endnu bedre kæmpenatlysolie er bedst hvis det er for pelsen/huden - kæmpenatlys kan også købes som kapsler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Okay, jamen jeg har set i netto at man kunne få en økologisk blanding af hørfrø olie og kæmpenatlysolie.. det er da bare den jeg skal ned og snuppe et par flasker af så! Hun vejer mellem 10 og 11 kg, taler vi en teskefuld pr dag?

 

Det er cirka samme vægtklasse som mine beagler - de får en barneske (dessertske) pr. dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snuppede saksen idag mens hun lå og puttede i sengen.. hun blev faktisk liggende pænt og lod mig klippe pelsen. Meget uvant. Jeg overvejede faktisk at tage hendes temperatur hehe.

Jeg må prøve om jeg kan få lov med trimmeren næste gang hun alligevel skal trimmes, men jeg tvivler.. den er lidt uhandy når man helst ikke må røre kløerne på sådan nogle små poter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har mine airedales været vant til at stå på et trimmebord allerede når de kom fra opdrætteren så det har ikke været noget problem her i huset , men hvis man ikke har et trimmebord er det en god ide at lægge et håndklæde på et alm. bord så det ikke er glat og hunden ikke bliver bange for at stå der så er det nemmere at strigle og klippe poter, men det kræver megen træning især hvis ens hund er kilden mellem poterne ! og DET er mine! Når hunden står på et bord undgår vi andre også at få ondt i ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Jeg opdaterer lige tråden... Vi gav cookie kæmpe natlys og hørfrø olie og hun har haft det rigtig fint. Idag besluttede jeg mig for lige at smage det og FØJ FOR HELVEDE!! Det smager jo som at sutte på en blok håndsæbe :( vi kiggede så lige på flasken og der stod "6 uger i køleskab"... Jeg har givet hende af den flaske i snart 4 mdr! Nøj hvor var jeg flov og ked af at have givet hende den klammo olie på hendes aftensmad hver dag :( jeg tog så den anden flaske frem, tjekker holdbarhed og den skulle være god indtil juni i år. Fint, jeg åbner, smager lige og igen.. håndsæbe! Jeg syntes den var lidt let at åbne så jeg spørger kæresten om han lige har åbnet den.. det har han ikke, men han mindes at have givet hende noget olie fra flasken i skabet.. så den er jo nok også for gammel. For sådan skal olie da ikke smage? Af håndsæbe?

Nu tænker jeg at give hende lakseolie fra petworld i stedet..

Og tænk at hun bare har spist det... Onde onde mor!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...