Hop til indhold

Hej hundefolk :)


Gæst Juice
 Share

Recommended Posts

Jeg hedder Ulla og har besluttet at være med her på hundeforum fordi min mand og jeg overvejer at få en hund.

 

Det bliver vores først hund så jeg regner med at bruge forumet her til at finde ud af hvilken hund der kunne være den rigtige for os :-)

 

Glæder mig til at være her og til at lære jer hundefolk bedre at kende :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du oprette en tråd? (om hunde valg (race))

 

Lige nu er vi ved at sælge vores lejlighed og vi skal først ha hund når vi flytter i hus så jeg laver først sådan en tråd når det bliver lidt mere aktuelt. Men I må da gerne forslå racer I synes vi skal kigge på :)

Det skal ikke være en stor hund og vi vil gerne starte med en rigtig god begynder hund. Min mand har forslået en puddel for sådan en er han selv vokset op med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til - jeg er selv ny hundeejer. En dyrlæge jeg kender foreslog netop en puddel som en god begynderhund. Det er ikke lige min slags hund ;)

 

 

 

Okay hvilken hund har du så valgt ? Jeg har ikke selv rigtig noget kendskab til puddelhunde men efter som jeg har hørt en masse om den Lars har haft som barn så er jeg frisk på at komme ud og møde racen. Jeg har selv haft gravhund som barn men selvom det var en rigtig sød og dejlig hund så føler jeg ikke det er den rigtige race for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay hvilken hund har du så valgt ? Jeg har ikke selv rigtig noget kendskab til puddelhunde men efter som jeg har hørt en masse om den Lars har haft som barn så er jeg frisk på at komme ud og møde racen. Jeg har selv haft gravhund som barn men selvom det var en rigtig sød og dejlig hund så føler jeg ikke det er den rigtige race for os.

 

Jeg har valgt en engelsk springer spaniel - det er en meget energisk hund, som skal aktiveres en del. Han er også meget lydhør og nem at træne. Vi er meget glade for ham :). Hvad synes I godt om ved en hund? Hvordan er jeres drømmehund sådan adfærdsmæssigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget et udemenneske så jeg kunne godt tænke mig en hund der kunne komme med på mine ture. Vi er ved at se på hus med en lille have så der vil vi selvfølgelig gerne lege/træne med hunden. Jeg vil gerne gå til hundetræning med hunden ikke kun for hundens skyld men også for min skyld så jeg kan lære noget mere om hvordan man træner med hunde. Der ud over skal det være en dejlig hyggehund som kan lære at være allene hjemme mens vi er på arbejde. Det som er vigtigt for mig er at det er en hund som vi kan styre og som ikke er for vild.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er meget et udemenneske så jeg kunne godt tænke mig en hund der kunne komme med på mine ture. Vi er ved at se på hus med en lille have så der vil vi selvfølgelig gerne lege/træne med hunden. Jeg vil gerne gå til hundetræning med hunden ikke kun for hundens skyld men også for min skyld så jeg kan lære noget mere om hvordan man træner med hunde. Der ud over skal det være en dejlig hyggehund som kan lære at være allene hjemme mens vi er på arbejde. Det som er vigtigt for mig er at det er en hund som vi kan styre og som ikke er for vild.

 

Jeg tænker I skal have en race og personlighed hos hunden som ikke er for selvstændig - så jeg ville undgå de helt små hunde terrier, gravhunde, beagles og lign. De mellemstore synes jeg er nemmere. Den nemmeste er nok en King charles chevalier, der er en skødehund og ikke så aktivitetskrævende som end springer spaniel. En collie kunne måske også være en mulighed. Hvis hunden skal være en del alene hjemme så vil jeg nok ikke tage en for aktivitetskrævende hund, som vil kunne splitte hjemmet ad for at aktivere sig selv :) Vores springer spaniel på 3 mdr. klarer fint korte ophold alene. Vi startede med 10 sekunder og er nu oppe på at det går fint et par timer efter et par ugers træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker I skal have en race og personlighed hos hunden som ikke er for selvstændig - så jeg ville undgå de helt små hunde terrier, gravhunde, beagles og lign. De mellemstore synes jeg er nemmere. Den nemmeste er nok en King charles chevalier, der er en skødehund og ikke så aktivitetskrævende som end springer spaniel. En collie kunne måske også være en mulighed. Hvis hunden skal være en del alene hjemme så vil jeg nok ikke tage en for aktivitetskrævende hund, som vil kunne splitte hjemmet ad for at aktivere sig selv :) Vores springer spaniel på 3 mdr. klarer fint korte ophold alene. Vi startede med 10 sekunder og er nu oppe på at det går fint et par timer efter et par ugers træning.

 

 

Jeg kender ikke så meget til King Chales Chevalier ud over at de ser søde ud, men vil da lige undersøge om det kunne være en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

hej og velkommen til!

 

Kender ikke personligt meget til pudler, men har hørt rigtig meget godt om dem. Bl.a. at de er nemme at omgåes, gode familiehunde og til at opdrage for førstegangshundeejere uden at store besvær.

De er dog intelligente - så tænker de skal have nogle udfordringer, samt at det er vigtigt at man får starte til hvalpetræning med det samme - for lærer de hurtigt lærer de gode vaner lige så hurtigt som dårlige :slem:

Men der er flere puddel mennesker herinde, der helt sikkert kan fortælle meget mere om dem - har dog indtryk af at dem herinde der har valgt puddel er meget tilfredse med det! Og så fåes de jo i flere størrelser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn

Hejsa! :-D

Min første hun var en papillon, hun er nu to år og nu har vi to hunde. Jeg vil gerne foreslå jer sådan en dejlig en, vores var meget nem at have med at gøre, super lærernem og aktiv, god hund hvis du havde overvejet noget agility :-)

Derudover har de meget få helbredsproblemer, og så er hun nem at have med alle steder, uden hun bliver en lille taske hund.

Her er et billede af min prinsesse:

598856_285592228206244_820836884_n.jpg

 

Håber i finder den hund som passer perfekt til jer! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lad mig endelig høre, hvad i bestemmer jer for :-)

 

Det skal jeg nok gøre. Jeg kommer helt sikker til at prale med den hund vi får valgt :) Jeg kan i øvrigt fortælle at vi har fået vores lejlighed solgt og skal flytte til oktober så drømmen om en hund ser pludselig ud til ikke at være så langt væk alligevel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...