Hop til indhold

At rejse på egen hånd sammen med hund


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bliver telt ikke for koldt i oktober måned? Piv:genert:

 

I danmark er det ikke helt nemt at overnatte i telt, der er vist mange steder hvor man ikke må slå telt op, men jeg har faktisk ingen ide om muligheden mht. hytte...

 

Hvad er I andre til?

 

Shelter... men jeg har også sovepose til minus 5 grader og det burde ikke være koldere i oktober... Men måske helst et sted med flere sheltere, da Pajko ikke altid er super glad for andre hunde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Shelter... men jeg har også sovepose til minus 5 grader og det burde ikke være koldere i oktober... Men måske helst et sted med flere sheltere, da Pajko ikke altid er super glad for andre hunde :genert:

 

Jeg vil sætte pris på det samme mht. pladsen omkring sig :-) Men altså jeg ved ikke om Caia kan finde ud at sove ude i det fri sådan der, og kan de seriøst holde varmen, sådan et shelter er da ret så åbent... Vores soveposer, må jeg liiige tjekke en ekstra gang. aner ikke hvor langt ned de kan gå til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg bare mega misundelig på alle jer med unge hunde, man bare lige kan slæbe med på vandretur...

 

Pigerne og jeg har været på hærvejen, sondrup bakker, rold skov og molsbjerge og gå vandretur:) Det er en skøn form måde at være sammen med sin hund på.

Jeg har allerede i tankerne at næste hund som en af kriterierne skal kunne egne sig til lange vandreture, så skal vi nemlig udenlands og gå også, samt gå længere herhjemme.

 

jeg har aldrig sovet i shelter, da mine hunde har haft behov for det lukkede telt for at slappe af, så jeg har bare haft oppakning med og mad til 3 dage. Samt sheila gik med tasker de første to år.

Det tungeste er at der på varme dage skal slæbes så forbandet meget vand til hundene...

 

Hærvejen kan klar anbefales herhjemme, der er masser af naturlejrpladser både med og uden shelter og med indlagt vand. Og langs hærvejen er der også vandrehjem at overnatte på evt. (ved dog ikke om de vil have hunde ind).

 

Men i oktober skal der godt nok en rigtig, rigtig god sovepose til at sove i telt...jorden bliver kold og jeg har sovet i telt to nætter i træk i frostvejr i en såkaldt polar sovepose...brrrrrr, har aldrig frosset så meget i hele mit liv! Så soveposen skal nok kunne gå ned til minus 10 grader mindst og have en comfort temperatur på 15 gr før man som kvinde kan holde varmen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Men I er velkomne til at vandre til Bryggen...jeg lover der er varm kakao/kaffe og kage :mrgreen:

 

Igår spurgte jeg kæresten om vi skulle gå en tur på bryggen med vuf.. Det gad han ikke. Så det blev til charlottenlund fort, der er nu også hyggeligt at gå :-)

 

Varm kakao og kage, ja tak.. mums :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår spurgte jeg kæresten om vi skulle gå en tur på bryggen med vuf.. Det gad han ikke. Så det blev til charlottenlund fort, der er nu også hyggeligt at gå :-)

 

Varm kakao og kage, ja tak.. mums :-)

 

Han gider ikke ret meget vandring pt....:mrgreen: vi var på Frb hele eftermiddagen og se cykelmænd...

 

Men hvis I bare lige advarer mig en times tid i forvejen skal det nok være klar!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Han gider ikke ret meget vandring pt....:mrgreen: vi var på Frb hele eftermiddagen og se cykelmænd...

 

Men hvis I bare lige advarer mig en times tid i forvejen skal det nok være klar!!

 

Han elsker at gå ture, men Norge turen var ikke et hit, jo hvis det var med 1-2 overnatninger... :-)

 

:kys: Det vil jeg huske. Hey hvilken dag skal den lille vaps træne når det er? Gad vide om det passer med vores træning, det kunne være alletiders jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Den skal træne lørdag formiddag :banan:

 

Hov det skal vi altså også når vi går over til vinter træning... Hvornår var det nu I startede... uh. kunne være godt hvis det var på præcis samme tidspunkt. så kunne vi jo mødes bag efter, hvis den lille bette kan holde til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov det skal vi altså også når vi går over til vinter træning... Hvornår var det nu I startede... uh. kunne være godt hvis det var på præcis samme tidspunkt. så kunne vi jo mødes bag efter, hvis den lille bette kan holde til det.

 

Der er første træning 5. oktober (mener jeg det hedder) og så 8 uger frem....det er fra 11-11:50. Eller altså jeg har ikke fået bekræftelsen, men jeg har betalt og fik (inden jeg betalte) velkomsbrevet, så mon ikke?? :hmm:

 

Hvornår skal I??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Der er første træning 5. oktober (mener jeg det hedder) og så 8 uger frem....det er fra 11-11:50. Eller altså jeg har ikke fået bekræftelsen, men jeg har betalt og fik (inden jeg betalte) velkomsbrevet, så mon ikke?? :hmm:

 

Hvornår skal I??

 

:banan::banan: BONUS!!!!!!

 

Jeg skal træne med Caia kl. 11 også... Top dollar.. Ej så skal vi da lige mødes hvis det kan lade sig gøre og hilse på og alt det der. Vi træner ikke på samme plads, øvet hold træner på den anden side af den lille vej, hvor I skal træne på selve det nye træningsområde vi har fået :-)Men det skal ikke forhindre os I Aussie møde...

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan::banan: BONUS!!!!!!

 

Jeg skal træne med Caia kl. 11 også... Top dollar.. Ej så skal vi da lige mødes hvis det kan lade sig gøre og hilse på og alt det der. Vi træner ikke på samme plads, øvet hold træner på den anden side af den lille vej, hvor I skal træne på selve det nye træningsområde vi har fået :-)Men det skal ikke forhindre os I Aussie møde...

 

:banan: det er da totalt det vi skal.....altså jeg/vi kommer jo alene den første gang, måske også den anden, det afhænger lige af hvordan og hvorledes, men ellers så kunne det være SÅ hyggeligt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har boet i Nord Sverige som barn, og har altid gerne villet derop igen, men for at vandre med hunden :-D Det er dog aldrig blevet til noget (bla. fordi, at ham den famøse forhenværende ægtemand ikke ville, og der var meget i vejen :roll: )

 

Men jeg kunne godt fristes til sådan en fællestur til Norge :blink:

 

Og afhængigt af hvornår i Okt. så også der - men springer nok overnatningen over, både jeg og Gizmo er nogen rigtige frossenpinde... Sover jeg med åbent vindue (i køkkenet) hvis det er under 18 grader, så vågner jeg op med ondt i halsen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har boet i Nord Sverige som barn, og har altid gerne villet derop igen, men for at vandre med hunden :-D Det er dog aldrig blevet til noget (bla. fordi, at ham den famøse forhenværende ægtemand ikke ville, og der var meget i vejen :roll: )

 

Men jeg kunne godt fristes til sådan en fællestur til Norge :blink:

 

Og afhængigt af hvornår i Okt. så også der - men springer nok overnatningen over, både jeg og Gizmo er nogen rigtige frossenpinde... Sover jeg med åbent vindue (i køkkenet) hvis det er under 18 grader, så vågner jeg op med ondt i halsen :genert:

 

FEDT!

 

Måske det bare skulle være en dejlig lang gåtur til oktober, hvor vi havde noget varmt at drikke, en masse kage og så bare der ud af med os :-) Det kunne altså være mega hyggeligt... Jeg fryser sku også altid:engel:

 

Men vil altså stadig til Norge og vandre, det kunne bare være så godt. Skulle ha' lavet denne her tråd inden sommeren, ihhh altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er frisk :blink:

 

 

Og så er der også en undskyldning for, at bruge penge på en god kløv til hunden :slem: :blink:

 

FEDT!

 

Måske det bare skulle være en dejlig lang gåtur til oktober, hvor vi havde noget varmt at drikke, en masse kage og så bare der ud af med os :-) Det kunne altså være mega hyggeligt... Jeg fryser sku også altid:engel:

 

Men vil altså stadig til Norge og vandre, det kunne bare være så godt. Skulle ha' lavet denne her tråd inden sommeren, ihhh altså!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...