Hop til indhold

Aggressiv hund i områdt. What to do?


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Hej alle. I søndags blev nova overfaldet af en stor aort schæfer..vi har mødt mand med hund tre gange. Først gang havde den mundkurv på og gjorde udfald i snor, anden gang i snor, men uden mundkurv. Ejeren, alkoholiker, blev væltet omkuld, men havde dog fat i hunden der var meget aggressiv.. Tredje gang, i søndags, kom den fri, og med det samme jeg så den slap jeg Nova så hun også var fri.. Vi råbte helt vildt af hunden, der alligevel hoppede på nova. Hun forsvarede sig, og der skete heldigvis ikke mere.. Hunden løb over tilsin ejer der kom lidt efter og lige skulle fortælle at vi ok begge sku ha haft vores hunde i snor. Idiot.. Jeg havde hende jo i snor, og fortalte at jeg slap hende fordi hans kom..

Har nu snakket med flere herude i området. Alle bange for hunden. Den gør udfald mod alle. Har bidt et par stykker og en kvinde :shock: Er blevet meldt til polotiet, men intet er sket..

Er der nogle der har oplevet noget lignende og ved hvem jeg skal kontakte for der (måske) kan ske noget? Ringer til politiet i morgen og snakker med dem.. Derudover ved jeg hvor han bor og vil tage kontakt til bestyrelsen i foreningen..

 

Men hvem skal kontaktes... Simpelthen urimeligt der er så mange der skal gå og være bange, inkl mig selv.. Er så nervøs for om jeg møder manden og hunden at jeg er begyndt at lufte i et andet område. Ork..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var en grim historie, men godt, at Nova slap uden skrammer.

 

Det lyder i mine ører lidt underligt, at den hund har "bidt et par stykker og en kvinde", samt at det er meldt til politiet, uden at der tilsyneladende er grebet ind? De plejer da at være nogenlunde hurtige, når det er mennesker, der er blevet bidt.

 

Jeg håber, at du ikke lader dig affærdige, når du i morgen selv henvender dig til politiet. Ellers må du højere op i systemet. Det plejer at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svarer lige samlet.

ja, det er barr rigtig ubehageligt.

Vi bor i aalborg.. Synes også det lyder mærkeligt, også derfor jeg vil ringe og høre.. Min kæreste jar sagt han vil gå mellem hundene når/hvis der sker igen.. Og ja, bider den ham, så må vi da håbe der sker noget. Hmm.. Jeg tør ikke selv. Er bange for den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en hund bliver politi-anmeldt, så skal politiet hente den. Måske er hunden ikke anmeldt, men der er blevet talt med politiet??? Det er jo 2 helt forskellige ting. :D

 

Mit råd ..... Ring til politiet HVER gang hunden er uden snor.

 

Vi har også en problem-hund i mit område. Den har godt nok fået en mundkurv, som hænger på ejers arm!!!!! Jeg finder mig ikke i, at 1 person skal ødelægge en ellers harmonisk gruppe af hunde. Nu har den også bidt mange hunde, men er aldrig blevet politi-anmeldt. Politiet er opmærksomme på problemet, da flere hunde-ejere har ringet ind vedr. lige den hund. Men når folk finder ud af, de selv skal betale en bøde, når deres hunde også er løse ......... Så anmelder de ikke noget som helst.

 

Ring til polisen HVER gang du ser den uden snor. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Aalborg og har prøvet alt fra direkte overfald, til løse hunde og hundene som gik efter mig og politiet er meget forskellige. Men det max jeg har set dem gøre er at spørge indtil hundens udseende så de vidste, hvis nu nogle savnede den. Jeg er blevet misledt og løjet for af politiet i Aalborg da jeg faldt i flugt fra en hund og fik ødelagt mine knæ. De sagde jeg ikke kunne anmelde det, at jeg selv skulle finde ejernes bolig og bed om pengene for mine bukser og at jeg ikke skulle tage på skadestuen også tog de forkert vidneforklaring fra mig og da den blev rettet ville forsikringen ikke stå ved den nye forklaring. Så ingenting erstatning og ingen hjælp. De har før gentagende forsøgt at få mig til at sige det var en kamphund eller sagt at jeg måtte ringe igen en dag hvor der ikke var fodboldkamp i byen. Så jeg håber du kan gå noget ud at dem. Jeg har ingen hjælp fået i min kamp mid løse hunde. Jeg er begyndt bare at løbe væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk stået med en løs hund hvor de bad mig slippe min egen løs og give den anden hund min snor på. Efter jeg har forklaret ar jeg ikke ville tæt på at min hund ikke kan lide løse fremmede hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...