Hop til indhold

En lang dag


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Desværre ikke... min dyrlæge har haft ringet idag og sagt at vi tager en ny blodprøve om 10 dage som vi så tjekker for antistoffer igen.

Han kender dog ingen sygdom hvor der kan opstå så akutte smerter, som så igen forsvinder som dug for solen så hurtigt. Derfor havde han kontaktet en eller anden ekspert på landbrughøjskolen (eller hvad det nu hedder) som også synes det hele lød meget mystisk og heller ikke kunne forklare det. Så nu afventer vi nye blodprøver og håber at de giver os et svar.

 

Barney er ved godt mod og fik idag lov at løbe uden snor i 5 minutter (i sammenråd med dyrlægen) og han NØD endelig at komme ud og bevæge sig ordentligt igen. Vi trapper langsomt op her de næste dage så man igen må lave en smule mere. Det er synd han kun må gå i snor. Han er jo vant til 1,5 -2 timers gåtur dagligt med svømning og fritløb.

 

Vi træner en masse opgaver inde i stuen som kræver at han bruger hovedet meget og det hjælper lidt.

 

Og så begynder jeg at føre dagbog hver dag så vi måske kan finde en sammenhæng.

 

Så ikke rigtig noget nye endnu - desværre. Håber de næste blodprøver giver nogle svar. Min søde dyrlæge vil prøve at ringe rundt til nogle flere og han har mange bolde i luften. Så rigtig dejligt at vide at der bliver gjort alt hvad der er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Barney er tjekket for anaplasma, og der var prøven negativ. Men det er stadig det dyrlægerne tror mest på, så han skal have taget nye blodprøver idag. Hans lymfekirtler er nemlig hævet og dermed igang med at bekæmpe et eller andet, så den her gang skulle den meget gerne blive positiv den der blodprøve.

 

Men vi må vente til sidst på ugen og se hvad de nye prøver siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der igen igen taget blodprøver men De regner ikke med at finde noget :-( og de sagde idag at de ikk ved hvad de så skal gøre :-( så faktisk er vi lidt på bar bund igen. Øv øv øv. Håber virkelig hun tager fejl og blodprøverne viser et eller andet.

 

Barney har tabt sig næsten et kg og det er tydeligt at han taber muskeler :( har brugt så lang tid på at bygge ham op og holde ham i rigtig fin form ang. Hans muskler og nu svinder de bare bort.

 

Modet er lidt nede lige nu. Ville bare gerne have min raske hund tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar på de nye blodprøver - også negative :-/ føler mig lidt magtesløs.

 

Jeg har nu bestilt tid ved christian hembo (magtor) så barney i det mindste kan blive hjulpet med at løsne lidt op igen.

 

Mandag ringer jeg og snakker med Lise i Århus som er homøpat for at hører om hun tror hun kan hjælpe os.

 

Og så er jeg så småt gået igang igen med at lufte lidt mere almindelige ture. Stadig korte og stadig en masse begrænsninger, men det er da trods alt bedre. Skal have lidt mere gang i svømningen så han kan få sine muskler lidt igang igen.

 

Så desværre ikk noget mirakel herfra :-( kan nu snart kun håbe at det er noget som går over af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har en tid i morgen eftermiddag. Tænkte faktisk på om du bor i nærheden, for så kunne jeg måske tage dit dækken med til dig?

 

Og nu har han en tid fredag ved Lise inde fra århus som er hømopat og kan behandle ud fra de symptomer han har, og på den måde ikke behøver en diagnose, selvom hun selvfølgelig helst vil have det.

 

Jeg synes snart ikke at jeg kan gøre mere for ham. Åhh havde lige sådan fået håb fordi han var bedre her i weekenden.

 

Nu håber jeg at Christian og Lise kan hjælpe ham så han bliver frisk og klar igen. 2 måneders sygdom er jo lang tid i et hundeliv.

 

Lige nu har han krøllet sig sammen på sofaen og hviler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ved kiropraktoren og barney var meget øm i lænden. Det var hans korsben (eller hvad det nu hedder) som var helt ved siden af sig selv. Faktisk har barney helt to "huller" bagtil hvor der burde være muskler men der er ingen! Det skyldes at han ikke har brugt de muskler fordi det simpelthen har gjort for ondt. Stakkels vovse. Så nu står den på en uges ro og så skal han derind igen mandag og tjekke at det ikke er faldet tilbage.

 

Om det løser hans problemer er meget vært at sige. I teorien kan det godt være det som har gjort det, men det kan også være 117 andre ting.

Vi skal til hømopat fredag og så håber jeg virkelig at vi kan finde en løsning så han bliver frisk.

 

Lige nu ser vi ikke frem til en uges ro mere men han overlever jo nok.

 

Så stadig ingen diagnose men vi håber at han bare bliver rask og frisk igen snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var vi ved kiropraktoren og barney var meget øm i lænden. Det var hans korsben (eller hvad det nu hedder) som var helt ved siden af sig selv. Faktisk har barney helt to "huller" bagtil hvor der burde være muskler men der er ingen! Det skyldes at han ikke har brugt de muskler fordi det simpelthen har gjort for ondt. Stakkels vovse. Så nu står den på en uges ro og så skal han derind igen mandag og tjekke at det ikke er faldet tilbage.

 

Om det løser hans problemer er meget vært at sige. I teorien kan det godt være det som har gjort det, men det kan også være 117 andre ting.

Vi skal til hømopat fredag og så håber jeg virkelig at vi kan finde en løsning så han bliver frisk.

 

Lige nu ser vi ikke frem til en uges ro mere men han overlever jo nok.

 

Så stadig ingen diagnose men vi håber at han bare bliver rask og frisk igen snart.

 

Sender lige mange kærlige tanker .Freja har også været ved Christin for havt år siden .Hun var bare helt VILD med ham.

Hvordan behadler Lise Homopat ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

 

En hømopat arbejder med naturmedicin. Hun er så også dyrlæge så føler mig i trygge hænder.

 

Ja ved faktisk ikke om han må gå spor?? men det vil afgjort være fedt! Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at gøre med ham i weekenden... men det kan der vil ikke ske noget ved at gøre?

 

Min egen dyrlæge ringede tilbage idag (han var tilbage fra ferie). De har nu besluttet at tage en led-væske test som kan afsløre om det er imunsystemet som er begyndt at arbejde imod kroppen. Den test skal han have taget i næste uge. Er rigtig nervøs for det vil selvfølgelig være rigtig skidt :-(

 

Er ikke ved så godt mod for tiden. Barney skal holdes i ro og må ikke gå løs, han er rastløs og ja, virker bare utilpas med at være i ro igen. Han trænger allerede til at komme ud og løbe. Og jeg bliver deprimeret af at vi ikke må gå bare 3 kvarter barney tur. Han må kun gå i snor og det er altså bare ikke det samme.

Begynder at blive mere og mere bekymret for om han nogensinde kommer sig over det her...

 

Måske ser det lysere ud i morgen, men lige nu er modet lidt nede.

 

Jeg opdaterer når jeg ved mere, hvilket jeg forhåbentlig snart gør.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...