Hop til indhold

En lang dag


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Så er det idag barney skal i røngent igen for at se udviklingen på hans albuer. Han er stadig ikke ordentlig gående og jeg frygter det værste!!

 

Billederne skal sendes videre til en anden dyrlæge som skal vurdere om de vil prøve at operere ham i albuerne. Operationen kan ikke gøre ham rask men ved moderat motion vil den måske kunne holde h am smertefri.

 

De her dage er lange og ventetid på "måske" er sørme svært. I sidste ende ved vi intet før de har kigget ind i albuerne. Hvornår det bliver ved jeg ikke, men forhåbentlig snart! Nu må billederne i aften bare ikke afsløre noget helt forfærdentligt!

 

Krydser fingre!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mange tak for alle jeres krydsede fingre. Altså vi VED jo at albuerne er dårlige - og det kan de ikke gøre noget ved. Men en operation ville man forvente kunne afhjælpe smerter. Så det er selvfølgelig målet lige nu. Så billederne må bare ikke være blevet værre! :( Åhh jeg venter og venter bare på at kunne køre, og alligevel tør jeg næsten ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Barney været i røngent, og alt så ud som for 5 mdr. siden, så ingen udvikling i albuen, hvilket er rigtig godt.

Så det var gode nyheder.

 

Nu er vi så nået til spørgsmålet om hvorfor han halter når alt er som 5 mdr. siden hvor han ikke var halt?

 

Det skal så siges at han jo selvfølgelig kun har været halt nogle gange og ellers synes jeg bare han går lidt mærkeligt. Men som min dyrlæge sagde KAN det jo skyldes ømme muskler.

 

En dyrlæge i Århus skal nu kigge nærmere på billederne og vurdere om det mon er noget vi skal operere på, men det er jo risikabelt at gå ind i et led og operere og derfor er barney måske ikke "slem" nok i albuerne til at man ville løbe risikoen.

 

Agility er stadig udelukket og han kommer sikkert aldrig til at kunne springe, andet end op og ned af sofaen. Rigtig rigtig øv da det virkelig er det jeg brænder for og gerne vil. Men det vigtigste er trods alt at barney får et godt liv uden smerter. Og han vil formentlig godt kunne holde til at træne lydighed. Så det er jo positivt. Men ellers er det som med så meget andet: ingen kan ud fra et par billeder fortælle hvordan barney´s liv bliver. Vi er nød til bare at vente og se tiden an.

 

Så indtil videre en positiv opdatering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dejligt at det ikke er blevet værre! Så langt, så godt:-)

 

Hvordan ser han ud i muskulaturen? Er der noget der kan forbedres? Min massør siger at Bellas muskulatur i bagpartiet er helt perfekt, men at hun mangler i forpartiet (hvor hun heldigvis ikke har problemer). Han foreslår masser af gang/løb i lavt vand og højt græs, bakkeløb (modsat bakkegang til bagpartiet) og så ellers bare masser af "almindelige" gåture.

 

I øvrigt vil jeg lige nævne, at jeg synes det er dejligt at du kærer dig sådan om ham. Jeg må indrømme at jeg i starten fik det indtryk, at kunne han ikke bruges til AG og lydighed på højt plan, kunne han slet ikke bruges til noget. Jeg har i den grad misforstået dig dengang, og må erkende at jeg er ovenud lykkelig for at have taget fejl:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

 

Nej han er min hund og mit ansvar. Super rigtig ærgeligt at han ikk kan bruges til det jeg gerne ville, men det er der ikke noget at gøre ved. Og han kan jo ikke gøre for det. Jeg vil bare gerne sikre ham et godt liv uden smerter. Jeg håber og tror dog stadig at han kommer til at gå lydighed. Ellers må jeg finde på noget andet. Noget skal vi lave for det er noget af det jeg elsker ved at have hund :) hvis jeg har lydt deprimeret førhen (og stadig kan gøre det) så er det måske fordi det er 3. Gang jeg står i denne situation. De to andre unghunde måtte desværre aflives da deres liv ikke kunne give dem en tålelig hverdag med passende aktivitet til dem. Så derfor er det bittert igen igen igen at stå med en konkurrence hund som ikke kommer i konkurrnece i det jeg gerne vil. Men der er ikke noget at gøre ved det og jeg må bare få det bedste ud af det.

 

Hans muskulatur er helt i top, massøren sagde at jeg ikk kan gøre så meget mere på det punkt. Han svømmer dagligt, løber frit i ujævnt terræn, balancere osv. Så ikke mere jeg kan gøre på den front. Hans muskler er så gode som de nærmest kan være. Og han er lige til den tynde side - man kan indimellem skimte havs ribben igennem den meget korte pels. Så jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at fjerne belastningen fra hans bentøj.

 

Venter og venter bare spændt på hvad dyrlægen fra Århus kommer frem til. Ved snart ikke om jeg håber eller ej. Vil jo helst undgå operation men hvis den kunne gøre ham bedre er det jo det hele værd. Men omvendt er han jo ikke super dårlig nu, så det er jo også lidt en risiko. Nå venter vist bare på svar inden jeg bryder min hjerne mere med bekymringer og beslutninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu er han så øm på højre bagben og træder ikke helt igennem på benet. Helt ærlig så begynder jeg at mistænke at han har/har haft en omgang vokseværk og har snydt både mig og dyrlæger. Albuerne ligner sig selv og dengang de første billeder blev taget var han ikke øm overhovedet. Og han tålte stor belastning på Bornholm (klipper) uden halthed så måske giver vokseværk mening. Desuden er han i målgruppe for vokseværk. Men må hellere lige hører min dyrlæge ad om det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Håber sådan det er en omgang vokseværk - Og at en operation ikke vurderes at være nødvendig.

 

Han er altså en ener ham Barney og kan han "bare" går noget lydighed og have nogle gode år med det, så skal i også nok få et utal af gode timer med det.

Han ved i det mindste ikke hvad han går glip af.

 

Men føler med dig... Det er simpelthen så uretfærdigt at du igen, igen skal igennem den her omgang.

 

Forhåbentlig, så er det dog et laaaaangt og godt liv Barney får :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med dyrlægen og Barney skal ind til undersøgelse/operation sidst på ugen. Er SÅ spændt!

 

Dyrlægen synes Barney´s billeder ser anderledes ud end de normalt gør, så han er meget i tvivl om han kan gøre noget, men han TROR at han kan. Det er godt nok til mig ;)

 

Så nu må vi bare vente og se hvad der sker.

 

Dyrlægen vil lave en grundig forundersøgelse inden de kigger ind i ledene. Er meget spændt og håber virkelig de kan hjælpe min hund. Om ikke andet så bliver jeg vel en del klogere efter fredag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi endelig hjemme efter en lang dag.

 

Vi kom ind til dyrlægen i morges for at barney skulle opereres.

Han startede med at lave en bøjeprøve på barney. Barney klarede det super flot (og fik stor ros for at være god til at blive "mønstret". Barney kom hurtigt til at hadde dyrlægen fordi han var nød til at have hårdt fat i benene for at teste, men han klarede det flot lille vovsen :)

 

Efter bøjeprøven og efter at have set Hvordan barney gik, synes dyrlægen ikke at vi skulle lave en kikkertundersøgelse da han ikke troede på at de ville finde noget. Han foreslog derfor en CT scanning.

 

Så afleverede vi vovse og tog ud for at tilbringe 5 timers ventetid i Århus :)

 

Da vi kom tilbage var jeg meget nervøs. Vi kom ind og så CT scanningen. Han har to små forandringer i begge albuer ligesom vi kunne se på røngent. Men han mente absolut ikk at det var derfor han var halt og mente ikke at det nogensinde vil volde ham problemer. Derimod tror han at barney har forstrukket en muskel i skulderen. Så nu står den på ro og massage (måske laser) i nogle uger og så skulle barney gerne være så god som ny :)

 

Han forventer at barney kan bruges fuldstændig normalt og at han også kommer til at løbe agility :) han har nemlig åbenbart ikke det man kalder AD - heldigvis! De små knoglebelægninger er blot kommet fordi han på et eller andet tidspunkt har været generet i albuerne men det skulle være ovre nu og dyrlægen forventede ikke at vi nogensinde kommer til at bøvle med de albuer :) det er simpelthen bare så skønt og så gode nyheder!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Seriøst Lonny?!

 

Ej, men hvor er det da en fantastisk opdatering :banan:

 

Så fedt, at i fik en anden dyrlæge til at kigge på det og fik så dejlig positiv en opdatering med hjem.

 

Et tillykke med en sund og rask hund er vist på sin plads :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lotte: der har jo været forandringer i albuerne - jeg synes bare at han sagde at det ikke er det man kalder det barney fejler, fordi det normalt er en sygdom i vækst.

Han skal jo stadig ikke avles på da der HAR været noget med albuerne i hans opvækst som har gjort at ledene har været irreateret. Ellers vil der ikke være fine små knoglevækster som skal være der.

 

Men nej røngent er ikke det bedste det at bedømme albuer - CT scanningen er meget mere præcis og man kan give en meget bedre diagnose. Det er bare meget dyrer og jeg ved ikke om DKK godtager billeder fra CT scanning.

 

vi ved at barney har meget fine led i albuerne, helt runde og uden kanter. De ekstra knogle dimser han har er faktisk lige store (sådan ser det ikke ud på røngent, der ser den større ud i venstre side), men de er helt fint afrundet og bør slet ikke få betydning for ham og de bør aldrig ændre sig. Alt det kan man ikke se på røngent.

 

Så er bare SÅ glad for at jeg fik ham i CT scanneren. Nu håber jeg virkelig at det bare er en forstrukken muskel og at ro og genoptræning virker. Tænk at min hund bliver helt normalt fungerenede - jeg tør stadig ikke selv at tro på det! Alle de bekymringer, tanker, overvejelser, skuffelser osv. Puha min unge hund bliver godt fungerende! :)

 

Og så har 3 dyrlæger nu sagt at den 2´er han har fået på venstre albue (som i virkeligheden ikke er værre på højre), er MEGET hårdt dømt fra DKK´s side af. Han burde kun have fået 1 på begge albuer. Det ville så have gjort at han kunne bruges i avlen, men det skulle han så under ingen omstændigheder. Han har fine søskende som har A og 0 - det er meget bedre at avle på dem i stedet. Jeg har ikke lyst til at avle på en hund som har "noget" - heller ikke selvom vi har været heldige at han (forhåbentlig) ikke kommer til at mærke til det.

 

Men ihh tænk engang - Barney er erklæret rask! :D alle mine agility drømme er endelig tilbage! Og det bedste af det hele er at han bare er skabt til at være agilityhund. Let, hurtig og med et super godt hoved! Bliver SÅ fedt at tage ham med på banen - kan slet ikke vente! :) (Men vi venter nu lige nogle måneder med det - vil være på den sikre side). Så indtil videre skal vi bare træne lidt let lydighed (når genoptræneren har sagt god for det) og så kan vi starte blidt op på de ikke-belastende ting om nogle uger. Uhh det er så spændende.

 

Er simpelthen bare så lykkelig!! :banan::bighug:

 

Og er SÅ glad for at barney kommer til at leve et aktivt liv og ikke et evigt begrænset liv. Det har han bare så meget fortjent! En fantastisk hund er han! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...