Hop til indhold

Min papillon er super kræsen..


Gæst malenemn
 Share

Recommended Posts

Gæst malenemn

Det er et mareridt at få min Papillon på to år til at spise.

Da hun var hvalp fik hun hvalpefoder fra dyrlægen specielt til hendes race, og der var ingen problemer, da hun hun skulle til at have voksenfoder købte vi samme mærke specialfoder, bare til voksne hunde, og vi startede med at blande det med det gamle, men hun sortede fra og spiste kun hvalpe foderet.

Til sidst fik hun kun muligheden for voksen foderet, da vi fik at vide, at hun ikke kan leve af hvalpefoderet, da der ikke er de nødvendige næringsstoffer og vitaminer i, som en voksen hun skal bruge?

Hun spiste næsten ikke og tabte sig rigtig meget. Så vi "dyrlægens" voksenfoder til hende, der spiste hun næsten heller ikke. Vi prøvede pedigree og det mistede hun hurtigt interessen for.

Nu har vi prøvet med noget billigt voksenfoder fra Rema 1000, og hun er vild med det, men hun interesserer sig mere for vores store hvalps mad, som stadig får hvalpefoder.

Er det synd for hende, at hun ikke får det hun bedst kan lide? Jeg synes det er meget underligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig er det 'æd eller sult'

 

Ingen hund sulter sig ihjel, hvis den har tilgang til mad..

 

Men du kan jo evt. skjule hendes voksenfoder i noget bouillon, eller smøre det ind i en klat leverpostej, eller vådfoder?

 

Det hjælper gevaldigt hjemme hos os, men det betyder jo så også at han nogengange ikke æder, fordi han venter på det lækre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn

Nemlig! Og hun er rimelig snug, og jeg var ikke bekymret i starten, for jeg tænkte at hun nok skulle spise når hun blev sulten, men hun gik fra 5 kilo til 3 på under en månede og ribbene var blevet ekstremt tydelige, og jeg fik ondt i mit hjerte, og andre folk troede jo jeg mishandlede hende (fremmede kommenterede det), og min mor troede ikke vi gav hende mad.

Og fordi vi har to hunde, og den ene kan æde hele tiden, så bliver hun tilbudt maden tre gange om dagen, og spiser hun ikke imens vi er der, så stiller vi det væk, for hun har ALDRIG spist imens vi ikke er hjemme, og den store hvalp spiser med glæde hendes portion til dessert - hun begynde først at spise når vi nærmest håndfodre hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek for hjerte- og lungeorm straks!

 

Du skal indsamle afføringsprøver svarende til en teskefuld fra 3 på hinanden følgende dage. Prøverne skal opbevares ved 5-15 grader. Det plejer at være ret overkommeligt rent økonomisk at få testet.

 

Hvis prøverne er negative, synes jeg vel egentlig bare at du kan give den hvalpefoder. Der er mere krudt i, og hvis den har svært ved at holde vægten, og i øvrigt trives på hvalpens foder, synes jeg bare du skal gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn

Jeg prøver at ringe til dyrlægen i morgen, dyrhandleren sagde bare, at der var en god grund til at voksne hunde skulle have voksenfoder, og et eller andet med knogler og muskulatur, men dyrlægen er nok lidt klogere på det område. Hun har heldigvis taget på igen efter vi skiftede foder, men det er underligt hun helst vil have de "dårlige" billige produkter

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange af de billige produkter smager bare rigtig godt! Har et vennepar som i desperation fodrede deres unghund med frolic... Indtil de fandt ud af at det svarer til at give ham en big mac hver dag..

 

Har du prøvet at tage hunden med ned til dyrehandelen/dyrlægen, og se om der er et foder vækker mere interesse der? Mange steder er de jo rundhåndede med smagsprøver;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en hund der ikke er særlig madglad.

 

For kort tid siden prøvede jeg så ZiwiPeak til hende og det er hun vild med. Eller hun var.

Købte en pose mere i lørdags. Det er med fisk og hjort, og hun var solgt. Blandede det med den første jeg købte og resterne fra den sidste slags foder jeg købte til hende, og hun har spist noget mere de her par dage end hun har gjort længe.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Det er et mareridt at få min Papillon på to år til at spise.

Da hun var hvalp fik hun hvalpefoder fra dyrlægen specielt til hendes race, og der var ingen problemer, da hun hun skulle til at have voksenfoder købte vi samme mærke specialfoder, bare til voksne hunde, og vi startede med at blande det med det gamle, men hun sortede fra og spiste kun hvalpe foderet.

Til sidst fik hun kun muligheden for voksen foderet, da vi fik at vide, at hun ikke kan leve af hvalpefoderet, da der ikke er de nødvendige næringsstoffer og vitaminer i, som en voksen hun skal bruge?

Hun spiste næsten ikke og tabte sig rigtig meget. Så vi "dyrlægens" voksenfoder til hende, der spiste hun næsten heller ikke. Vi prøvede pedigree og det mistede hun hurtigt interessen for.

Nu har vi prøvet med noget billigt voksenfoder fra Rema 1000, og hun er vild med det, men hun interesserer sig mere for vores store hvalps mad, som stadig får hvalpefoder.

Er det synd for hende, at hun ikke får det hun bedst kan lide? Jeg synes det er meget underligt.

 

Der findes ikke kræsne hunde.... Din hund har bare ikke fundet det foder, som den vil have endnu.

 

Hos min foder-pusher har de en foderbar med 6 forskellige slags kvalitetsfoder i (uden korn), hvor hundene selv kan vælge, hvilket foder de vil have. Så slipper man for at stå med en hel sæk foder, som hunden ikke vil spise.

 

Prøv evt. Wolfsblut Blue Mountain. Den vil de fleste kræsne hunde gerne spise.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ift wolfsblut, så køb en prøve først, foderpillerne er store og knap så madglade små hunde gider det ikke altid. Kender et par stykker, udover min egen. Han vil ikke have foder, hvis de er for store.. Jeg lavede en fodertest med ham, hvor en wolfsblut variant var den første han tog, men da han ikke kunne knase den med det samme, spyttede han ud og valgte noget andet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malenemn
Mange af de billige produkter smager bare rigtig godt! Har et vennepar som i desperation fodrede deres unghund med frolic... Indtil de fandt ud af at det svarer til at give ham en big mac hver dag..

 

Har du prøvet at tage hunden med ned til dyrehandelen/dyrlægen, og se om der er et foder vækker mere interesse der? Mange steder er de jo rundhåndede med smagsprøver;-)

 

Hun vil bare gerne have det, når man putter det i munden på hende, eller hvis andre hunde også spiser det på samme tid, så det kan bare ske, at det ikke er spændende når vi kommer hjem, det har vi prøvet med godbidder :/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...