Hop til indhold

Hund på prøve...


Gæst michael-n
 Share

Recommended Posts

Gæst michael-n

Hej med jer allesammen!

Jeg faldt over denne hjemmeside i færden på at søge et svar efter mit spørgsmål og tænkte her må da være nogen som kan hjælpe. :-)

 

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (på 6 og 9) og vi har som andre også haft en lille drøm om at vil have en hund.

Ulempen pt er dog at vi bor i en lejlighed (men håber vi snart finder vores drømmehus.) og vi vil naturligvis heller ikke "bare" anskaffe os en hund pga lysten og så det hele ender med at det måske slet ikke var som vi havde håbet på el endnu værre børnene ikke kan tåle hund. (hvilket jeg da tvivler på,da vi har en huskat.)

Så vil det være synd for dyret at vi skulle skille os af med den igen,hvis i forstår.

 

Derfor vil jeg så forhøre mig om herinde om der er nogen som ved om der findes nogen steder,hvor man kan "låne" en hund i en perioede for at se om det var noget?

Hvis der gør...skal der lige siges at vi bor i storkøbenhavn,

så det skal nok være på sjælland,det/de steder skal være. :-)

 

Håber i kan hjælpe.

 

Michael-n

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Petrine.

 

Kender I ikke nogen, som måske kunne få brug for at få deres hund passet på et tidspunkt? Ellers kan I evt. prøve den her hjemmeside: Hundesitter.dk - find en gratis hundepasser. Opret gratis profil nu!

 

Hvis I er tæt på at flytte i hus, synes jeg da, at I under alle omstændigheder skal vente med hunden, til I er på plads i det nye hjem. Især hvis I mener, at det er et problem at have hund i jeres lejlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michael-n

Det kunne være en ide at forsøge. Jeg havde ellers tænkt på om evt kenneler el dem som tager sig af efterladte hunde måske tilbød sådan en ordning. :-/

Men i skal have tak for jeres indslag og hjælp. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Før vi fik hund passede vi både hvalp og voksen hund for venner og det gav os en ide om hvad det indebar - der er jo bare lidt mere arbejde med ens egen hund ( træning/ opdragelse, pelspleje og nok flere ting jeg ikke lige kan komme på :-) )

Min holdning mht at låne internathunde er at det er synd for dem at de skal skifte til et midlertidigt hjem efter at de har vænnet sig til internatet

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer allesammen!

Jeg faldt over denne hjemmeside i færden på at søge et svar efter mit spørgsmål og tænkte her må da være nogen som kan hjælpe. :-)

 

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (på 6 og 9) og vi har som andre også haft en lille drøm om at vil have en hund.

Ulempen pt er dog at vi bor i en lejlighed (men håber vi snart finder vores drømmehus.) og vi vil naturligvis heller ikke "bare" anskaffe os en hund pga lysten og så det hele ender med at det måske slet ikke var som vi havde håbet på el endnu værre børnene ikke kan tåle hund. (hvilket jeg da tvivler på,da vi har en huskat.)

Så vil det være synd for dyret at vi skulle skille os af med den igen,hvis i forstår.

 

Derfor vil jeg så forhøre mig om herinde om der er nogen som ved om der findes nogen steder,hvor man kan "låne" en hund i en perioede for at se om det var noget?

Hvis der gør...skal der lige siges at vi bor i storkøbenhavn,

så det skal nok være på sjælland,det/de steder skal være. :-)

 

Håber i kan hjælpe.

 

Michael-n

I er garanteret en sød og rar familie, men jeg kender ikke nogen der ville overlade deres hund til fremmede. Ideen er fin, det er sikkert forskel på det billede man har af at have hund, og så det at skulle op kl. tidligt for at gå en frisk tur i regnvejr, hver morgen før arbejde eller skole. Selv ville jeg ikke undvære mine hunde, for at andre skulle prøve hvordan det var. Hvad med at tilbyde jer som hundeluftere/ feriepassere for en hund i nærheden, så får i hjulpet en anden familie og får selv rutinerne prøvet af;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...