Hop til indhold

Artikel om hundefoder i Tænk


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Fandt lige Ninjamors indlæg i en anden tråd. Her skriver hun svaret fra Forbrugerrådet i indlæg #19:

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/33965-en-dyrlaeges-syn-pa-foder-2.html

 

Men den test de henviser til i svaret, er den gamle test. Den nye artikel ved jeg ikke om nogensinde har ligget der, da det jo ikke er en test, som sådan...

 

Det ærgrer mig virkelig at et magasin som test laver en sådan skodartikel. For sådan at generalisere helt vildt, så burde de mennesker der læser Tænk jo være mennesker der tænker sig om, og som er interesserede i at lære om sunde og gode ting. Og så er det jo virkelig dobbelt ærgerligt at "man kan lige så godt købe hundefoder i supermarkedet, for det er aaaalt sammen det samme alligevel"... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, nu har jeg lige læst artiklen. Hold da op, for en gang SLUDDER!!!!:evil::evil:

 

Det fremgår jo nærmest at Pedigree er lavet af gode udskæringer, og at de testede fodertyper er af prima kvalitet. Er da helt chokeret over at sådan noget vrøvl overhovedet bliver udgivet!

 

Citat: "Forklaringen er ifølge Kim Devald (marketingschef hos Pedigree), at hunden optager næringen i Pedigree så godt, at afførringen kun består af affaldsstoffer" - altså i modsætning til de "billige" mærker, hvor hunden skider alt ud igen. Der fremstår jo som om Pedigree er et super premium foder. Hvorfor er det så ikke klassificeret som super premium? Eller bare premium?

 

Puha, jeg skal vist lige puste lidt over det her:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, nu har jeg lige læst artiklen. Hold da op, for en gang SLUDDER!!!!:evil::evil:

 

Det fremgår jo nærmest at Pedigree er lavet af gode udskæringer, og at de testede fodertyper er af prima kvalitet. Er da helt chokeret over at sådan noget vrøvl overhovedet bliver udgivet!

 

Citat: "Forklaringen er ifølge Kim Devald (marketingschef hos Pedigree), at hunden optager næringen i Pedigree så godt, at afførringen kun består af affaldsstoffer" - altså i modsætning til de "billige" mærker, hvor hunden skider alt ud igen. Der fremstår jo som om Pedigree er et super premium foder. Hvorfor er det så ikke klassificeret som super premium? Eller bare premium?

 

Puha, jeg skal vist lige puste lidt over det her:shock:

 

Hæ hæ, måske kommer der også en lille kritisk mail til Tænk fra dig på et tidspunkt..?? :lol:

 

Men jo, en værre gang l**t er det. Jeg kan også godt li' dette: "Sammenligner man varedeklarationerne på de dyre og de billige fodermærker, er det da også svært at få øje på forskellene på indholdet. Uanset prisklasse er hovedingrediensen korn, efterfulgt af kød og kødbiprodukter..." Det er jo en lodret løgn - hvis man ved at der findes kornfrit foder. Men det bli'r man jo ikke oplyst om i artiklen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, her er min ret vrede (og ikke særlig velformulerede) mail til TÆNK:

 

Kære Tænk.

 

Jeg har nu endelig læst jeres artikel om hundefoder, og jeg må erkende at jeg er chokeret over den gang sludder. I bedste fald er artiklen vel en reklame for Pedigree, som i det mindste kommer til at fremstå som en foderproducent, der laver hundefoder af de fineste stykker kød. At lade det stå helt ubestridt, at Pedigree optages næsten 100%, er efter min bedste overbevisning langt fra sandheden.

Artiklen omhandler foder af den ringeste kvalitet på det danske marked, og det nævnes intetsteds, at man som forbruger kan købe nogle ret fornuftige produkter til samme penge. Oven i købet produkter hvor hovedingrediensen ikke er korn.

Det er synd og skam at en myndighed, der burde fremstå bare en smule professionel og objektiv, skriver sådan en gang sludder.

 

Se evt. på dette forum hvor artiklen diskuteres af forholdsvis hundekyndige mennesker.

http://www.hunde-forum.dk/debat/33950-artikel-om-hundefoder-i-taenk-3.html#post1056856

Og her er deres svar:

 

Kære Anne

 

Tak for din henvendelse.

Vi kunne ikke drømme om at reklamere for Pedigree, og det gør artiklen heller ikke. Ekspertens konklusion i artiklerne er jo netop: at man trygt kan vælge de billige supermarkedsmærker frem for det dyre Pedigree. Men producenten forsøger selvfølgelig at forsvarer deres dyre produkt.

 

Vi har meget bevidst valgt at afgrænse artiklen om hundefoder til de viste eksempler, som kan købes i supermarkeder. Vi er klar over, at hundefodermarkedet er større end som så, men vi er nødt til at afgrænse emnet. Denne gang har vi valgt at fokusere på hundefoder, som hundeejere kan købe i supermarkederne, og kigge på pris kontra indhold.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, her er min ret vrede (og ikke særlig velformulerede) mail til TÆNK:

 

Kære Tænk.

 

Jeg har nu endelig læst jeres artikel om hundefoder, og jeg må erkende at jeg er chokeret over den gang sludder. I bedste fald er artiklen vel en reklame for Pedigree, som i det mindste kommer til at fremstå som en foderproducent, der laver hundefoder af de fineste stykker kød. At lade det stå helt ubestridt, at Pedigree optages næsten 100%, er efter min bedste overbevisning langt fra sandheden.

Artiklen omhandler foder af den ringeste kvalitet på det danske marked, og det nævnes intetsteds, at man som forbruger kan købe nogle ret fornuftige produkter til samme penge. Oven i købet produkter hvor hovedingrediensen ikke er korn.

Det er synd og skam at en myndighed, der burde fremstå bare en smule professionel og objektiv, skriver sådan en gang sludder.

 

Se evt. på dette forum hvor artiklen diskuteres af forholdsvis hundekyndige mennesker.

http://www.hunde-forum.dk/debat/33950-artikel-om-hundefoder-i-taenk-3.html#post1056856

Og her er deres svar:

 

Kære Anne

 

Tak for din henvendelse.

Vi kunne ikke drømme om at reklamere for Pedigree, og det gør artiklen heller ikke. Ekspertens konklusion i artiklerne er jo netop: at man trygt kan vælge de billige supermarkedsmærker frem for det dyre Pedigree. Men producenten forsøger selvfølgelig at forsvarer deres dyre produkt.

 

Vi har meget bevidst valgt at afgrænse artiklen om hundefoder til de viste eksempler, som kan købes i supermarkeder. Vi er klar over, at hundefodermarkedet er større end som så, men vi er nødt til at afgrænse emnet. Denne gang har vi valgt at fokusere på hundefoder, som hundeejere kan købe i supermarkederne, og kigge på pris kontra indhold.

 

Hvis de så bare havde lavet en konklusion, at hundefoder skal man ikke købe i supermarkedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver bekymret over alle de andre artikler vi har set som sandheden de sidste mange år...

Nemlig, LIGE præcis min tanke da jeg læste artiklen! Og hvad jeg bl.a. skrev i min mail til dem...

 

Okay, her er min ret vrede (og ikke særlig velformulerede) mail til TÆNK:

 

Kære Tænk.

 

Jeg har nu endelig læst jeres artikel om hundefoder, og jeg må erkende at jeg er chokeret over den gang sludder. I bedste fald er artiklen vel en reklame for Pedigree, som i det mindste kommer til at fremstå som en foderproducent, der laver hundefoder af de fineste stykker kød. At lade det stå helt ubestridt, at Pedigree optages næsten 100%, er efter min bedste overbevisning langt fra sandheden.

Artiklen omhandler foder af den ringeste kvalitet på det danske marked, og det nævnes intetsteds, at man som forbruger kan købe nogle ret fornuftige produkter til samme penge. Oven i købet produkter hvor hovedingrediensen ikke er korn.

Det er synd og skam at en myndighed, der burde fremstå bare en smule professionel og objektiv, skriver sådan en gang sludder.

 

Se evt. på dette forum hvor artiklen diskuteres af forholdsvis hundekyndige mennesker.

http://www.hunde-forum.dk/debat/33950-artikel-om-hundefoder-i-taenk-3.html#post1056856

Og her er deres svar:

 

Kære Anne

 

Tak for din henvendelse.

Vi kunne ikke drømme om at reklamere for Pedigree, og det gør artiklen heller ikke. Ekspertens konklusion i artiklerne er jo netop: at man trygt kan vælge de billige supermarkedsmærker frem for det dyre Pedigree. Men producenten forsøger selvfølgelig at forsvarer deres dyre produkt.

 

Vi har meget bevidst valgt at afgrænse artiklen om hundefoder til de viste eksempler, som kan købes i supermarkeder. Vi er klar over, at hundefodermarkedet er større end som så, men vi er nødt til at afgrænse emnet. Denne gang har vi valgt at fokusere på hundefoder, som hundeejere kan købe i supermarkederne, og kigge på pris kontra indhold.

 

Ha ha, ret præcist det samme svar jeg også fik - det med at de er nødt til at afgrænse, og har valgt at koncentrere sig om supermarkedsfoder. Jeg skrev i min mail at det svarede til at skrive en artikel om børnemad, og så bruge Mc Donalds og Burger King som eksempler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...