Hop til indhold

Dæk - Hvordan?


Gæst mmoel
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe med.

Jeg har en hund på 17 uger som jeg prøver at lære kommandoen: Dæk.

Men jeg har problemer, da den metode som jeg har hørt mest om, nemlig den hvor man får hunden til at sitte og fører en godbid ned til gulvet og siger dæk. Problemet er bare at hunden ikke følger med ned til gulvet. Hun følger godbiden med øjnene og når den så kommer ned til gulvet kigger hun bare på snacken, men lægger sig ikke ned som jeg har fået at vide af hvalpetræneren at den ville gøre automatisk. Jeg har også prøvet at køre godbidden længere hen ad gulvet, men så følger hun bare efter. Er der nogen der har en anden metode? Eller er det bare ren tålmodighed og så håbe at hun en dag ligger sig ned når godbiden er på gulvet?

 

Håber i kan hjælpe, er lidt ny i det med hunde så håber ikke at jeg lyder alt for nybegynder-agtig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv evt. at skifte godbiden ud med noget der lugter bedre, måske er der for stor afstand mellem godbid og hendes næse. I starten skal hun faktisk have en godbid bare for at sænke hovedet efter godbidden, for ellers risikerer du at hun bare lærer at den godbid får man alligevel aldrig....

 

 

Du kan evt. også sætte dig ned på gulvet og bukke benene lidt, så der bliver et hul hun skal igennem. Du har hvalpen siddende på din højre side og rækker (med din venstre hånd) en godbid ind under dine ben (hun skal se at du har noget til hende). Hvis hun følger efter godbiden bliver hun nødt til at kravle under dine ben og så stopper du bare bevægelsen med hånden når hun er midt under dine ben og giver godbiden når hun ligger ned. (Lidt svært at forklare, men jeg håber du kan forstå det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at du måske laver en klassisk fejl, at det går for hurtigt og at du ikke belønner på vejen ned.

Forestil dig at der er 4 etager fra sit til dæk; du bevæger hånden så langsomt at du får hunden med og stopper og belønner på hver etage. Ret hurtigt skal du trappe godbiddene ned,så din hund lærer at arbejde på håndsignalet og/ eller kommandoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...