Hop til indhold

Ol boy. En gadehund.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg synes sgu det er misforstået godhed. Hunden er lam og har smerter og så giver man den livsforlængende behandling, velvidende at den ikke kan overleve. Det er da bare at trække pinen ud for det stakkels dyr.

Men okay, nu har den da haft et formål med sit liv,... den er skyld i at en hel flok mennesker kan sige at de "reddede" en stakkels herreløs hund. Jeg tror jeg kaster op.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes sgu det er misforstået godhed. Hunden er lam og har smerter og så giver man den livsforlængende behandling, velvidende at den ikke kan overleve. Det er da bare at trække pinen ud for det stakkels dyr.

Men okay, nu har den da haft et formål med sit liv,... den er skyld i at en hel flok mennesker kan sige at de "reddede" en stakkels herreløs hund. Jeg tror jeg kaster op.

Vel talt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vel talt!

Jeg synes ikke, at det er mere usmageligt end, at man lader gamle dødsyge mennesker ligge og lide og der bliver gjort alt for at holde dem i live.

Jeg synes, at det var godt, at den ikke skulle dø alene på gaden, men sådan er vi jo så forskellige , heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke, at det er mere usmageligt end, at man lader gamle dødsyge mennesker ligge og lide og der bliver gjort alt for at holde dem i live.

Der er rigtig mange forkerte/ misforståede opfattelser i forbindelse med pleje af døende og jeg kan høre at du ikke har erfaringer indenfor palliativ pleje. Jeg har snart 20 års jubilæum indenfor sundhedsvæsenet og det du beskriver hører heldigvis til sjældenhederne. Som regel får folk både beroligende og smertestillende medicin og sover stille og fredeligt ind i døden.

Og tro mig, der er ingen der forsøger at holde liv i et gammelt menneske, når man er over det stadie hvor man ved hvilken vej det går, ikke med mindre der er pårørende der presser meget på. Bl.a. derfor der ikke findes hjertestartere på plejecentre.

Jeg synes, at det var godt, at den ikke skulle dø alene på gaden, men sådan er vi jo så forskellige , heldigvis.

Nej, det er vi da overhovedet ikke. Jeg anfægter jo ikke at hunden selvfølgelig skulle hjælpes. Dèr hvor vi måske er forskellige er, at jeg synes den skulle have været aflivet med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

....og det er jo ikke fordi, at jeg er blind for hundens lidelser og ikke synes, at den skulle have fred, men de reddede den trods alt, fra at dø på gaden.

Al ære for at de ikke vil lade den ligge og dø en pinefuld død på gaden. Så kunne man jo fragte den til nærmeste klinik og gøre den fri af sine lidelser, i stedet for at forlænge dens liv fordi man har fået i hovedet at den havde et sidste 'ønske' den ville have opfyldt.

Apropos de gamle mennesker, så har jeg ikke udtalt mig om hvorvidt det med hunden er mere eller mindre usmageligt. Det ene ophæver jo ikke det andet.

Men nu du spørger, er jeg faktisk forsigtigt positivt indstillet overfor dødshjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er heller ikke afvisende over for aktiv dødshjælp, synes det burde være en menneskeret.

Og nej, jeg har ikke erfaring inden for sundhedsvæsnet.

Jeg tog bare udgangspunkt i en venindes mand, som havde haft slerose i rigtig mange år og til sidst bare var en grøntsag der hverhen kunne det ene eller det andet. Han havde tit fejlsynkning som resulterede i lungebetændelser og gentagne blærebetændelser, som hvergang førte til hospitalindlæggelser.

Og mht. hunden, havde det været min egen hund, er da der heller ikke tvivl om, at den skulle have haft fred med det samme eller længe før, det kom så vidt.

Men, der er jo nogle der tror, at de kan kommunikere med dyr, jeg siger ikke, at de ikke kan, da der nok er mere mellem himmel og jord, end vi lige går og tror. Så måske var det hundens ønske og måske ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er heller ikke afvisende over for aktiv dødshjælp, synes det burde være en menneskeret.

Og nej, jeg har ikke erfaring inden for sundhedsvæsnet.

Jeg tog bare udgangspunkt i en venindes mand, som havde haft slerose i rigtig mange år og til sidst bare var en grøntsag der hverhen kunne det ene eller det andet. Han havde tit fejlsynkning som resulterede i lungebetændelser og gentagne blærebetændelser, som hvergang førte til hospitalindlæggelser.

...der skulle så stå sclerose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes stadig mennesker med hjertet på rette sted.:hjerte:

Filmen er på engelsk, men taler sit eget sprog.

Hav køkkenrulle, kleenex eller andet inden for rækkevidde :megaked:

Lonely Old Dog Has His Final Wish Fulfilled | Life With Dogs

årh for fanden da... lille pus :megaked: kan få helt ondt i hjertet af sådan noget, når jeg sidder og kigger på bobo, der ligger og putter i sengen lige nu.. og som får kærtegn og klap, masser af kærlighed og mad i skålen hver aften.. puha, det kan jeg slet ikke tåle :megaked:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ret sikker på, den gamle hund, har fået smertestillende. Så den har nok ikke ligget der i et rent smerte-helvede.

Jeg syntes faktisk, det er flot af folkene at tage hunden ind.

Ingen aner, hvad den lille hund har tænkt. Men jeg syntes sgu den lignede en, der slappede lidt af med følelsen af en menneske-hånd på sig.

Link til indlæg
Del på andre sites