Hop til indhold

En tur forbi dyrlægen - og desværre en diagnose rigere..


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

I går da vi kom hjem fra en tur i skoven, hvor hundene havde leget med svigerforældrenes hunde, haltede Liva. Vi tænkte hun nok havde trådt forkert, så vi gav det natten over og håbede på bedring i morges - men det var desværre det samme - vi kunne ikke rigtig bestemme os for om det var hendes højre forben eller venstre bagben. Så nu har vi været en tur forbi dr. dyr - patella løs af 2. grad på venstre knæ og en varm og hævet forpote på højre ben. :???: Forpoten enten fordi hun har trådt forkert i går, eller fordi hun muligvis har forsøgt aflastet sit knæ..

 

Men - satans osse med det patella! :megaked:

Havde dog haft det på fornemmelsen... synes hendes knæ havde knækket lidt/givet sig...

 

Dyrlægen sagde at hvis ikke haltheden var ovre i løbet af de næste par dage, så skulle hun med det samme i røntgen af hofter, lænd og knæ. Men ellers skal vi holde øje med hende efter aktivitet, og halter hun fortsat når hun har været aktiv med gåtur/leg, så ville han uden tvivl anbefale operation. Han har opereret mange 2. grad PL-hunde, og ville uden tvivl også gøre det på hans egen, hvis det havde været tilfældet. Han er verdens bedste dyrlæge som jeg har brugt gennem 5 år - så hans vurdering stoler jeg fuldt ud på. Og han mener nok ikke at vi kommer uden om operationen, han var ikke i tvivl om at han ville gøre det i hvert fald.

 

Stakkels Livsen... :cry: :ae:

 

Men det er der ikke noget at gøre ved - halter hun fortsat, og operationen kan hjælpe hende, så er der ingen tvivl. Hun skal ikke have ondt, hvis det kan afhjælpes.. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak allesammen. :bighug:

Det er en rigtig øv besked at få, selvom jeg lidt havde haft det på fornemmelsen. Åh, håber sådan en operation kommer til at gå og kan hjælpe hende. Men min dyrlæge lød heldigvis ok fortrøstningsfuld.

 

Øv også.

 

Cille skal opereres på onsdag for patella.

 

Gitte

Hvad grad har Cille det i? Og hvilken prognose har hun fået for operationen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget rigtigt møg! Øv hvor jeg hader at hun skal igennem den operation - både fordi jeg er så bange for narkosen, men også de problemer det medfølger ifht hende. Man kan jo ikke bare forklare hende at det er for hendes eget bedste. :cry: Men det skal nok gå. :bighug: Jeg har fuld tillid til min dyrlæge og han er den eneste jeg vil lade operere. Han har opereret Sitto, da hun skulle steriliseres og have fjernet analkirtler - og jeg ved han er rigtig dygtig. Så selvom jeg absolut ikke er glad for at skulle lade hende kommer under kniven, så er jeg helt tryg ved at overlade hende til min dyrlæge. Dét er jo et langt skridt på vejen. Men hvor ville jeg dog gerne have undt hende at slippe for PL.

 

Ironisk nok døjer jeg jo også selv med en løs knæskal (bl.a.) og endda også på mit venstre ben - og hvis hun har, eller kommer til at få, smerter bare i nærheden af mine, så vil jeg gøre alt for at lade hende slippe ud af dem. Så derfor operere vi - hun skal have et smertefrit liv fremover så hun kan lege med Ayo og løbe ture i skoven som hun plejer. :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...