Hop til indhold

Ville den kunne med labbe-manden??


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Som mange af jer nok ved skal vi have en hund mere til næste år, så vi er ved at finde ud af hvilken race, og jeg har hevet mange racer op her på hf, så nogle af jer blev lidt træt af mig, men efter jeg har fulgt med i en hel masse tråde her på terrier forumet (især hvordan er de?-tråden) og har under søgt en hel masse om Cairn Terrier'en, lyder den bare som den perfekte race for os.

Min oldemor har også haft en dejlig Cairn ved navn Rikke og hun lyder meget race typisk.

Men nu er der en masse spørgsmål der presser på:

Vil den kunne med en labrador?

Er trimningen nem selv og ordne? (vi vil ikke til udstilling)

Hvad pelspleje er der ellers ved siden af trimningen?

 

Der vil nok komme lidt flere spørgsmål hen ad vejen.

Håber i vil hjælpe.

 

På forhånd tak:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stahrdust

Har du set, at det er en, der har en cairns, hun gerne vil have omplaceret, på 15 uger? Ved godt, du skriver, det først er til næste år, men kunne måske være en mulighed... Du kan finde hendes opslag i omplaceringsforummet (har prøvet at vedhæfte linket, men ved ikke, om det virker). :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du set, at det er en, der har en cairns, hun gerne vil have omplaceret, på 15 uger? Ved godt, du skriver, det først er til næste år, men kunne måske være en mulighed... Du kan finde hendes opslag i omplaceringsforummet (har prøvet at vedhæfte linket, men ved ikke, om det virker). :)

Jo den tråd har jeg set, men hvsi du kigger på dato'en og læser hele tråden så står der faktisk at hun har leveret den tilbage til opdrætter.

Mener du at de vi kunne sammen (en labrador og cairn terrier)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sagtens den ville kunne med en Labrador. 2 af Elvis' bedste legekammerater er Retrievere (den ene Labrador - den anden Golden). Den ene er jævnaldrende med ham, og engang var de lige små - nu er hun noget større end ham, men det tror jeg ikke, han har opdaget :lol: Jeg ved dog ikke, hvordan andre Cairn'er tumler med andre racer, så jeg kan kun sige, hvordan det er med ham, og de leger godt sammen.

 

Jeg har ikke selv lært at trimme. Jeg havde overvejet det, men det er ikke blevet til noget, og tror ikke det ville blive optimalt, hvis jeg gjorde det selv. Det kan dog godt lade sig gøre - jeg ved, at der er en bruger herinde (CS-Dumle - hun er dog vist ikke særlig aktiv mere), som selv trimmer sin Cairn. Men selvom jeg er ked af at bringe din alder på banen, så tror jeg altså ikke, det er det nemmeste for en på 11 år :genert: Du skal også regne med at det tager min. 2 timer (det tager det for hende, vi får Elvis trimmet hos, og hun trimmer altså nærmest dagligt), og hunden synes som regel ikke en trimning er det fedeste i verden. Slet ikke f.eks. under maven og omkring bagdelen.

 

En Cairn skal trimmes ca. 2-3-4 gange om året. Derudover børster jeg ham een gang om ugen.

 

Og så bliver jeg altså lige nødt til at tilføje at ja, du har spurgt til rigtig mange racer, og det er også rigtig godt, at du vil undersøge til bunds hvilken race, der passer til jer, men jeg kan ikke lade være med at ryste lidt på hovedet af at samtlige af de racer "lyder som den perfekte race til jer" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sagtens den ville kunne med en Labrador. 2 af Elvis' bedste legekammerater er Retrievere (den ene Labrador - den anden Golden). Den ene er jævnaldrende med ham, og engang var de lige små - nu er hun noget større end ham, men det tror jeg ikke, han har opdaget :lol: Jeg ved dog ikke, hvordan andre Cairn'er tumler med andre racer, så jeg kan kun sige, hvordan det er med ham, og de leger godt sammen.

 

Jeg har ikke selv lært at trimme. Jeg havde overvejet det, men det er ikke blevet til noget, og tror ikke det ville blive optimalt, hvis jeg gjorde det selv. Det kan dog godt lade sig gøre - jeg ved, at der er en bruger herinde (CS-Dumle - hun er dog vist ikke særlig aktiv mere), som selv trimmer sin Cairn. Men selvom jeg er ked af at bringe din alder på banen, så tror jeg altså ikke, det er det nemmeste for en på 11 år :genert: Du skal også regne med at det tager min. 2 timer (det tager det for hende, vi får Elvis trimmet hos, og hun trimmer altså nærmest dagligt), og hunden synes som regel ikke en trimning er det fedeste i verden. Slet ikke f.eks. under maven og omkring bagdelen.

 

En Cairn skal trimmes ca. 2-3-4 gange om året. Derudover børster jeg ham een gang om ugen.

 

Og så bliver jeg altså lige nødt til at tilføje at ja, du har spurgt til rigtig mange racer, og det er også rigtig godt, at du vil undersøge til bunds hvilken race, der passer til jer, men jeg kan ikke lade være med at ryste lidt på hovedet af at samtlige af de racer "lyder som den perfekte race til jer" ;-)

Det lyder godt.

Det skal ikke være noget problem at få den til frisør da det ikke er så tit.

Går du til nogen form for hundesport med Elvis?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt.

Det skal ikke være noget problem at få den til frisør da det ikke er så tit.

Går du til nogen form for hundesport med Elvis?

 

Ja, vi går til Rally Lydighed, men absolut kun på hyggeplan, for han er ikke altid super koncentreret :roll: Han kan miste fokus på et splitsekund, fordi han får færten af noget. Så vi kan gå en møgrunde, hvor jeg nærmest ingen kontakt har med ham, for derefter at gå en super runde, hvor han bare er helt "på" fra start til slut ...

 

Jeg ved dog ikke, om det er kendetegnet for cairn'er generelt - eller det bare er min markeringsglade hanhund, der er sådan. Men jeg tror generelt terriere er selvstændige, så det er altså noget helt, helt andet at træne med end en Labrador, som du er vant til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi går til Rally Lydighed, men absolut kun på hyggeplan, for han er ikke altid super koncentreret :roll: Han kan miste fokus på et splitsekund, fordi han får færten af noget. Så vi kan gå en møgrunde, hvor jeg nærmest ingen kontakt har med ham, for derefter at gå en super runde, hvor han bare er helt "på" fra start til slut ...

 

Jeg ved dog ikke, om det er kendetegnet for cairn'er generelt - eller det bare er min markeringsglade hanhund, der er sådan. Men jeg tror generelt terriere er selvstændige, så det er altså noget helt, helt andet at træne med end en Labrador, som du er vant til.

Jeg har engang lært min oldemors hund Rikke at give pote og ja det er noget helt andet end at træne med en lab.

Jeg vil mest gå op i Agility'en.

Har du gået til noget andet med ham?

 

Og lige et lille tak til dig for dine lange indlæg:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang lært min oldemors hund Rikke at give pote og ja det er noget helt andet end at træne med en lab.

Jeg vil mest gå op i Agility'en.

Har du gået til noget andet med ham?

 

Og lige et lille tak til dig for dine lange indlæg:genert:

 

Nej, kun hvalpetræning, men er sikker på, han ville elske Agility :-D Vi springer lidt engang imellem, og han synes, det er rigtig sjovt, så jeg har også overvejet at skifte til Agility. Problemet med ham er desværre bare, at jeg ikke kan have ham løs på en bane med andre hunde. Han er ikke altid glad for andre hanhunde og generelt er hans indkald for dårligt, hvis han hellere vil snuse eller snakke med en anden hund, sååå er han lidt ligeglad med mig indtil han lige har lyst til være en lydig hund igen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, kun hvalpetræning, men er sikker på, han ville elske Agility :-D Vi springer lidt engang imellem, og han synes, det er rigtig sjovt, så jeg har også overvejet at skifte til Agility. Problemet med ham er desværre bare, at jeg ikke kan have ham løs på en bane med andre hunde. Han er ikke altid glad for andre hanhunde og generelt er hans indkald for dårligt, hvis han hellere vil snuse eller snakke med en anden hund, sååå er han lidt ligeglad med mig indtil han lige har lyst til være en lydig hund igen ...

Okay 1000 tak for dine svar.

 

Vi er også helt forgabt i Border terrier'en, kender du noget til den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har engang lært min oldemors hund Rikke at give pote og ja det er noget helt andet end at træne med en lab.

 

Der er nok lidt forskel på at lære den at gi' pote og så til at træne på en træningsbane :blink: For mit vedkommende kan det være enormt frustrerende til tider, at han mister fokus og så er han nærmest umulig at få til at træne, at yndlingsgodbidderne bare ikke er interessante i dag (og det er der så heller ikke andre godbidder, der er) og at legetøj heller ikke kan bruges som belønning, mens man så går på hold med f.eks. en Border Collie og en Labrador, som er trænbare på en helt anden måde ... Ikke at de er perfekte, men der ER bare stor forskel på en Border Collie, en Labrador og en Terrier ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cairn terriere kan sagtens løbe agility, men verdensmestre bliver de aldrig, det er de simpelthen for tunge og kompakte til... Der vil borderterrieren være et bedre bud. Både de cairn'er og border terriere jeg kender er dog alle ret skarpe i temperamentet - det ligger jo ofte til terrierne... Borderne er dog nok lidt skarpere end cairnerne, da de simpelthen har mere drift generelt...

 

Her er lidt billeder fra nogle af mine hold i mandags, her kan du se 2 cairner der løber agility Sabro Holdtraening sep 2012 pictures by Amocca - Photobucket

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...