Louisen Skrevet September 9, 2012 Rapporter Share Skrevet September 9, 2012 Ja, Taiki har nok forstuvet sit ben i vild leg tidligere på ugen. I dag skreg han som besat da han hoppede ned fra sofaen inden vi nåede at stoppe ham og haltede vildt, så vi ringede efter Falck og fik et lift til dyrehospitalet. Vel fremme støttede han dog mere på benet og var ved godt humør, så de mente at vi skulle se det an, skåne ham og kontakte egen dyrlæge mandag. Han halter lidt, skåner selv det ramte ben, men virker ellers upåvirket. Men der er noget galt og vi ved ikke, om det bare er slaget/et vred /en forstuvning eller værre. Skal have ringet til Dr. Dyr i morgen. Taiki bliver forkælet med gode gnaveben så han holder sig i ro, så han er for så vidt upåvirket. Jeg er ved at få et nervesammenbrud og har lyst til at råbe af nogen. Nøjes med at bide mine negle til blods og forkæle kræet indtil i morgen. Skulle have været på vandhulstur med pædagogstudiet, det aflyser jeg, for skal være hjemme ved bamsen. Også selvom kæresten har fri, jeg er gået helt i selvsving i morsyge. Var dog cool og sej på hospitalet og inden da, for ikke at lade Taiki mærke med noget. Men fuck altså, min lille pelsbaby. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret September 9, 2012 Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 God bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 9, 2012 Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 ja, god bedring til taiki! da halfdan var på hans alder havde han er periode på næsten en måned, hvor han slet ikke kunne støtte på det ene ben. indtil flere dyrlægebesøg afslørede aldrig, hvad der var sket - på trods af røntgen osv., men det gik altså fint over igen. ja, pointen var vist bare, at taikis ben også nok skal blive godt igen, men kan godt forstå dine nerver, det er hæsligt, når der er noget galt med ens hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AKL Besvaret September 9, 2012 Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 Uha..stakkels fyr altså.. Jeg håber ikke at det er alt for omfattende og at han snart er frisk igen. God bedring med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 Tak alle sammen. Vi tror at det er hans albue som den er gal med. Han går på benet, men han vælger at støtte mere på det andet og er tydeligvis øm. Han er dog mere påpasselig nu, han hoppede selv ned fra sofaen en enkelt gang (er så fandens hurtig, altså!), men brugte kun det raske forben til at lande med. Så han har lært lektien. Vi bærer ham op og ned af trapperne (4 stks - bor i stueetagen), og jeg snakker med Dr. Dyr i morgen tidlig. Jeg håber at vi kan undgå røntgen, for jeg vil gerne undgå narkosen osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 9, 2012 Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 røntgen foretages typisk i lettere bedøvelse end narkose - kan godt forstå, at du helst undgår det, det er klart, men det er altså knap så slemt, trods alt. du må lige opdatere tråden i morgen, god bedring til taiki. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2012 ja, god bedring til taiki! da halfdan var på hans alder havde han er periode på næsten en måned, hvor han slet ikke kunne støtte på det ene ben. indtil flere dyrlægebesøg afslørede aldrig, hvad der var sket - på trods af røntgen osv., men det gik altså fint over igen. ja, pointen var vist bare, at taikis ben også nok skal blive godt igen, men kan godt forstå dine nerver, det er hæsligt, når der er noget galt med ens hund. Jeg håber også bare at det er et slag eller en forvridning af en art. Mens vi blev kørt af Falck og på hospitalet, var jeg total cool. Men da vi kom hjem og Taiki var faldet i søvn, fik jeg det pludselig helt vildt dårligt, kvalm og hjertebanken. Sidste gang jeg fik det sådan, var dengang jeg blev ringet op af min eks-kæreste efter et sent personalemøde, fordi han havde kørt min mor akut på skadestuen efter et meget slemt fald. Da jeg kom fra Roskilde til KBH og så min mor, at hun var ok trods brækket albue, fik jeg det på samme måde - en forsinket stress-/angstreaktion. Jeg er helt følelseskold i situationen, gør det som skal gøres og er praktisk gris, men bagefter bliver jeg bare SÅ påvirket. Det pudsige er, at dengang jeg læste til sygeplejerske og var hjemmehjælper, samt assistent på et genoptræningsafsnit, der var jeg bare det kølige, kærlige overblik og blev ikke synderligt påvirket af selv meget slemme tilfælde. Men når det er min familie eller Taiki, så får jeg nærmest angsttilfælde bagefter, når jeg overvældes af stresshormonerne. Phew. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Stakkels bette pus. Jeg har det på nøjagtig samme måde, jeg kan slet ikke klare at nogle af mine kære kommer til skade eller er syge, men når det er folk jeg ikke kender, så er jeg også praktiske gris som du kalder det. Vi krydser fingre for jer i dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 røntgen foretages typisk i lettere bedøvelse end narkose - kan godt forstå, at du helst undgår det, det er klart, men det er altså knap så slemt, trods alt. du må lige opdatere tråden i morgen, god bedring til taiki. Ok, det er godt at vide, så jeg ikke render og er mere nervøs end jeg behøver at være. Snakkede med Dr. Dyr her til morgen. Hun sagde, at når hans halten og tydelige smertepåvirkning er så sporadisk, synes hun at vi skal holde ham i ro i et par dage og se, hvordan det så går. Ro = kun ture ned for at tisse og skide, ellers være hjemme. Gerne nogle tyggeben så han har noget at tage sig til. Vi skal bære ham op og ned af trapperne, jeg er glad for vi bor i stuen og kun har 3-4 styks. Han er jo en lille basse. Hele aftenen i går var Taiki helt smadret efter vores hospitalsbesøg, så det blev kun til korte tisseture. Kl. 4.30 kom han ind og næseduttede mig. Vi gik ud på en nærliggende græsplæne og efter bare et par sekunder, fik han lavet stort. Han er typen, der ikke kan lave l... hvor som helst, så det skal nok blive underholdende de næste par dage, hvor han ikke får uendelig tid til at finde det HELT rigtige sted. :stupid: Så længe han trods alt får det gjort, er det jo fint nok, men den unge herre er IKKE tilfreds. Her til morgen synes jeg ikke at han rigtig halter, men i visse situationer bruger han mere sit andet ben/forpote. Jeg håber at dyrlægen har ret, at han måske bare har forstrakt en sene og skal have hvile, så vi slipper med forskrækkelsen. Jeg skal måske tilføje, at min eks' shiba blev opereret i begge bagben pga. akillessenerne som var i udu, og som han blev ældre så blev han også mere ømskindet og dårligere gående pga. det. Der skulle ikke så meget til. Derfor er jeg meget hys med det. Så snart butikkerne åbner, skal jeg ned og købe nogle ben til Taiki. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Pas på med for mange ben, det kan give hård mave:-D Køb en kong og lav noget fyld til den, smid i fryseren i minimum 4 timer og giv ham sådan en, så er han aktiveret Og god bedring til ham:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Pas på med for mange ben, det kan give hård mave:-D Køb en kong og lav noget fyld til den, smid i fryseren i minimum 4 timer og giv ham sådan en, så er han aktiveret Og god bedring til ham:-D Tak for tippet, jeg har faktisk 2 kong'er, så det må jeg gøre. Vi har heldigvis en hundebiks lige i nærheden, så lidt fedtfattig pate må man da kunne opdrive. Med ben mener jeg ikke bare knogler, men også i oksehud og oksehud med kallun inden i, og lignende. Udover at han skal holdes i ro, er mit mål også at han ikke skal tage på af det. Han er jo på en lille slankekur og selvom han ikke behøver at tabe sig i denne periode, vil jeg ikke miste den fremgang vi har opnået. Han er næsten færdig, så det ville være træls! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 God bedring til ham :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Og så lige et billede af patienten her til morgen. Fordelen ved at være stakkels og forkommen er, at mor lægger en masse bløde tæpper ud på gulvet på yndlingsstederne (så han måske ikke hopper op i sofaen), og så kan man jo f.eks. tage en lur med hovedet under køkkenskabet og samtidig ligge dejlig blødt midt foran køkkendøren (så kan man også holde øje med, at hende mor ikke render ud til sin cykel og forsvinder!). Her er et fra i går, hvor han ligger i sofaen og hygger med os, og et tyggeben med kallun inden i (her i huset hedder de "stinkeben"... Haha). Han ser lidt betuttet ud fordi han er træt med træt på, efter spændende hospitalsbesøg hvor der lugtede meget interessant af mange dyr, og man kom til at strinte i indgangspartiet, men heldigvis kun en lille smule... Og dette billede tog jeg for et par dage siden for at vise, hvor flot han har tabt sig... nu er drømmen bare at han ikke tager (for meget) på her i sin sygeperiode. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Tak for tippet, jeg har faktisk 2 kong'er, så det må jeg gøre. Vi har heldigvis en hundebiks lige i nærheden, så lidt fedtfattig pate må man da kunne opdrive. Med ben mener jeg ikke bare knogler, men også i oksehud og oksehud med kallun inden i, og lignende. Udover at han skal holdes i ro, er mit mål også at han ikke skal tage på af det. Han er jo på en lille slankekur og selvom han ikke behøver at tabe sig i denne periode, vil jeg ikke miste den fremgang vi har opnået. Han er næsten færdig, så det ville være træls! Du kan lave et fyld selv. A38 og tun eller makrel i tomat eller torskerogn eller most banan eller, eller, eller:-D. Stop en foderpille-dims i det lille hul, stil kong'en i et krus, hæld mix i og stil i fryseren. Jeg satte også kruset med. Det kunne jeg så fjerne efter en lille times tid og så bare lægge kong'en ned i fryseren, så røg der ikke noget ud. Jeg smed også æble i tern i et af mix'ene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Det lyder sgu da nemt nok. Det må jeg prøve! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Taiki har luret at vi kun går korte ture, så han er skide sur. Sætter sig ned i protest over, at vi ikke går på Assistens kirkegård som vi plejer, når jeg så er mere stædig end ham og trumfer igennem, går han og bider i snoren og er knotten (han har aldrig bidt i snoren, ikke engang som hvalp). Så kommer han hjem og hvad ser han? Hans lækre knogle fra slagteren, som han har tygget hele formiddagen, er smidt ud efter 4 timer ved stuetemperatur (så bliver det for ulækkert, når der stadig er kød og fedt på, han må spise noget hurtigere!) og er erstattet med en sølle dims i oksehud. HMPF! Det er åbenbart mig, som er udnævnt til skurken, for da kæresten kom op fra vaskekælderen satte Taiki sig meget demonstrativt hen til ham i sofaen med sin oksehuds-tyggedims og han fnyser af mig, hvis jeg prøver at komme tæt på. Jaja! Jeg har selv opdraget ham til at vise sin mening klart og tydeligt, og det gør han da i særdeleshed nu, hvor han ikke længere selv får lov til at bestemme helt så meget som han plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Heldigvis har han en elendig hukommelse. Han er trods alt bare en hund. Om ti minutter kan jeg købe hans kærlighed for noget af hans alm. tørfodder. Så har han glemt det hele igen. Godt han ikke er et barn med længere hukommelse, så var jeg sgu på den! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 Det er simpelthen patetisk så hurtigt man forvandles til et pylrende nervevrag så snart ens hundebaby fejler noget God bedring med ham. Hvis han har overskud til at være fornærmet kan det forhåbentlig ikke stå helt slemt til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 10, 2012 Rapporter Share Besvaret September 10, 2012 God bedring med ham. Håber lidt hvile hjælper :ae: Men pas på med at forkæle ham alt for meget. Kato har også lige haft sådan en tur, hvor dyrlægen mente at det var et forkert vrid eller overbelastning der var skyld i det. Det gik over efter en uge med hvile, men han blev jo forkælet helt vildt mens han haltede. Resultat = nu halter han med vilje, når han synes han mangler opmærksomhed Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Han har det bedre, halter ikke og har ikke gjort det længe, men vi skåner ham stadig. Vi har også sat ind ekstra på hans diæt, så han kan tabe sig, for den ekstra vægt er jo også en belastning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 rigtig godt at I lige passer lidt ekstra på ham, hvis det er en forstuvning... Men det ved du jo heldigvis en masse om Dejligt det går fremad, fortsat god bedring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts