Hop til indhold

Har jeg gjort som jeg skal , ?


Gæst MssMe
 Share

Recommended Posts

Prins og jeg var ude og lege med bold på vejen som vi er stortset hver nat (rolig , der kommer aldrig biler på denne "villa" vej her om natten) Da vi kommer hjem skal jeg på toilettet og ser så Prins slikker meget på sine poter så jeg tager et kig og blev ret chokket hvad jeg så , på den ene "trædepude" ved vildtkloen har han haft skrabet det meste hud af og på den anden samme "trædepude" halvdele , det blødte ikke helt vildt så det er ikke dybt , jeg har renset begge sår med vand indtil det var holdt op med at bløde og lagt en forbindning så han ikke kan slikke i det (der skulle nødig gå betændelse i det) jeg ringer selvfølgelig og snakker med dr. dyr i morgen men hvis der sidder en natteravn derude så må du meget gerne svare på om jeg har gjort som jeg skal , ? han ligger og sover og har det udemærket men er stadig bekymret ,

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen:-)

 

Det er jo svært at vurdere når man ikke har set det, men umiddelbart lyder det fint. En rens med noget desinficerende (fx klorhexidinspray) ville nok være bedre.

 

Jeg synes det er en god ide at smutte omkring dyrlægen, og så skaffe nogle sko lige til den første uges tid. I en snæver vending er Pawz helt ok. Hvis de er for stramme at få af og på, kan du klippe en lille revne oppe i toppen så den ikke er så stram. Forbinding skal du undgå mest muligt, da såret skal have luft for at hele. KW har lavet en bitter sårspray, som også er desinficerende. Den modvirker at dyret slikker for meget. Den brugte jeg sammen med klorhexidinspray da min hund havde poteskade.

 

Og så skal du nok genoverveje konceptet med boldleg på asfalt. En hund der er meget boldglad, vil jo blæse afsted med 100 km/t, og hurtige bevægelser på asfalt kan være det der har medført de hudafskrabninger.

 

Giv gerne en update når du har snakket med dyrlægen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Forbinding skal du undgå mest muligt, da såret skal have luft for at hele.

 

Jeg ved ikke så meget om dyr, en jeg ved at mennesker hele bedst "vådt", derfor bruger man gerne 20-100 kr. pr. sår pr. uge i plastre og andre forbindstoffer i sygeplejen. Derudover er et tørt sår ømt, mens et vådt sår er mindre ømt ift. bevægelse.

Har du grund til at mene at dyr hele bedst tørt?

 

Jeg er bare nysgerrig, og slet ikke i "angreb", selv om jeg godt kan se det ser sådan ud. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hunde laver skade på trædepuderne SKAL det holdes meget tørt, og så snart de er inde skal det have luft og hunden en skærm på hvis den ikke kan lade være med at slikke i det. Mvh en som fik behandlet en slem trædepude i sommers.

 

og så drop boldleg på asfalt. Det er rent sandpapir og det ødelægger virkelig de små poter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke så meget om dyr, en jeg ved at mennesker hele bedst "vådt", derfor bruger man gerne 20-100 kr. pr. sår pr. uge i plastre og andre forbindstoffer i sygeplejen. Derudover er et tørt sår ømt, mens et vådt sår er mindre ømt ift. bevægelse.

Har du grund til at mene at dyr hele bedst tørt?

 

Jeg er bare nysgerrig, og slet ikke i "angreb", selv om jeg godt kan se det ser sådan ud. :-)

 

Jeg er jo umiddelbart enig, men som Retrieveren skriver, skal poteskader holdes tørre. Bella havde en SLEM en i vinters (8 uger om at lukke), og vi fik at vide at der var alt for stor infektionsrisiko hvis det hele tiden var fugtigt. Måske fordi hundepoter er ret svære at holde rene og tørre - specielt med forbinding på. Bella havde forbinding på den første uge, og derefter kun når hun blev luftet - og selvfølgelig en sko udenpå.

 

TS - er der nyt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...