Hop til indhold

Tisser hele tiden

Cricht
 Share

Recommended Posts

Dejlige HF-mennesker!

Endnu en gang har jeg brug for gode råd fra jer :oops:

Dejlige lille Carla er selvfølgelig ikke renlig endnu (hun er 10 uger nu), men indimellem husker hun dog at gå ud mod bryggersdøren når hun skal tisse og vi skyyyynder os ud og åbne (dyyyyygtig pige :klap:)

MEN! Idag er det da bare gået helt galt! Hun har tisset omkring 1.000.000 gange idag, ofte bitte små tissetåre og MANGE af dem hver gang vi er ude i haven.

Det er første dag hun skal tisse SÅ meget, og jeg er nervøs for om der er noget andet i det, end bare.. tissetrang?

Et eksempel er i formiddags, hvor vi var i haven og hun tissede 3-4 gange kort efter hinanden. Vi går derefter indenfor og efter 5 minutter tisser hun indenfor!

Gode råd søges til hvad der kan være galt eller hvordan vi skal reagerer på det! :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der aftalt tid hos dyrlægen idag kl 14..

Hun synes bestemt også det lød som blærebetændelse, og jeg vil nu forsøge JeanetteH's trick med en grydeske :5up:

Ellers kan du høre dyrlægen om det er ok at suge tis op med et stykke vat?!

Glemmer aldrig dengang jeg løb rundt med lyserøde gummihandsker og forsøgte at få min gamle hund Malde til at tisse i en skål:lol: Det var UMULIGT! Jeg endte med at alliere mig med vetsys'en, som gik med et bækken mens jeg gik med hunden. Det må have været et syn for guder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi Carla til dyrlæge og ganske rigtig havde hun en mild infektion af blærebetændelse. Er bare glad for at vi reagerede så hurtigt, så vi fik taget det i et tidligt stadig!

Hun skal have en halv tablet af clamoxyl 2 gange dagligt i 7 dage.. Hun fik endda et lille stik ved dyrlægen for at speede processen lidt op, og ikke et piv kom der fra hende!

Min dygtige lille mastiff pige :lun: (... som samtidig blev vejet ved dyrlægen, og nu vejer 12,4 kg :klap:)

Link til indlæg
Del på andre sites