Cricht Skrevet September 17, 2012 Rapporter Share Skrevet September 17, 2012 Dejlige HF-mennesker! Endnu en gang har jeg brug for gode råd fra jer Dejlige lille Carla er selvfølgelig ikke renlig endnu (hun er 10 uger nu), men indimellem husker hun dog at gå ud mod bryggersdøren når hun skal tisse og vi skyyyynder os ud og åbne (dyyyyygtig pige :klap:) MEN! Idag er det da bare gået helt galt! Hun har tisset omkring 1.000.000 gange idag, ofte bitte små tissetåre og MANGE af dem hver gang vi er ude i haven. Det er første dag hun skal tisse SÅ meget, og jeg er nervøs for om der er noget andet i det, end bare.. tissetrang? Et eksempel er i formiddags, hvor vi var i haven og hun tissede 3-4 gange kort efter hinanden. Vi går derefter indenfor og efter 5 minutter tisser hun indenfor! Gode råd søges til hvad der kan være galt eller hvordan vi skal reagerer på det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Hvis du ikke mener det er normalt, så ville jeg få en tid hos dyrlægen og prøve at indfange en urinprøve (evt tag en underkop med og stik ind under hende, når hun sætter sig. Jeg har brugt en grydeske:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Ja- hun skal checkes for blærebetændelse. Desværre meget almindeligt for hvalpe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 17, 2012 Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Enig med de andre - synes du skal få hende tjekket for blærebetændelse:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 17, 2012 Okay tak allesammen. Ringer til dyrlægen som det første imorgen og hører om de har tid til at se på hende imorgen. Hun virker ikke til at have ondt og er glad og frisk som hun plejer.. men NØJ hvor hun tisser hele tiden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Inga1967 Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Jeg har li haft en hvalp med blærebetændelse. Han tisse dog ikke så voldsomt som din. Han er li blevet færdig med en behandling nu. Så håber det har hjulpet på min. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Godt du tager fat i dyrlægen i dag... Hvis det er blærebetændelse kan de hurtigt få ordnet det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Så er der aftalt tid hos dyrlægen idag kl 14.. Hun synes bestemt også det lød som blærebetændelse, og jeg vil nu forsøge JeanetteH's trick med en grydeske :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 18, 2012 Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Så er der aftalt tid hos dyrlægen idag kl 14.. Hun synes bestemt også det lød som blærebetændelse, og jeg vil nu forsøge JeanetteH's trick med en grydeske :5up: Ellers kan du høre dyrlægen om det er ok at suge tis op med et stykke vat?! Glemmer aldrig dengang jeg løb rundt med lyserøde gummihandsker og forsøgte at få min gamle hund Malde til at tisse i en skål:lol: Det var UMULIGT! Jeg endte med at alliere mig med vetsys'en, som gik med et bækken mens jeg gik med hunden. Det må have været et syn for guder:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Cricht Besvaret September 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2012 Så fik vi Carla til dyrlæge og ganske rigtig havde hun en mild infektion af blærebetændelse. Er bare glad for at vi reagerede så hurtigt, så vi fik taget det i et tidligt stadig! Hun skal have en halv tablet af clamoxyl 2 gange dagligt i 7 dage.. Hun fik endda et lille stik ved dyrlægen for at speede processen lidt op, og ikke et piv kom der fra hende! Min dygtige lille mastiff pige (... som samtidig blev vejet ved dyrlægen, og nu vejer 12,4 kg :klap:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts