Hop til indhold

Problem opgaver


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hej med jer

 

Vil også gerne høre mere om problemopgaver til hvalpene. Har indtil videre brugt flaske med hul i, bustercube (efter råd herinde fra), mad under bøtter, mad i bøtter med låg, tæppe over så hvalpen skal finde vejen ud, gemt mad rundt omkring i huset, lagt maden på et tæppe under et bord/sofa så hvalpen skal trække tæppet ud for at nå maden.

Jodie elsker også at spille fodbold med en bold der er for stor til at bide om, så skubber hun bolden rundt med poterne. Det synes hun er rigtig sjovt.

Vil i dag prøve at stille en balje med vand udenfor. I midten kan jeg så lade en bøtte med mad flyde - Det vil hun sikkert også kunne more sig over.

 

Desværre er alle disse ting for lette for hvalpen og det tager den kun få minutter at få al mad ud af f.eks. bustercube, så jeg er spændt på om der er flere gode ideer til lege.

 

Bustercuben var nu stor succes de første par dage. Jodie var rigtig godt træt efter legen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Liva skal være alene hjemme får hun sin morgenmad i en Kong aktivitetskugle og lidt leverpostej i sit marvben.

 

Til træning foreslog trænerne, at vi lavede en kasse med godbidder pakket ind i avispapir. Idéen skulle så være, at først skal hunden finde ned i kassen og bagefter "pakke" godbidderne op.

 

Jeg står fint hver morgen og laver en lille kasse (skotøjsæske) klar til Liva - pakker Frolic'er, tørrede fisk, en enkelt lille tyggepind osv. ind i avispapir.

 

Når jeg så kommer hjem igen, står kassen lige så fint som da jeg tog hjemmefra - helt urørt (marvbenet og kong-kuglen er tømt). Det første hun gør (efter at have været ude og tisse, man er vel renlig ;-) ) er at tage fat i den første pakke, spæne i stuen og så skal vi ellers til at pakke op sammen, dvs. jeg sidder på gulvet med kassen og hun henter pakker og pakker op ... underlige hund :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der løber Aslan så med bøtten og syntes den er heeeeeeelt vildt sjov :rolleyes:

Det samme hvis man ligger et krus over en godbid, pyt med den lækre godbid, kruset er sjovt :rolleyes:

 

 

Kunne være jeg skulle ønske ham en bustercube, er det en de også kan have når de er alene?

 

Sagtens når han er alene og det var så de paneler. Det er squ lige før jeg ville tage turen til Ringe med Simbas. Jeg mener; Hvorfor skulle I have pæne paneler, når vi ikke har ?!? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagtens når han er alene og det var så de paneler. Det er squ lige før jeg ville tage turen til Ringe med Simbas. Jeg mener; Hvorfor skulle I have pæne paneler, når vi ikke har ?!? :mrgreen:

 

Så har min sene paneler og dørkarme kærer skal man ikke købe sådan en?

Jeg foretrækker at Aslan syntes det er HELT VILDT hyggeligt at være alene (ja ja ja jeg er naiv :rolleyes: )

 

(nu har jeg jo ligesom allerede ødelagt en dørkarm :rolleyes:)

 

Og du kommer bare, men husk Simba, så kan aslan lærer at behårede hunde ikke er farlige :mrgreen:

Og i vores have er der mange steder som man kan gemme hullerne, hvis Simba kan li det :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har min sene paneler og dørkarme kærer skal man ikke købe sådan en?

Jeg foretrækker at Aslan syntes det er HELT VILDT hyggeligt at være alene (ja ja ja jeg er naiv :rolleyes: )

 

(nu har jeg jo ligesom allerede ødelagt en dørkarm :rolleyes:)

 

Jeg vil absolut ikke anbefale at have sådan en tingest indendørs med så store hvalpe som vi har. Der skal bare ikke meget leg til før alt omkring dem ligner kaos. Simbas terning er forvist til haven sammen med de der store foder / aktivitetskugler ellers ville det da gå helt galt og det er jo ikke fordi de vil være slemme de kære dyr. De har bare jo bare en størrelse, der kan få det mindste til at virke som det største...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jeg den eneste med en hvalp der ikke fatter konceptet med at rive i stykker? Toiletrullerør med godter indeni har aldrig fanget an her i hjemmet, da damen ikke fatter hun må flå det i stykker...

 

Jeg har prøvet at rive den lidt i stykker først og også at rive den i stykker sammen med hende, men intet af det motiverer hende åbenbart til at gøre det selv :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

men det kunne være at dine hunde ville syntes det var sjovt ??? Næste træningsudfordring er måske at få sin hund til at smile :blink:

 

:lol: Jeg bruger tiden på træning med hunden istedet. Resten af tiden hviler den, eller følger mig rundt hvorend jeg er.

Når ikke jeg er hjemme, sover den. :blink:

 

Træningsudfordringen har jeg allerede hjemme:

hundenejuli049.jpg

 

:5up::-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...