Hop til indhold

Dansk spids eller Löwchen sammen med en lab?


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Nu spørger jeg igen igen, men nu er jeg mere sikker på hvilken race vi skal have, det hænger mellem Dansk Spids og Löwchen, jeg hælder mest til Dansk Spids pga. pelsplejen, men så stor forskel er der heller ikke på deres pelspleje så det skal ikke være det der stopper os i at Købe en löwchen:5up:.

 

Men begge hunde skal jo have det godt sammen, så jeg vil bare lige spørge hvilken en af disse racer der bedst ville kune med en lab?

 

På forhånd 1000 tak:klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Aner ikke med dansk spids,den kender jeg ikke..MEn løverne kan godt sammen med labrador. Eller faktisk sammen med alle hunde. Vi har den her hvide schæfer-ting, og der er ingen problemer. Børnenes far har en labrador og når han kommer på besøg (sommer og jul i 8-10 dage) er der heller ingen problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke med dansk spids,den kender jeg ikke..MEn løverne kan godt sammen med labrador. Eller faktisk sammen med alle hunde. Vi har den her hvide schæfer-ting, og der er ingen problemer. Børnenes far har en labrador og når han kommer på besøg (sommer og jul i 8-10 dage) er der heller ingen problemer.

 

 

:lun: BOLT

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke med dansk spids,den kender jeg ikke..MEn løverne kan godt sammen med labrador. Eller faktisk sammen med alle hunde. Vi har den her hvide schæfer-ting, og der er ingen problemer. Børnenes far har en labrador og når han kommer på besøg (sommer og jul i 8-10 dage) er der heller ingen problemer.

Så kan vi da godt anskaffe os en Löwchen, men vil også gerne hører fra nogle spids ejere (dansk spids ejere).

Link til indlæg
Del på andre sites

En dansk spids kræver da en del mere pelspleje end en lowchen (som kan klippes praktisk kort)

Okay men det skal ikke være det der tar os væk fra en Dansk spids

Ikke for at tage pippet helt fra dig, men prøv at læse denne tråd vedr. en dansk spids. Ikke at ALLE er syge, men det er desværre en lidelse der åbenbart ikke testes for. Jeg ved dog ikke hvor udbredt det er i racen.

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/33287-4-mdr-gammel-med-hd-og-patella-lux.html

vi vil finde den BEDSTE kennel!

Link til indlæg
Del på andre sites

vi vil finde den BEDSTE kennel!

 

Hvordan vil i finde den bedste kennel? Hvilke kriterier skal der bruges?

 

Jeg kender kun ét skønt eksemplar af denne race, og hun er helt fantastisk! Virkelig en dejlig hund! Men tråden om Nicky kunne være nok til at få mig skræmt væk fra den race, fordi racen er så lille og fordi der ikke testes for hd.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror altså ikke, at der er mere pelspleje i en dansk spids. selvfølgelig skal den børstes en del, men tilgengæld er pelsen jo rimeligt praktisk og selvrensende. en löwchen filtrer som død og helvede, også selv om den er rimeligt kort, og den suger skidt og snavs og vand helt vildt, så i vinterhalvåret skal der altså en del bade og føntørringer til, hvis i har den med ud i naturen.

 

hvilken der er bedst med en lab tør jeg ikke sige, min löwchen kan godt lide retrievere, men der er jo stor størrelsesforskel, og en löwchenhvalp er jo lillebitte, så i skal måske regne med at skulle være lidt obs på jeres store hund i hvert fald i starten.

Link til indlæg
Del på andre sites

En dansk spids kræver da en del mere pelspleje end en lowchen (som kan klippes praktisk kort)

 

Ej, det vil jeg ikke mene. Som lagkagen skriver filtrer løvepels en del og skal derfor børstes igennem ofte, også selvom den er kortklippet. Og løvepelsen suger nemlig rigtig meget skidt og halløj, mens skidt drysser af spidsens pels, så snart den tørrer. Til gengæld fælder spidsen, og det gør löwchens jo ikke, men pelsplejemæssigt vil jeg mene, at løverne er mere krævende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...