Hop til indhold

køre hortigt trat er det normalt i 7års alleren.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

når jeg er ude og gå med tulle har jeg lagt merke til at hun hortigt bliver trat det er både på lange og korteture selvfølig er det mest tydligt på lange ture.

 

når vi går ud er hun selfølig let over ivrig som hunde nu er løber let foran og sånden senere vel hun gå vedsiden af og følger min hastighed osse selvom jeg går hortigt ingen problemer hun følger fint med men gradvist begynder hun at virker megt sløv hun går bagefter osse selvom vi faktisk

går langsomt i forvejen og hun bliver ret snuse syg hun står nermest med nunden i grasset heletiden og hun står samme sted ret lenge jeg for sånden let fornemmelsen af at hun nesten er gået i stå medt i den graståt.

 

er det normalt at GD er er sånden i 7års alleren det er ikke det intryg jeg har men okay jeg har så hellerikke set så mange andre GDer en tulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder meget om Vinnies måde at gå tur på. Hun kan også sagtens bruge meget lang tid på bare at stå og glo eller snuse.

GD'er er i forvejen - i hvert fald efter mit indtryk - sprintertyper, der kan køre i meget højt gear i kort tid, men så trænger de også til et par timer på sofaen. De er ikke særlig udholdende, med mindre man specielt har trænet det.

 

Jeg synes bare du skal lade Tulle sætte tempoet på jeres gåture. Det får hun mest ud af. Og måske skal du begynde at tænke på om I skal gå lidt kortere ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan læse mig til, så er gennemsnitsalderen for en GD kun 7-8 år, så mon ikke bare hun er gammel?

Fintfølende.. Host host...

 

Tulle er vel bare ved at være meget voksen og ikke gammel...

 

Er der sket en ændring i forbindelse med, at I er flyttet eller er det før det?

 

Jeg tænker lige højt: At flytte kan være en stor mundfuld for en hund, den skal omstille sig til nye omgivelser, nye dufte mv.

Ture i de nye omgivelser vil også være mere trættende end ture i vante omgivelser, så hvis I er flyttet til nye omgvelser kan dette sagtens være en delårsag til Tulles større træthed.

Jeg vil tilslutte mig rådet om kortere ture, kortere i km men ikke nødvendigvis i tid. Meget voksne hunde synes tit at få meget mere ud af at snuse længe og grundigt end yngre hunde og kan tit have nok i kortere ture med mere tid til snusning.

 

Hvis du er i tvivl kan et dyrlægetjek måske give et svar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder meget om Vinnies måde at gå tur på. Hun kan også sagtens bruge meget lang tid på bare at stå og glo eller snuse.

GD'er er i forvejen - i hvert fald efter mit indtryk - sprintertyper, der kan køre i meget højt gear i kort tid, men så trænger de også til et par timer på sofaen. De er ikke særlig udholdende, med mindre man specielt har trænet det.

 

Jeg synes bare du skal lade Tulle sætte tempoet på jeres gåture. Det får hun mest ud af. Og måske skal du begynde at tænke på om I skal gå lidt kortere ture.

 

ja turene skal nog kortes ned og hastigheden skal nog osse senkes men også skal der nog let system i vornår vi så går di let længere ture. det velle jeg nu gøre uanset vad men det er da godt det er noget som Vinni osse har eller alsår eller det tyder på det er normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fintfølende.. Host host...

 

Tulle er vel bare ved at være meget voksen og ikke gammel...

 

Er der sket en ændring i forbindelse med, at I er flyttet eller er det før det?

 

Jeg tænker lige højt: At flytte kan være en stor mundfuld for en hund, den skal omstille sig til nye omgivelser, nye dufte mv.

Ture i de nye omgivelser vil også være mere trættende end ture i vante omgivelser, så hvis I er flyttet til nye omgvelser kan dette sagtens være en delårsag til Tulles større træthed.

Jeg vil tilslutte mig rådet om kortere ture, kortere i km men ikke nødvendigvis i tid. Meget voksne hunde synes tit at få meget mere ud af at snuse længe og grundigt end yngre hunde og kan tit have nok i kortere ture med mere tid til snusning.

 

Hvis du er i tvivl kan et dyrlægetjek måske give et svar :-)

 

vi er ikke fløttet ret langt tror der er en 600 meter til der vor vi boet før så det er samme område men det har sikkert taget let på krafterne alivel men hun havet det nu osse inden jeg flyttet men det er nog blevet let værre efter

vi er rygget herover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...