Thor isbjørn Skrevet Oktober 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2012 som jeg har fortalt tidligere har min dejlige lille hvalp døjet rigtig meget med tynd mave. vi har allerede haft ham afsted 3 gange til dyrelægen, på trods af at vi kun har haft ham i 8 uger. nå, men dyrelægen har sagt at det har været tyktarms katar. hvilket jeg selvfølgelig også tror at det har været. hun har dog også sagt at hun ikke tror at det var forårsaget af orm. i går aftes gav jeg så Thor hans ormekur, som jeg skulle give ham når han blev omkring de 4 måneder. da vi så gik ud på vores faste morgenrutiner lagde han så en lort. det jeg så opdagede da jeg samlede den op var, at der var kæmpe orm . det lignede meget spolorm eller en bændelorm. den var mega lang, og den bevægede sig!! det var sgu lidt ulækkert. jeg begyndte så at tænke om hvorfor dyrelægen ikke lige har tjekket ham for orm? nu når vi trods alt har været afsted flere gange med ham. viser at vi er bekymret også fordi han i perioder ikke har ville tage på i vægt!? dette undrer mig mega meget!! nu vil jeg selvfølgelig lige ringe til min dyrelæge på mandag. også for at høre om det er noget han skal have kur for, udover den ormekur han fik igår.. hvor er det dog irriterende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Vær glad for at de kommer ud af den anden ende Hos mine kom de ud med opkast - og jeg siger der var mange og de vred sig - til gengæld kom der så ikke noget bagud på dem. Det er altid en god ide lige at vende det med dyrlægen - god bedring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Vær glad for at de kommer ud af den anden ende Hos mine kom de ud med opkast - og jeg siger der var mange og de vred sig - til gengæld kom der så ikke noget bagud på dem. Det er altid en god ide lige at vende det med dyrlægen - god bedring ja okay, på den måde kan jeg godt se at jeg måske har været lidt heldig.. puha!! synes bare det lyder mærkeligt når de mest er i tarmene de befinder sig.. men det er måske ikke den samme orm de har haft, som thor har pt:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Oktober 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Ja det ved jeg så ikke - men det var spolorm. Jeg havde det hele med til dyrlægen. De var i alle mulige længder og tykkelser. Det er helt utroligt at der kan være så mange orm inde i sådan en lille beagle mave - tror da pokker de havde ondt i maverne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Ja det ved jeg så ikke - men det var spolorm. Jeg havde det hele med til dyrlægen. De var i alle mulige længder og tykkelser. Det er helt utroligt at der kan være så mange orm inde i sådan en lille beagle mave - tror da pokker de havde ondt i maverne syyynd:( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Mmmmm, DEJLIG tråd her fra morgenstunden:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret Oktober 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Mmmmm, DEJLIG tråd her fra morgenstunden:mrgreen: morgenstunden!?!? heehe. jeg har været oppe siden kl 6:30. ikke engang Thor var til at lokke til at komme med ud!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2012 Selv om man af-ormer sin tæve inden parring og måske lige inden fødsel, vil hvalpene ofte fødes med orm. For spolorm frigives fra en nærmest i dvaletilstand i tæven ved de hormoner, der dannes i drægtighed,.Og kommer via blodbaner i navlestrengen ned i hvalpen. Jeg er rimelig hysterisk med disse spolorm og aformer ved 3-4 ugers alderen og hver 3de uge efterfølgende og lige inden aflevering. Hvis der er mange skal der aformes nogle gange med 3 ugers mellemrumj. Jeg har haft græske hvalpe, aformet derned og 2 gange her og alligevel var der stadig orm. Så forlang recept på spolormemiddel og slut af med et middel, der også tager bændelorm. De kan forekomme hvis kuldet har haft lopper, som er en mellemvært.. En måned efter endt behandling kan du så afleverer en facesprøve for undersøgelse af orm og æg. Husk lige at spørge, om den skal tages over flere dage. Hvalpe bliver utrivelige af orm i for store mængder og de tager for lidt på og får for store maver, så forlang noget hos din dyrlæge eller find en anden. Vil lige sige at der vist nu findes midler der tager det hele på een behandling.,men er i tvivl om det kan lykkes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Selv om man af-ormer sin tæve inden parring og måske lige inden fødsel, vil hvalpene ofte fødes med orm. For spolorm frigives fra en nærmest i dvaletilstand i tæven ved de hormoner, der dannes i drægtighed,.Og kommer via blodbaner i navlestrengen ned i hvalpen.Jeg er rimelig hysterisk med disse spolorm og aformer ved 3-4 ugers alderen og hver 3de uge efterfølgende og lige inden aflevering. Hvis der er mange skal der aformes nogle gange med 3 ugers mellemrumj. Jeg har haft græske hvalpe, aformet derned og 2 gange her og alligevel var der stadig orm. Så forlang recept på spolormemiddel og slut af med et middel, der også tager bændelorm. De kan forekomme hvis kuldet har haft lopper, som er en mellemvært.. En måned efter endt behandling kan du så afleverer en facesprøve for undersøgelse af orm og æg. Husk lige at spørge, om den skal tages over flere dage. Hvalpe bliver utrivelige af orm i for store mængder og de tager for lidt på og får for store maver, så forlang noget hos din dyrlæge eller find en anden. Vil lige sige at der vist nu findes midler der tager det hele på een behandling.,men er i tvivl om det kan lykkes. jeg ringede og der skulle ikke gøres noget yderligere end den ormekur han fik i lørdags. de sagde at hans krop går ind og afstøder eller optager dem nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Da jeg gav Pelle hans første ormekur var der næsten ikke andet end orm i afføringen, det var bare så ulækkert! I "gamle" dage gav man rutinemæssigt sin hund ormekur hver 3. måned hele livet, det må man så ikke længere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret Oktober 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Da jeg gav Pelle hans første ormekur var der næsten ikke andet end orm i afføringen, det var bare så ulækkert! I "gamle" dage gav man rutinemæssigt sin hund ormekur hver 3. måned hele livet, det må man så ikke længere hvad gør man egentlig nu med de der ormekure? nu har han fået sine to som han skal her når han er hvalp. hvornår skal man så igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2012 Mine får kun ormekur, hvis jeg har mistanke om orm, eller ser det i afføringen. Men hunde kan sagtens have orm uden man opdager det. Derfor vil en normal opdrætter gerne have hvalpene født med så få orm som muligt.Og derfor ofte aformer en tæve der skal parres. Men nu om dage findes desværre dødelige orm i DK, så hvis en hund f.eks hoster eller mistrives, bør der straks tages en fæcesprøve for orm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts