Hop til indhold

Hvor ofte skal min hund vaccineres?


MVA88
 Share

Recommended Posts

Og jeg løber så ca. 40 stævner om året, er på træningspladser 3 gange om ugen og får kun mine hunde vaccineret hvert 3. år. Dette skyldes at min ældste tæve bliver skrækkeligt syg af vaccinerne og det skal hun ikke udsættes for oftere end nødvendigt. Og minimumskravet for at løbe konkurrencer er hvert 3. år

 

og jeg ville aldrig spilde penge på at vaccinere mod kennelhoste, med mindre jeg havde en meget gammel svagelig hund - så måske...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke, hvor lang tid der gør, før en vaccine dækker, men nogle skal jo være de første, der 'ryger' i en epidemi, så jeg forstår ikke helt den, med at vente, til en epidemi dukker op :oops:

 

Jeg vaccinerer meget, hvert år (men det skifter to-årligt, hvad der bliver vaccineret mod), min indekat, der aldrig kom ud blev vaccineret som var han en intakt udekat, os mennesker bliver også vaccineret grundigt. På nogle områder er jeg glad for, vi ikke lever i stenalderen / i Afrika, men kan beskytte os mod dårligdomme :engel:

 

Jeg kan også kun tillade mig at vente fordi mine hunde er meget lidt sammen med fremmede hunde..

 

Og jeg er ikke vaccinemodstander, og jeg gad fraktisk godt hvis dyrlægen kiggede i bogen inden de vaccinerede og kun gav hvad der var nødvendigt, men sådan en dyrlæge har jeg ikke haft endnu. Nuværende skrev lige i deres indkaldelse af mysla at de gav den samme kombivaccine hvert år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...