Hop til indhold

Transportkasse/bur :/


Gæst Maria-Gizmo
 Share

Recommended Posts

Gæst Maria-Gizmo

Hej alle her inde.:)

Er ny her inde og tilmed også helt ny til denne herlige race.;)

 

I denne omgang har jeg lige et par spørgsmål angående transportkasse/bur.

 

Jeg er pt. på søgen efter den rigtige kasse til min FB, han er en stor fyr på lidt over 15 kg og derfor er det svært at bedømme helt hvilken størrelse hans transport kasse skal være.

 

Her vil jeg give jer to muligheder for så at hører jeres mening om dem:

 

1: Det første og den mindste af de to bure måler: L:77 D/B:48 H:57 - Dette har jeg afprøvet med ham i en dyrehandel og størrelsen passer, men også kun lige..

 

2: Det næste bur måler: L:90 D/B:60 H:70 - Her vil han jo så tydeligvist få en del ekstra plads, men det ved jeg heller ikke om det er en god ide, altså om det er noget der har nogen vigtig betydning for når man kører i bil..

 

I forhold til bur størrelse og om det kan være i min bil er der ingen bekymringer, jeg har en VW polo på guleplader så der er massere plads bag i..:)

 

Det ville være dejligt hvis i kunne hjælpe mig et skridt videre i min søgen efter et bur til Gizmo, det ville være en stor hjælp.:)

 

En lille ekstra kommentar er så også at jeg har overvejet en sele til ham så han kan sættes i sikkerhedsselen i bilen, måske er der nogle her inde der kan dele erfaringer med dette.?

 

P.S: Håber det hele er til at forstå..;P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en transportkasse til min franske bulldog han, der vejer 11,5 kg pt ikke helt udvokset, det måler ca. 70x50x50. Der kan han stå oprejst og vende sig hvis han vil.

 

Mht sikkerhedssele har jeg også sådan en, det er bare sådan en man sætter i hundens sele og så ned i "sikkerhedssele-låsen" :)

Link til indlæg
Del på andre sites

I bilen skal han jo bare kunne lægge sig eller sidde. Mine to, som vejer 8 og 9 kg, har bure i bilen i str. 40x60.

 

Jeg ville helt sikkert vælge et bur i bilen. En sele holder IKKE ved et sammenstød, så det vil han ikke overleve....

 

Er på telefonen, så kan ikke lige hitte at linke, men prøv at Google crash test pets / dogs...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...
Følger lige med. Har selv lige fået en 9 uger hvalp af fransk buldog og jack russel. Nu mangler vi et transport bur/kasse.. hvor stor og hvad er bedst? Forestiller os noget med lukkede sider.. nogle ideer ??? På forhånd tak..

 

Bedst til hvad?

 

Hvis du går efter din hunds sikkerhed er det meget få bure der er lavet for hundens sikkerhed. De fleste bure er faktisk lavet for ejerens sikkerhed....

 

Vi bruger normalt dette: http://www.petdreams.dk/transporttasker-hunde-stofbure.html#1

 

Det kan spændes fast med sikkerhedsselen i bilen, så det står fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...