Hop til indhold

Måske er der alligevel håb forude?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Hårh, mere blær!!! :klap:Nu er det to gange lykkedes mig at kalde Noomi ind hvor hun ellers normalvis ville have givet mig poten i mangel af langefinger :cool: Forleden da vi var ude med Buddha kom hun hele tiden når jeg kaldte og endda da hun allerede VAR gået i gang med at spise en hestepære som hun ellers betragter som en fantastisk delikatesse :badr: og igen i går i mosen hvor hun næsten var nået ned i mosehullet, det er aldrig lykkedes for mig før, ikke så tæt på :banan:Weheee :klap:Hun er blevet meget dygtig den gule hund :lun:

 

Yay, dygtige Noomi! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nollike, jeg giver op, hun er jo urokkelig :vedikke: Tror hun er kommet til at tage nej-trøjen på.

 

Hvis vi hjælpes ad med at hive den af hende? :slem: Vi bilder hende bare ind at det handler om Kopenhagen Fur, så er hun med på den værste :mrgreen:

 

Tror desværre ikke jeg kan lære jer mere....jeg kan selvfølgelig tvinge jer til at træne, men det er også det eneste. Så der bliver altså ingen forlænging af kurset i denne omgang.

 

Planlægger at lave et meget mere overskueligt indkaldssite end det i har nu til forårsholdet og der lover jeg jer adgang. Så kan i bare træne løs i friweekender :-D

 

 

 

 

...på den anden side, det hjælper lidt.

 

 

De weekender jeg ikke holder kursus, har jeg blandt andet planer om selv at gå på kursus og måske enda holde fri engang i mellem :mrgreen:

 

Det kan man da ikke bare sige? :fornaermet: Vi kunne jo raffinere de øvelser vi har lavet, altså blive bedre til dem? Og du har garanteret nogle kontaktøvelser og "vælge andre ting fra og mor til"-øvelser i ærmet som du ikke har vist os... :engel: Og ved du i øvrigt ikke at lediggang er roden til alt ondt hva'? :fornaermet: fornærmetsomindihelvede.dk :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det man lærer på indkaldskurset er meget mere end indkald, det er almen hundedannelse...eller noget i den stil. Og man kan også godt arbejde med en utryg hunds indkald. Og i skal være meget velkomne (og Buddha bager dejlige kager :slem:)

 

Ja, der kan du bare se! Og vores hunde er meget lidt dannede hvis vi skal være helt ærlige, så de har helt sikkert brug for træning!! :cool:

 

Og vi lover at Buddha bager til HVER gang! :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noomi er altså så god og dygtig :lun:

Ret skal altså være ret. Det lyder somom Noomi har styrtet rundt helt uden kontrol, før det indkaldskursus, OG SÅDAN HAR DET ALTSÅ IKKE VÆRET!. Hun har haft det lidt svært med vand og sommetider hvis andre hunde er kommet for tæt på hende i forhold til afstanden til Nollike, men jeg synes generelt det har virket okay ellers. F.eks kan jeg ikke huske at hun nogensinde er kommet til at stå i vejen for cyklister eller andre skovgæster og så kan det jo ikke have været helt galt, når man tænker på hvor vi plejer at gå tur.

 

Jeg kan godt se at Noomi er blevet mere interesseret i Nollike og at hun reagerer meget hurtigere når der bliver kaldt, så det er ikke for at forkleine deres fremskridt. Synes bare at man kunne få et forkert billede af Noomi, hvis man kun læste i tråden her. Noomi er en rigtig god og dejlig hund,.. det har hun været fra helt lille af og vi elsker hende højt, Shandie og mig. :-D

 

Nemlig!!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret skal altså være ret. Det lyder somom Noomi har styrtet rundt helt uden kontrol, før det indkaldskursus, OG SÅDAN HAR DET ALTSÅ IKKE VÆRET!. Hun har haft det lidt svært med vand og sommetider hvis andre hunde er kommet for tæt på hende i forhold til afstanden til Nollike, men jeg synes generelt det har virket okay ellers. F.eks kan jeg ikke huske at hun nogensinde er kommet til at stå i vejen for cyklister eller andre skovgæster og så kan det jo ikke have været helt galt, når man tænker på hvor vi plejer at gå tur.

 

Jeg kan godt se at Noomi er blevet mere interesseret i Nollike og at hun reagerer meget hurtigere når der bliver kaldt, så det er ikke for at forkleine deres fremskridt. Synes bare at man kunne få et forkert billede af Noomi, hvis man kun læste i tråden her. Noomi er en rigtig god og dejlig hund,.. det har hun været fra helt lille af og vi elsker hende højt, Shandie og mig. :-D

 

Nemlig!!.

 

Ja vel er Noomi en dejlig hund, men det har virkelig betydet meget for hendes og mit forhold at hun er mere samarbejdsvillig nu, jeg er blevet endnu mere glad for hende end jeg var før :lun: Og det kan give hende en større frihed hvis jeg kan regne med at kunne kalde hende til mig, afstanden for hvornår jeg kan kalde hende til mig er blevet væsentligt større efter kurset. Og så synes jeg bare at det er skønt endelig at have fundet noget som vi begge to synes er sjovt og så skal vi heller ikke forklejne effekten af at lave noget sammen med sin hund, det giver altså en anden samhørighed end når man "bare" går ture, det har bare ikke været muligt med hende før, fordi hun hellere ville lege med de andre end at lave noget sammen med mig og den følelse er jeg nærmest blevet afhængig af nu, den er bare så dejlig :klap:

 

Men tak for de pæne ord (og forsvar af Noomi :lun:) og lige over :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vel er Noomi en dejlig hund, men det har virkelig betydet meget for hendes og mit forhold at hun er mere samarbejdsvillig nu, jeg er blevet endnu mere glad for hende end jeg var før :lun: Og det kan give hende en større frihed hvis jeg kan regne med at kunne kalde hende til mig, afstanden for hvornår jeg kan kalde hende til mig er blevet væsentligt større efter kurset. Og så synes jeg bare at det er skønt endelig at have fundet noget som vi begge to synes er sjovt og så skal vi heller ikke forklejne effekten af at lave noget sammen med sin hund, det giver altså en anden samhørighed end når man "bare" går ture, det har bare ikke været muligt med hende før, fordi hun hellere ville lege med de andre end at lave noget sammen med mig og den følelse er jeg nærmest blevet afhængig af nu, den er bare så dejlig :klap:

 

Men tak for de pæne ord (og forsvar af Noomi :lun:) og lige over :kys:

 

Jamen, det er jo skønt at I har fundet nøglen og at der er ting der falder på plads. Kender godt følelsen og det er da sk... lækkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også rigtig surt :megaked: For første gang i Noomis 5-årige liv har vi fundet noget træning hun rent faktisk gider og så er det snart forbi a025.gif

 

Men NOLLER - gør som mig, meld dig på forårskurset :banan: Jeg har tænkt mig at tage samme tur med Benny og er allerede meldt til, jeg synes det er meeeega fedt at lære så meget om hvad ens hund vælger til og fra, og ærligt talt glemmer jeg ham sgu engang imellem, altså sådan lige at få styr på hvad han egentlig synes er værd at komme løbende for.

 

Eller, helt glemt er han jo ikke, jeg ved han elsker skinke og trækleg :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men NOLLER - gør som mig, meld dig på forårskurset :banan: Jeg har tænkt mig at tage samme tur med Benny og er allerede meldt til, jeg synes det er meeeega fedt at lære så meget om hvad ens hund vælger til og fra, og ærligt talt glemmer jeg ham sgu engang imellem, altså sådan lige at få styr på hvad han egentlig synes er værd at komme løbende for.

 

Eller, helt glemt er han jo ikke, jeg ved han elsker skinke og trækleg :lun:

 

Er der et forårskursus??? :klap::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er noget der hjælper på træneren, det kan hun næsten ikke stå for...vil selvfølgelig gerne fortsætte indkaldsholdet forever, men har ikke rigtig tid.

 

Pretty-pleeeease???? g020.gif Måske kunne det være i sådan lidt mere spredt fægtning og med kontakt/vælge-fra øvelser evt. nogle gange på hverdagsaftener på en eller anden oplyst parkeringsplads eller noget...? :engel: Jeg kan f.eks. godt på hverdage hvis bare jeg ved det i forvejen, så jeg kan bede hende der lægger vagterne om at styre udenom... :engel: Vi behøver jo ikke nødvendigvis lave så meget decideret indkald, det er jo det andet der egentlig tæller, så det kan vel gøres på forholdsvis lidt plads? :-D Hvis du bare vil tænke over det, så er jeg glad og tilfreds for nu :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pretty-pleeeease???? g020.gif Måske kunne det være i sådan lidt mere spredt fægtning og med kontakt/vælge-fra øvelser evt. nogle gange på hverdagsaftener på en eller anden oplyst parkeringsplads eller noget...? :engel: Jeg kan f.eks. godt på hverdage hvis bare jeg ved det i forvejen, så jeg kan bede hende der lægger vagterne om at styre udenom... :engel: Vi behøver jo ikke nødvendigvis lave så meget decideret indkald, det er jo det andet der egentlig tæller, så det kan vel gøres på forholdsvis lidt plads? :-D Hvis du bare vil tænke over det, så er jeg glad og tilfreds for nu :kys:

 

Jeg kan ikke i hverdagsaftner lige nu, desværre. Mine egne hunde er så rigeligt alene hjemme efter jeg er flyttet til Farum, så vil ikke efterlade dem alene efter arbejde. De weekender jeg kan, er de weekenden jeg har lagt vintertricks, så det bliver lidt svært at presse ind er jeg bange for....altså med mindre du tager en snak med min chef om at jeg ikke skal arbejde så meget som jeg gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pretty-pleeeease???? g020.gif Måske kunne det være i sådan lidt mere spredt fægtning og med kontakt/vælge-fra øvelser evt. nogle gange på hverdagsaftener på en eller anden oplyst parkeringsplads eller noget...? :engel: Jeg kan f.eks. godt på hverdage hvis bare jeg ved det i forvejen, så jeg kan bede hende der lægger vagterne om at styre udenom... :engel: Vi behøver jo ikke nødvendigvis lave så meget decideret indkald, det er jo det andet der egentlig tæller, så det kan vel gøres på forholdsvis lidt plads? :-D Hvis du bare vil tænke over det, så er jeg glad og tilfreds for nu :kys:

 

Hold kæft hvor du plager. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke i hverdagsaftner lige nu, desværre. Mine egne hunde er så rigeligt alene hjemme efter jeg er flyttet til Farum, så vil ikke efterlade dem alene efter arbejde. De weekender jeg kan, er de weekenden jeg har lagt vintertricks, så det bliver lidt svært at presse ind er jeg bange for....altså med mindre du tager en snak med min chef om at jeg ikke skal arbejde så meget som jeg gør?

 

Hit med adresse eller telefonnummer, så fikser Buddha og jeg den lille sag... :slem:

 

Jeg er enig med Buddha, du KUNNE jo tage dine egne hunde med :engel: Men ellers må jeg jo desværre indrømme at jeg godt kan forstå det. Selv om det er surt a075.gif

 

Vil gerne være med til at skrive til NannaSokos chef, og dine hunde må da gerne komme med til træning!

 

Jaha! :banan:

 

Nollike, kom med til fællestræning her i Kbh? Ja?

 

Ja? Hvor? :klap:

 

 

Hold kæft hvor du plager. :lol:

 

Nogle gange virker det, andre gange ikke. Men jeg vinder i hvert fald intet ved ikke at prøve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...