Hop til indhold

Måske er der alligevel håb forude?


Nollike
 Share

Recommended Posts

Dette er faktisk lidt en blæretråd :cool:

 

Jeg har som nogle ved, haft store problemer med at træne med Noomi :genert: Siden hun var hvalp har hun ikke gidet at arbejde/samarbejde og gad heller ikke hundeguffer eller noget, det eneste der talte i hendes verden var andre hunde :stupid: Jeg har haft mange og store frustrationer over det, min gamle hund var top-lydig og så får jeg en golden som jeg ikke kan få til selv det mest basale :oops:

Nå, Noomi blev steriliseret pga. en underlivsbetændelse og det hjalp heldigvis på appetitten, så hun har været lidt nemmere at arbejde med, men jeg må indrømme at pga. de mange "nederlag" og frustrationer, havde jeg opgivet at lave noget med hende, mit temperament passer ikke til en hund som giver mig fingeren og gør hvad der passer hende :oops: Så løsningen blev at Noomi har gået rigtig meget i flexline og er blevet sluppet i hundeskove og lignende steder, hvor det kunne lade sig gøre uden de helt store problemer :genert:

 

Nå, men da Buddha så gjorde opmærksom på at Nannasoko holdt et indkaldskursus med ganske få deltagere, blev jeg enig med mig selv om at give det et (sidste) forsøg, dog uden de helt store forventninger om succes :genert: Kort sagt kan man vel sige, at grundpillen i kurset er at hundene skal lære at vælge forstyrrelser fra og vælge ejeren til, hvilket jeg tænkte at jeg ALDRIG ville kunne overbevise Noomi om var vejen frem i livet :mrgreen: For Noomis vedkommende er den allerstørste forstyrrelse i verden et lækkert mudderhul, hun slår ørerne fuldstændig fra og styrter glad og lykkelig afsted når hun får færden af sådan et :damn:

 

Til min store overraskelse har Noomi faktisk i løbet af kurset udvist en vis form for interesse i at samarbejde med mig :shock: Selv om min egen træningsindsats har ladet noget tilbage at ønske :oops: har jeg kunnet mærke en forskel i Noomis adfærd, hun er blevet mere opmærksom på mig og har valgt mig til i situationer, hvor hun før ville have givet mig fingeren og være gået den anden vej :banan: Og i dag (nu kommer blæreriet :cool:) fik jeg den ultimative "belønning" fra Noomi :hjerte: Vi var nede og lege i haven med Sagall og lille Aida. Vores have er ikke helt lukket til (desværre) og ligger lige op af mosen med det "lækreste" pilrådne mosehul som er Noomis absolut topfavorit at bade i :badr: Jeg slipper Noomi for at hun kan lave fodersøg sammen med Aida og Noomi sætter straks kursen mod det hjørne af haven hvor der er hul så hun kan komme ned i mosen og hun når helt derned hvor jeg ellers normalt ville have opgivet at kalde på hende :shock: Jeg råber "NEEEEJ!!! Noomi KOM!!" dog i forventning om at det er forgæves som det plejer at være (og selv om vi har fået besked på ikke at kalde hvis vi ikke er sikre på at hunden kommer :oops:) og hvad gør Noomi? Hun stopper op, står og overvejer et par sekunder og SÅ VENDER HUN OM OG KOMMER HEN TIL MIG!!! :banan::banan::banan: Ihhh, jeg er SÅ stolt af den gule hund, tænk at hun valgte mosen fra og mig til :klap::hjerte: Hun fik en halv pose hundeguf som belønning og jeg voksede en halv meter af stolthed :mrgreen: Det havde jeg aldrig forestillet mig at jeg skulle opleve :lol: Hun er meget dygtig min gule hund :lun:

 

Blær slut :cool:

 

Jeg ved ikke om det er en kombination af at hun gider mad og er blevet ældre, men hun virker faktisk som om at hun har ændret lidt holdning til at samarbejde med mig, så jeg har fået mod på at træne med hende igen :lun: Jeg havde ellers tænkt at hun bare skulle være sådan en klappe-kage hund og så måtte jeg gemme træningen til jeg engang kan få mig en hyrdehund, men måske er der alligevel basis for at lave noget med hende :hmm:Jeg er i hvert fald ved at revne af stolthed lige nu :hjerte: (ja, man lærer at blive glad for lidt :lol:)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg var godt nok i tvivl :mrgreen:

 

Det ved jeg godt, men nu må vi se fremad og fortsætte med de nye vaner. Er spændt på at se det demonstreret næste gang vi ses.

 

Hvad er det, sådan lidt mere præcist, der har været årsag til forandringen? (jeg hopper godt nok af nu,... skal træne dagens alene hjemme tid) men vil da gerne høre lidt nærmere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg godt, men nu må vi se fremad og fortsætte med de nye vaner. Er spændt på at se det demonstreret næste gang vi ses.

 

Jep! Kun fremad! Det sidste ved jeg ikke rigtig... :genert:

 

Hvad er det, sådan lidt mere præcist, der har været årsag til forandringen? (jeg hopper godt nok af nu,... skal træne dagens alene hjemme tid) men vil da gerne høre lidt nærmere.

 

Aner det ikke? :vedikke: Måske er hun blevet rigtig voksen og har fået smag for hundeguf? :vedikke: Måske synes hun alligevel at det er rart når vi laver noget sammen? Det er sgu da den del der er din afdeling at afdække, det er dig der er adfærdsuddannet :mrgreen:

 

Pøj pøj med alene-hjemme-træningen! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Tante A....

 

Mig og Aida er meget glade for at kunne bekræfte, at Noomi var (er) en SUPERSTAR!!!

Det var så fint idag.... og netop lige som alt håb virkede ude og mosen var et knurhår væk... vente den gule 180 grader og satte i fri galop op mod dig.... herefter regnede det godbidder fra himlen.... :banan::klap: Noomi var såååå dygtig!!

 

Vi glæder os over de nye gode vaner!! og krydser alt på at det fortsætter... for det fortjener både du og Tante Noomi.

 

PS: Tak for at min hvalp er gået kold!!! Det var dejligt at lege med tanten mente hun.... :bighug: og hun elsker jo at kramme Tante N's halshår med munden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Tante A....

 

Mig og Aida er meget glade for at kunne bekræfte, at Noomi var (er) en SUPERSTAR!!!

Det var så fint idag.... og netop lige som alt håb virkede ude og mosen var et knurhår væk... vente den gule 180 grader og satte i fri galop op mod dig.... herefter regnede det godbidder fra himlen.... :banan::klap: Noomi var såååå dygtig!!

 

Vi glæder os over de nye gode vaner!! og krydser alt på at det fortsætter... for det fortjener både du og Tante Noomi.

 

PS: Tak for at min hvalp er gået kold!!! Det var dejligt at lege med tanten mente hun.... :bighug: og hun elsker jo at kramme Tante N's halshår med munden :roll:

 

Det var dejligt at have vidner, ellers er jeg ikke sikker på at jeg havde troet på det :lol: Men hun var så dygtig den gule hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejmenmenmen nu må jeg da også lige... Jeg ville også have sådan en video ligesom NannaSoko viste med hunden der gravede mus og ikke hørte efter når ejeren kaldte - så jeg en skønne dag kunne sammenligne med hunden der kom.

 

Men sgu faaaaen??

 

[video=youtube_share;_JmWD1z49jU]

 

 

[video=youtube_share;kNntvXnL6qo]

 

 

HVAD ER NU DET FOR NÅÅÅÅÅED :banan: Første video er vi næsten lige ankommet, har ikke lige øvet noget, har ikke gået og givet godbidder. 2. video er et par minutter senere.

 

Meeen, nu skal i heller ikke bekymre jer, han er ikke blevet syg, 3. forsøg kunne han ikke høre mere :lol: Så tænkte jeg at jeg hellere måtte stoppe, for ellers får jeg vel ballade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejmenmenmen nu må jeg da også lige... Jeg ville også have sådan en video ligesom NannaSoko viste med hunden der gravede mus og ikke hørte efter når ejeren kaldte - så jeg en skønne dag kunne sammenligne med hunden der kom.

 

Men sgu faaaaen??

 

[video=youtube_share;_JmWD1z49jU]

 

 

[video=youtube_share;kNntvXnL6qo]

 

 

HVAD ER NU DET FOR NÅÅÅÅÅED :banan: Første video er vi næsten lige ankommet, har ikke lige øvet noget, har ikke gået og givet godbidder. 2. video er et par minutter senere.

 

Meeen, nu skal i heller ikke bekymre jer, han er ikke blevet syg, 3. forsøg kunne han ikke høre mere :lol: Så tænkte jeg at jeg hellere måtte stoppe, for ellers får jeg vel ballade.

 

Håååårh hvor er han dygtig :banan::klap::banan::klap: Og du skal ikke være ked af at han ikke kom 3. gang, ellers ville du jo bare kede dig på resten af kurset :mrgreen::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hårh, mere blær!!! :klap:Nu er det to gange lykkedes mig at kalde Noomi ind hvor hun ellers normalvis ville have givet mig poten i mangel af langefinger :cool: Forleden da vi var ude med Buddha kom hun hele tiden når jeg kaldte og endda da hun allerede VAR gået i gang med at spise en hestepære som hun ellers betragter som en fantastisk delikatesse :badr: og igen i går i mosen hvor hun næsten var nået ned i mosehullet, det er aldrig lykkedes for mig før, ikke så tæt på :banan:Weheee :klap:Hun er blevet meget dygtig den gule hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...