Hop til indhold

tulles tyggelse.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

tulle kan muligvis ikke tåle det smertestellene hun har dirrea jeg har været oppe 4 gange i nat for at lukke hinne ud og 1 gang for at tøre brek op efter hinne. så det dur formenlig ikke men jeg må ringe til dyrlægen på mandag men en til da skal jeg have købt A38 og ris i en alahelvets fart for det her er det verste jeg har set siden hun havet mave,tarm infektion, på morgen turen forsøgte hun at besørve en masse gange uden der kom anet en let brundt vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har du ikke mulighed for at ringe til en vagtdyrlæge med det samme?? Den med let brunt vand når hun forsøger at tisse lyder ikke godt i min verden....

 

Men ellers se om du kan få fat i Zoolac på et apotek også så hun kan få det...vi blev anbefalet dobbelt portion første gang.

 

God bedring med hende! :ae:

Jeg tror bare hun har meget tynd mave - tror ikke der er blod i urinen eller noget :genert: Men ja, zoolac er nok en god ide.. Og god bedring herfra også...
Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt. læst på indlægssedlen om de mulige bivirkninger ved det smertestillende som Tulle får?

Jeg ville nu også lige ringe til en vagtdyrlæge, måske skal Tulle have en anden type smertestillende som er mildere mod maven.

Og zoolac eller noget tilsvarende ville jeg give hende de næste par dage for at få ro på maven igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulle kan muligvis ikke tåle det smertestellene hun har dirrea jeg har været oppe 4 gange i nat for at lukke hinne ud og 1 gang for at tøre brek op efter hinne. så det dur formenlig ikke men jeg må ringe til dyrlægen på mandag men en til da skal jeg have købt A38 og ris i en alahelvets fart for det her er det verste jeg har set siden hun havet mave,tarm infektion, på morgen turen forsøgte hun at besørve en masse gange uden der kom anet en let brundt vand.

 

Nogle typer smertestillende er mere hårde for maven end andre. Må du give det hun får nu i forbindelse med et måltid? Det kan afhjælpe det lidt... Men reaktionen lyder godt nok voldsomt og jeg ville personligt ikke give det et nyt forsøg førend maven er på toppen igen :-/

 

Hvilket smertestillende får hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt. læst på indlægssedlen om de mulige bivirkninger ved det smertestillende som Tulle får?

Jeg ville nu også lige ringe til en vagtdyrlæge, måske skal Tulle have en anden type smertestillende som er mildere mod maven.

Og zoolac eller noget tilsvarende ville jeg give hende de næste par dage for at få ro på maven igen.

 

jeg har læst inlægsedlen opkast og dira er begge nevnt som di let hyppigere bivirkninger.

 

tulle for det ikke mer før jeg har talt med den dyrlæge som har udskrevet det, jeg er nesten helt overbivis om hun skal ha noget anet

en det vi fik udleveret.

 

hinnes dira er ikke med blod hun har det bortset fra det tilsyneladne godt men jeg har ikke oblevet før hun både skulle kaste op og i have for at besørve 3 gange på samme nat uden der kom noget ud anet en let brunligt snask, aføringen er ikke tyndere en det er set før så alamerne virker det ikke så vi tar det lig med ro uden at sette både hemme og hav i bevægelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle typer smertestillende er mere hårde for maven end andre. Må du give det hun får nu i forbindelse med et måltid? Det kan afhjælpe det lidt... Men reaktionen lyder godt nok voldsomt og jeg ville personligt ikke give det et nyt forsøg førend maven er på toppen igen :-/

 

Hvilket smertestillende får hun?

 

det er noget som heder Rheumocam.

 

der står på inlægssædlen at det skal blandes i foder så det har jeg selvfølig gjort, hun fik det første gang i går i sin morgen mad,

på eftermiddags turen kom den første omgang dårlig mave.

 

jeg har givet hinne ris og A38 til morgenmad det plejer at være rimligt effektivt men det ender nog med at jeg skal op og købe en sprøjte Zoolac, men jeg giver lige lyd fra mig når vi har været ude på eftermidagsturen,

Link til indlæg
Del på andre sites

det er noget som heder Rheumocam.

 

der står på inlægssædlen at det skal blandes i foder så det har jeg selvfølig gjort, hun fik det første gang i går i sin morgen mad,

på eftermiddags turen kom den første omgang dårlig mave.

 

jeg har givet hinne ris og A38 til morgenmad det plejer at være rimligt effektivt men det ender nog med at jeg skal op og købe en sprøjte Zoolac, men jeg giver lige lyd fra mig når vi har været ude på eftermidagsturen,

 

Ok, det kender jeg ikke.

 

Jeg mener, at Onsior, Previcox og Metacam er blandt dem, der anses for mildest mod maven. Møffe får noget der hedder Rimadyl nu og klarer det også fuldstændig gnidningsløst på det. Vi brugte Onsior før, men det koster godt nok r*ven ud af bukserne :shock: Prisen var også grunden til, at vi skiftede - Onsior var næsten 500kr. for 14 dage, hvor Rimadylen er 500kr. for 2 måneder.

 

Men smertestillende er generelt hårdt for maven og en belastning for kroppen. Og nogle hunde reagerer jo så på dette. Men et andet type smertestillende kan nok gør det for jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid brugt Metacam, både dengang jeg havde schæfer og nu til min GD (når der er behov)

og der har ikke vist sig bivirkninger, men det er jo individuelt fra hund til hund.

Jeg har så fået flasken til "hesteudgaven" da det er meget billigere end at købe hundeudgaven.

Hundeudgaven holder jo kun ca. 14 dage til hunde i vores vægtklasse, og hesteudgaven holder meget længere

og prisen på flasken er den samme, så det kan anbefales hvis det bliver aktuelt med Metacam til Tulle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg har altid brugt Metacam, både dengang jeg havde schæfer og nu til min GD (når der er behov)

og der har ikke vist sig bivirkninger, men det er jo individuelt fra hund til hund.

Jeg har så fået flasken til "hesteudgaven" da det er meget billigere end at købe hundeudgaven.

Hundeudgaven holder jo kun ca. 14 dage til hunde i vores vægtklasse, og hesteudgaven holder meget længere

og prisen på flasken er den samme, så det kan anbefales hvis det bliver aktuelt med Metacam til Tulle.

 

:genert: Sjovt nok at man kan få større portioner medicin for færre penge, men fint at dyrlægen tænkte på andet end penge! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har snakket med dyrlægen i lørdags og det blev en lang historie, men tulle skal ikke have Rheumocam mer, hun skal selvfølig behanles

for dira.

 

vi har osse snakket om det enlig er nødvendigt at behanle det det blev en lang snak men det ente ud med at hun umedbart ikke skal behanles uderligere forløbig, problemet er at det er en belastning for kroppen at behanle med smertestellene og hun er ikke besværet af

smerter i en gard som gør det nødvendigt at behanle hinne umedbart.

 

så har vi snakket om vordan man kunne forestelle sig sygdommen KUNNE udveklesig vad er mest sansynligt, og et skøn fra dyrlægen er

at det ikke tyder på at tulle bliver en af di hunde man må aflive på grund af sygdommen, baseret på Tulles aller men intet er sikkert.

 

eventuel smertebehanling er noget jeg vel kigge nermer på senere, men forløbig er der ikke planer om hun skal på smertestellene men

jeg velle TRO hun skal det på et tidspungt men nu tar vi det som det kommer.

 

tråden er afsluttet. jeg skriver ned vad di forslået smertestellene heder og lekker det i tulles medecin skab. der kommer nog en ny tråd specefikt om smertestellene senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...