Hop til indhold

Dejlig sød hun chihuahua søger han hund til parring.


Gæst Hamid74
 Share

Recommended Posts

Gæst Hamid74

Hun hedder fliki og er 3 år er stor af at være en Chihuahua, men er rigtig sød. Hun har fået hvalpe før og er klar igen.

Jeg søger en dejlig hanhund helst en chihuahua, ligegyldig om det er med stor pels eller kort, til parring prisen kan forhandles til den tid.

Hvis du er interesseret så skriv venligst til mig her på denne tråd.

Vi kan evt. mødes med hundene og se hvordan de har det med hinanden.

 

IMG_0745.jpg

:vinken:fliki med bold.jpg

Flikie.jpg

IMG_0692.jpg

Fliki løber.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst AnineEmborg

Hej. :-)

Jeg har en skøn lille han hund, som er en chihuahua blandet med pomeranian. Han er lige blevet 1 år her igår. Han er sød, livlig, lærenem, og har enorm meget personlighed. Han ligner faktisk en lille ræv (Heraf navnet Fox). Han er rød brun og hvid på byst og har to hvide poter. Alle har kommenteret ham når de har set ham, og sagt hvilken smuk og sød hund han er. Han bor sammen med tre andre hunde. Vi bor på en gård, så han er vant til andre dyr også.

Hvis du synes at det lyder interessant, og gerne vil se nogle billeder af ham, siger du bare til :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst gizmo2212

hejsa. hvis du endnu ikke har fundet en sød chihuahua han, så har jeg ham :) han hedder Gizmo, er en blanding mellem en langhåret og en kort håret chihuahua.

han er en glad, kærlig, puttet, frisk og sprælsk lille fyr.

han er gylden, med små mørke markeringer omkring øjnene og snuden, samt en pjusket pels og hale.

 

hvis det kunne have nogen interesse, er du meget velkommen til at skrive til mig.

 

håber at høre fra dig.

 

ps: hvis du vil se nogle billeder så kan jeg sende nogle til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hurra, lad os endelig skamavle på en allerede ødelagt race og få en masse syge hvalpe! :banan:

Og så tillader jeg mig lige at tilføje noget. Prøv at se her: Find chihuahua på dba.dk - køb og salg af nyt og brugt

Og her: Dyr & tilbehør - Hunde - Hunde - GulogGratis.dk

 

Mega mange annoncer med chihuahua'er! Markedet er fyldt med dem, så I bør virkelig overveje det grundigt, inden I vælger at avle. I kan nemt komme til at brænde inde med nogle hvalpe og min helt personlige holdning er, at man ikke afliver små hundehvalpe, fordi man ikke kunne komme af med dem. Men I skal selvfølgelig gøre op med jer selv hvad I vil gøre med hvalpene, hvis I lige pludselig har seks hvalpe, som I ikke kan komme af med.

 

Desuden er der en masse udgifter forbundet med det. Både dyrlægeudgifter før og efter fødslen (og til vaccination, chip osv.) og evt. uforudsete udgifter til kejsersnit eller andet sygdom hos enten tæven eller hvalpene. Og så skider og tisser sådan nogen vel alle vegne og de bider i ting, så man skal nok også regne med, at ens hjem bliver lidt hærget :lol: Og hvad med ferie i øvrigt? Holder opdrættere ferie, når de får hvalpe? :hmm: Nogen skal vel være hjemme og holde øje med hvalpene :vedikke:

 

Det her virker måske som en ren skræmmekampagne, men det er det altså ikke - ikke ret meget i hvert fald :blink: :mrgreen: Jeg synes bare det er SÅ super vigtigt, at man overvejer alle aspekter af det og ikke bare gør det, fordi det kunne være hyggeligt og sjovt. Måske har I allerede overvejet det, og så kan I bare se bort fra mit indlæg. Men hvis I ikke har, håber jeg I vil gøre det.

 

Og hvad med sundheden? Jeg ved ikke hvad chihuahua døjer med, udover PL måske, men det vil jeg også anbefale jer at undersøge, inden I kaster jer ud i at avle. Efter min mening bør man som minimum teste forældredyrene for sygdomme bare for at gøre et eller andet :-D

 

Jeg håber ikke jeg fornærmer jer ved at skrive som jeg gør. Jeg ved godt, at det kan virke provokerende, at jeg kommer her og "spiller klog" - især hvis I allerede har overvejet disse ting - men det er som sagt ikke for at dunke nogen i hovedet. Det er for at oplyse og håbe, at I overvejer de her ting, hvis I ikke allerede har gjort det. Jeg ved godt, at I i princippet kan være ansvarlige nok ift. det her projekt, men der er også bare så mange, som ikke er det og det er skide synd for hundene. Så derfor vælger jeg lige at sige noget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gizmo2212

jeg ser det ikke som ubehøvlet det du skriver der. alle har ret til at have sin mening, og kan udemærket følge jeres bekymring omkring hundens helbred og ikke mindst hvalpene.. jeg ville ikke kunne finde på at lade min hund parre med en anden hvis jeg ikke havde overhold sundheds tjek, vaccine osv, for jeg ved en chihuahua kan have sine skavanker med knæ der falder ud af skålen, dårlige hofter, medfødte sygdomme osv.

Fra min side er det hele tænkt igennem flere gange mht hvalpe, derfor håbede jeg lidt på svar for at finde ud af om sundhed og vaccine osv også var i orden fra modpartens side..

 

Men jeg må så også lige fortælle, at mange af de annoncer i aviser og på internet sider omkring chihuahua'er desværre er falske.. Efter Chihuahua blev meget eftertragtet her i Dk, er der mange der har lagt de annoncer ud for at få lette penge. de billige hvalpe (under 4000kr) kræver tit at man skal betale i forvejen, men der kommer aldrig en hvalp. Desværre, og andre gange er der indavl. ( kender et par stykker der har været udsat for begge dele)

 

Men som jeg startede med at skrive, så har alle ret til at have sin mening, ligegyldigt om nogen ser det negativt eller positivt. vi har jo trods alt stadig vores ytringsfrihed :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Shokdee

DSC03592.jpg

 

Hej Fliki, jeg hedder Shokdee og er en 1½ år gammel dreng på knapt to kilo; altså ikke så stor, men har en fantastisk selvtillid og udstråling.

 

Hvis ikke det allerede er for sent, er jeg frisk på at møde dig ?

 

Mange hilsner

Shokdee fra Viborg

DSC03191.jpg

DSC03296.jpg

DSC03355.jpg

DSC03584.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]105740[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105741[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105742[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105743[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105744[/ATTACH]

 

Hej Fliki, jeg hedder Shokdee og er en 1½ år gammel dreng på knapt to kilo; altså ikke så stor, men har en fantastisk selvtillid og udstråling.

 

Hvis ikke det allerede er for sent, er jeg frisk på at møde dig ?

 

Mange hilsner

Shokdee fra Viborg

 

Hej.

Trådstarter har ikke været aktiv herinde, siden indlægget blev postet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...