Gæst Sus&Siku Skrevet Oktober 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2012 I kære hundefolk, nu mangler jeg et rigtig godt råd. Siku skal snart overgå fra hvalpefoder(royal canin)til voksenfoder. Siku har aldrig brudt sig om sit foder, det kunne så uberørt i flere dage! -han stjal istedet min datters mad, når han kunne komme til det! Jeg har forsøgt, at blande kogt vand fra(kylling), det virkede ikke. Han er istedet meget begjesteret for fedt fra dyr. Lige pt får han sit hvalpefoder med 1 tsk olie i, så vil han gerne spise det. Jeg har købt eukanuba voksenfoder, da mængden pr dag er lille ved det mærke. For at Siku ikke skal ende som en overvægtig mindre hund, vil jeg gerne undgå olien! Jeg kunne også bare reducere mængden og give olie ovenpå? Men findes der et fodermærke, hvor fedtindholdet er "smagen". Eller hvordan skal jeg beskrive det? Jeg vil gerne give ren tørkost uden alt muligt ovenpå. Det virker somom Siku kun går efter fedtet/olien.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Der er nu ikke noget i vejen ved, at han får lidt olie oveni. Hvis du vælger f.eks. en fiskeolie med Omega 3 og 6 i, så har han faktisk godt af det. Ellers er det vel bare i gang med at prøve sig igennem foderjunglen og se, om der dukker et foder op, som han bryder sig om. På zooplus kan man købe en del forskellige mærker - også i mindre poser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Jamen når jeg giver olie ovenpå, skal der så ikke reduceres i fodermængden? Siku har tendens til overvægt, eller det er sådan han er bygget(blandingshund). Lange foxterrier ben og f.bulldog krop. Han er ikke specielt madglad, men snupper gerne min datters pålæg -rugbrødet ligger bart tilbage! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Hvis han tager på af at få olien oven på, så reducerer du. Mine to får noget under fodervejledningen for deres foder, men de får også en del godbidder i forbindelse med træning + olie på deres mad. Der er jo desværre ingen facitliste, og man må prøve sig frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Hvis hunden har tendens til overvægt så ville jeg da bare servere maden som den er, fjern den igen efter 20 min efter kort tid skal den såmen nok spise, hvorfor da hælde olie m.m på hvis hunden bliver overvægtig? olie m.m bruges til hunde som taber sig og ikke vil spise Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Oktober 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 28, 2012 Olie bruges også til hunde med hud og pels problemer. Selvom cookie er steriliseret og har meget stor tendens til at tage på, får hun en halv tsk olie (hørfrø og kæmpe natlys) hver dag. Det tager hun ikke på af. Der er mange der giver en god olie hver dag for hudens og pelsens skyld. Hvis han ikke har taget på af det nu, så gør han det nok heller ikke.. ellers kan du gå en lidt længere tur, eller give ham et foder med mindre fedt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret November 13, 2012 Rapporter Share Besvaret November 13, 2012 Så lige denne tråd...Ludwig får Eukanuba for det har han været vant til og fungerer fint på det. For et par uger siden købte jeg lidt forskeligt foder i prøvepakker for at have lidt som godbidder. Vi startede på Fish4Dogs hvalpefoder (for søren det stinker ), dejligt små bider og Ludwig synes det smager fantastisk....og i tillæg til det, så er hans pels blevet ekstra lækker og skinnende....og han har på 2 uger spist knap 400 gr., så det er bestemt ikke andet end som godbidder han får det. Og der kommer fiskeolien jo i foderet... Så det kan vi i hvert fald anbefale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret November 13, 2012 Rapporter Share Besvaret November 13, 2012 Før vi kørte over på råt foder, brugte vi Now!. Det er kornfrit og er nærmest fedtet i overfladen. Den rest jeg har (bruger til godbidder) er vel godt et halvt år gammelt, og er stadig ikke sådan vildt tørt. Fordi det er kornfrit, er energiindholdet også højt. Futte vejer 9,5 og skulle kun have omkring 75-100 gram om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret November 13, 2012 Rapporter Share Besvaret November 13, 2012 Fish4dogs synes jeg er super godt til en hund som har lidt tndens til at lægge sig ud - det har ikke nær det samme kcal indhold som andre kornfrie fodertyper - mener det ligger på 3400 kcal/100 gram. Men har selvfølgelig ikke posen længere :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarstenW Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Jo du skal reducere foder mængden hvis du giver noget ordentligt olie som tilskud. Du skal reducere ca. 1,8 gram foder pr. kilo hund. Der kan jo ikke sættes præcist tal på, da det kommer an på både hunden og foderet og lidt på olien men en god tommelfinger regel er 1,8 gram. Det kan jo regnes præcist ud, men mon ikke du selv er bedst til at vurdere det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts