Gæst Malou-jan Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Jeg sidder i mit raseri og skriver dette. Har jordens største møg hund når der er gæster. Hun vil lege og kan ikke lade gæsterne være selvom hun kender dem. Hun kan bare ikke finde ro. Hun er 1 år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Har du fået den trættet mentalt inden?... Giver gæsterne den opmærksomhed... Er sikker på at hvis du fortæller sårn. mere grundigt.. at folk godt vil hjælpe dig med problemet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Hun er så rolig når vi er alene. Så kommer gæsterne så bliver hun aktiv. Syntes det er lidt svært. Tror jeg vil ud og lave lidt spor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Jeg sidder i mit raseri og skriver dette.Har jordens største møg hund når der er gæster. Hun vil lege og kan ikke lade gæsterne være selvom hun kender dem. Hun kan bare ikke finde ro. Hun er 1 år Med andre ord en helt normal 1-årig Hvis der skal ændres på det, er det DIG i samarbejde med gæsterne, der skal lægge et stykke arbejde i sagen. Bed evt. nogen du kender, som godt kan lide hunde og er lidt tålmodige, om at agere forsøgsgæster. Brug henholdsvis belønning og ignorering til at vise din hund hvad der er acceptabel adfærd, og hvad der ikke er. Jeg vil gerne komme med en længere forklaring, men strengt taget kan du bare sætte dig til at se et afsnit af "Det er mig eller hunden" med Victoria Stillwell. Hun tager det problem op i næsten hver udsendelse, og hendes metode er effektiv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sus&Siku Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Har et lille forslag, da min hvalp på 8 mdr er nøjagtigt på samme måde! Når jeg har gæster med børn(min datters legekammerater), så det første vi gør(inden gæsterne kommer ind), går vi en tur om på markerne! Hunden bliver krudtet af, ser gæsterne lidt an og evt leger lidt efterfølgende i haven. Så når vi skal indenfor, er der ro på Siku. Ved voksne gæster teer Siku sig på samme måde, hopper op i sofaen, vil underholdes og nusses. Nogle gider godt dele sofaen med Siku, ellers bliver han siddende hos mig den første stykke tid. Jeg burde have lært Siku fra starten af kommandoen: Kurv! Hvor han skulle blive indtil jeg siger: Fri... Men mon ikke det kan indlæres alligevel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Som Umulia skriver ,må det være muligt at finde noget Victoria S. med dette emne. Og din hund er så ung at hun i begejstringens rus nok tror, at det er hende der får gæster. Og skøn så på, at hun elsker de gæster,for de udsendelser der sendes med gøende ophidsede rædselsslagne hunde, der gemmer sig et sted i huset, når der kommer fremmede , er da virkelig smertelige at se. Dit problem er langt lettere at løse. Sørg for, hun har fået tilfredstillet sit oplevelsesbehov og må gerne lidt træt. Evt kan du købe et billigt børnehegn (Ikea)at sætte mellem nogle døre, så hun ikke fiser rundt, før hun er faldet ned og kan hilse pænt. Eller hold hende i snor i starten til nyhedens interesse er aftaget. Men en naturlig ung labber vil da som regel komme alle i møde med noget i munden ,det er da naturligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malou-jan Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Jeg Må arbejde Med hende. Men ja hun er så glad for gæster. Håber at alderen vil hjælpe på et tidspunkt. Og min træning. Tak for de gode råd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Jeg må indrømme at nu, hvor jeg er i gang med hund nr. 6, gider jeg simpelthen ikke gøre ret meget ud af træningen før den mest hormonelle fase er overstået. For det første er det irriterende når ens dygtige lille veltrænede hvalp pludselig har glemt alt hvad den kunne før. For det andet synes jeg at hunden skal have lov til at være "barn" - det tror jeg betaler sig senere, i form af bedre motivation. Men det vil vise sig om jeg har ret. Min pubertetsbombe, der nu er 15 måneder, smadrer knæskallerne på gæster Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Så må du købe knæbeskytttere og have liggende ved indgangen. For mig med flere hunde, var den tid hvor jeg fik kunstigt knæ ikke en sjovt oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 30, 2012 Hos os havde vi samme problem med Dexter og specielt naar mine svigerforaeldre kom forbi.. Han gik helt amok, og ENDELIG forstod de at han skulle ignoreres 100%, og fra et besoeg til det naeste var forbedringen SAA fantastisk! Han ville stadig have opmaerksomhed, men ikke paa den der overdrevne invaderende maade... Saa mit forslag er ikke at give nogen former for opmaerksomhed fra gaesternes side, foer hun er stille.. Vores regl er at der maa hilses, men kun naar der er 4 poter paa jorden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts