Hop til indhold

Hvor samvittighedsfulde er i?

Trinek
 Share

Recommended Posts

Ja, her til aften sked Trille i det mørkeste buskads hun kunne opdrive. Måtte derfor famle i blinde efter lorten, og fik da til sidst samlet op.

Øv hvor var det da fristende at lade den ligge, og det er det også når hun af og til skider af to omgange, og man kun har en pose:stupid:

Samler i altid op, og gør som jeg, render hjem efter flere poser, og roder i buskads efter det aflagte?

Jeg skal helt klart til at huske telefon når jeg lufter hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis Hogan skider inde i en busk eller i noget meget højt græs så samler jeg ikke op. Jeg gider ikke kæmpe mig gennem buske for at samle en bæ op et sted hvor folk alligevel ikke går :mrgreen:

Men ellers samler jeg altid op når han laver. Jeg har sådan en kødben med en rulle poser i, som sidder på snoren. Netop fordi han godt kan skide af flere omgange når vi går lange ture :lol: Jeg har prøvet mange gange at stå ude pose, og så skammer jeg mig helt hehe

Jeg er også sådan en der ryster på hovedet af folk der ikke samler op efter deres hund. Så svært er det heller ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde nok ikke samlet op, hvis den var inde i buskadset (medmindre busken stod på privat grund, så ville jeg samle op). Jeg samler ikke op, hvis hun sætter sig ude på en mark, hvor der ikke går mennesker.

Men ellers samler jeg altid op. Og jeg slæber rundt på posen til jeg finder en offentlig skraldespand. Og ja, det kan blive mange km herude. Har da gået et par ture på 7-8 km, hvor Luna har skidt efter 500 meter. Og jeg har altid 3-4 poser med på tur. Mærker efter og fylder op inden vi går ud af døren

Og jeg har en stavlygte med på tur, når det er mørkt;-) Ikke kun for at se, hvad jeg skal samle op, men også for at forhindre at jeg jokker i de lorte andre mennesker IKKE samler op:evil: Jeg er desværre en af få mennesker, der samler op herude. Og der er et par hunde, der sætter sig og skider midt på gangstierne. Der kunne folk sgu godt lige tage sig sammen. De har ihvertfald 3 muligheder, hvis de ikke vil samle op:

1: Vip hunden ind til siden

2: Gå hjemmefra 5 minutter før, så hunden kan nå at komme til et sted, hvor folk ikke går.

3: Finde et andet sted at lufte

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie har en dejlig vane med at hun kun skider på græs... hvis der intet græs forfindes så skider hun på det der minder mest om det, fx ukrudt eller jord, så det er let at samle op.

He, sådan er Luna også. Forleden skulle vi i Brugsen og der er et stykke med græs inden, og derefter det fortov. Der nåede hun ikke at sætte sig på græsset, så var det jo meget heldigt at der lå en masse blade fra et træ på fortovet, for så kunne hun lige sætte sig der.

For ja, her er det også kun græs og jord/grus, man kan sætte sig på.

Nå ja, jeg er også en af dem, der bruger 3-4 poser på at samle så meget som muligt op, når hunden har dårlig mave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Hmm NIX....!

Pjat, det kommer an på, hvor Siku vælger at lægge en lort henne!

I hundeskoven, parker og grønneområder samler jeg op, hvis lorten ligger i vejen. Dog bevæger jeg mig ikke ind i buske, tæt krat eller lign.

Siku har endnu ikke lært, at skubbe bagdelen ind i buske, når han skal af med noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde nok ikke samlet op, hvis den var inde i buskadset (medmindre busken stod på privat grund, så ville jeg samle op). Jeg samler ikke op, hvis hun sætter sig ude på en mark, hvor der ikke går mennesker.

Men ellers samler jeg altid op. Og jeg slæber rundt på posen til jeg finder en offentlig skraldespand. Og ja, det kan blive mange km herude. Har da gået et par ture på 7-8 km, hvor Luna har skidt efter 500 meter. Og jeg har altid 3-4 poser med på tur. Mærker efter og fylder op inden vi går ud af døren

Og jeg har en stavlygte med på tur, når det er mørkt;-) Ikke kun for at se, hvad jeg skal samle op, men også for at forhindre at jeg jokker i de lorte andre mennesker IKKE samler op:evil: Jeg er desværre en af få mennesker, der samler op herude. Og der er et par hunde, der sætter sig og skider midt på gangstierne. Der kunne folk sgu godt lige tage sig sammen. De har ihvertfald 3 muligheder, hvis de ikke vil samle op:

1: Vip hunden ind til siden

2: Gå hjemmefra 5 minutter før, så hunden kan nå at komme til et sted, hvor folk ikke går.

3: Finde et andet sted at lufte

Ja jeg kan virkeligt heller ikke forstå at man ikke samler op efter sin hund hvis den skider på et fortov :stupid:

Og den med gåture inklusive bæpose kender jeg godt. Folk kigger ret meget hvis man kommer med en pose i hånden syntes jeg.

Ozzie har en dejlig vane med at hun kun skider på græs... hvis der intet græs forfindes så skider hun på det der minder mest om det, fx ukrudt eller jord, så det er let at samle op.

Hogan skider også kun på græs eller noget der ligner :blink:

Det er skønt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobo skider kun på græs - gerne hvor det er lidt højt - eller i skovbunden og der samler jeg altså ikke op. Dog skider han også nogle gange på en græsplæne langs med nogle hække og der samler jeg selvfølgelig op, så de ikke ligger og lugter.

Hvis jeg altså husker poser, for det er jeg ret slem til at glemme :genert: Og så må jeg indrømme, at jeg altså ikke render rundt og leder efter lorten senere :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

He, sådan er Luna også. Forleden skulle vi i Brugsen og der er et stykke med græs inden, og derefter det fortov. Der nåede hun ikke at sætte sig på græsset, så var det jo meget heldigt at der lå en masse blade fra et træ på fortovet, for så kunne hun lige sætte sig der.

For ja, her er det også kun græs og jord/grus, man kan sætte sig på.

Nå ja, jeg er også en af dem, der bruger 3-4 poser på at samle så meget som muligt op, når hunden har dårlig mave.

Ozzie er også meget glad for alle de blade alle steder for dem kan hun godt skide på, så behøver hun ikke spejde efter græs, hvis der ikke lige er noget i syne.

Irk, dårlig mave er bare så surt! Min værste lorteoplevelse var en gang dårlig mave jeg have fået skrabet op i to poser som jeg gik med i hånden og så går der hul i den ene pose... virkelig lækkert med diarre på mig og Ozzie og dryppende hele vejen hen af fortovet. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er stadig irriteret over konceptet med at pakke fuldt nedbrydeligt biologisk materiale i plastik, slæbe det til affald som så bliver sendt til forbrænding, men jeg er ved at være velopdragen og samler også op i dyrehaven (hvor det vrimler med dyr, der skider overalt, også på gåstierne :fornaermet:), men er ved at falde af på den, hvis det fx regner helt vildt, så ved jeg at lorten er væk om 10 minutter og så gider jeg ikke stå og fumle :oops: så inde i en busk, nej, den var blevet liggende

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan virkeligt heller ikke forstå at man ikke samler op efter sin hund hvis den skider på et fortov :stupid:

Og den med gåture inklusive bæpose kender jeg godt. Folk kigger ret meget hvis man kommer med en pose i hånden syntes jeg.

Hehe ja, de kigger lidt:-D

Bobo skider kun på græs - gerne hvor det er lidt højt - eller i skovbunden og der samler jeg altså ikke op. Dog skider han også nogle gange på en græsplæne langs med nogle hække og der samler jeg selvfølgelig op, så de ikke ligger og lugter.

Hvis jeg altså husker poser, for det er jeg ret slem til at glemme :genert: Og så må jeg indrømme, at jeg altså ikke render rundt og leder efter lorten senere :oops:

Væn dig til, altid at have poser i lommen:-D. Det er så godt som sikkert, at hver gang, jeg tager en jakke på, så er der poser i:-D Det er kun når jakken er nyvasket, at den er tom:mrgreen: Kan jeg have en hel rulle i lommen, så har jeg det. Men dem jeg køber pt, der er rullen ret stor (bred), så den kan ikke rigtig være i jakkelommen. Men de har håndtag! Rart, når man skal gå 6-7-8 km med en pose i hånden:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er stadig irriteret over konceptet med at pakke fuldt nedbrydeligt biologisk materiale i plastik, slæbe det til affald som så bliver sendt til forbrænding, men jeg er ved at være velopdragen og samler også op i dyrehaven (hvor det vrimler med dyr, der skider overalt, også på gåstierne :fornaermet:), men er ved at falde af på den, hvis det fx regner helt vildt, så ved jeg at lorten er væk om 10 minutter og så gider jeg ikke stå og fumle :oops: så inde i en busk, nej, den var blevet liggende

Dine hunde laver jo også bitte små lorte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ligesom mig - samler ikke op på marker og lignende, men samler op, hvis han gør på stierne/græsrabatter/græsplaner - og slæber gerne pose flere km til nærmeste skraldespand :-D. Og så finder man ud af, hvor langt der - nogle gange - er i mellem skraldespandene :evil:. Omvendt kan man jo bruge det til at demonstrere, at man er en velopdragen hundeejer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er bare ikke så mange hunde i mit hood, og jeg skal ihvertfald ikke være hende der ikke samler op.:engel:

Men hvis det lykkedes for hende at klemme den helt i busken, så lader vi den ligge. Det er bare sjældent hun når længere end til kanten.

Og jeg er også en af dem der ofte traver 2-3 km med en sort lortepose i hånden. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det værste er næsten også, når man ikke kan få smidt sin lortepose i en affaldsspand. Fx. er der slet ingen nede i vores hundeskov :vedikke::lol: Så jeg er da lidt glad for at Bobsen skider inde i krat og sådan noget dernede, så jeg godt kan retfærdiggøre ikke at samle op, men det må være træls for dem, hvis hunde skider midt på stien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg samler altid op... Alle steder.

OK, det hænder at jeg ikke kan finde lorten, når vi er på tur på markerne eller i skoven.

Men ellers så samler jeg altid op.

Jeg har haft en hund med H/L orm og som har fået skadet sine lunger af det.

Så vil ikke risikere at bidrage til smittefaren ved ikke at samle op, selvom ingen træder i det.

Hundene kan sagtens have ormene i systemet i laaaaaaang, laaaaang tid før man får det testet og nogle opdager man det ikke hos, før hunden dør - Så derfor løber jeg ingen risiko.

Ræve, snegle osv. er også fuldstændig ligeglade hvor lorten ligger, så derfor har jeg altid rigelig med poser med og samler altid op hvis jeg kan finde lorten.

Så må nok betegne mig selv som ganske samvittighedsfuld :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites