AnneMangetal Skrevet November 5, 2012 Rapporter Share Skrevet November 5, 2012 Ja, hvordan har i lært jeres hunde sideskift foran? En træner foreslog mig at kaste en godbid, men det ødelægger totalt lillefisens koncentration! Så gerne noget der mere guider end lokker:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Hvad med target enten via hånden eller target stick? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Gud ja, det er længe siden vi har arbejdet med targetstick! Synes bare hun har tendens til at blive overivrig og snurre rundt også..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Liva har lært det ved først at gå igennem mine ben og så gøre "benkommandoen" så lille, at hun ikke kan komme igennem. Hendes problem var, at hun godt ville skifte, men lavede små piroutter på vejen derover Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Jeg har brugt target Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Gud ja, det er længe siden vi har arbejdet med targetstick! Synes bare hun har tendens til at blive overivrig og snurre rundt også..... hvis du gør target meget rolig og får hende til at gøre øvelsen i slow motion agtig så du kan belønne for rigtig sideskift så skal farten nok komme når den sidder i skabet. Min den ene blvier også meget vild og lidt for motiveret med target men hvis jeg sørger for at lave meget rolige bevægelser med target og han ikke får noget for piruetter så plejer han at stoppe og og tænke sig ldit mere om. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Tak:-) Vi går igang i aften! Elsker altså HF - det er verdens bedste spørge-Jørgen sted:hjerte: I øvrigt er min targetstick en pony springpisk med pink glimmer:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 Karla kan sendes frem, desværre er det et agilitysignal i hendes verden og kører hende derfor op Så vores sideskift foran involverer pirouetter og af og til også gø'en fordi hun bliver sur over, at det alligevel ikke handlede om agility Så jeg skal nok liiiiiige have fundet på noget andet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret November 5, 2012 Rapporter Share Besvaret November 5, 2012 target med ponypisk ville jeg også mene var vejen frem (og selvfølgelig er den pink ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Jeg ville nok vælge at bruge et fingertarget i stedet for en targetstick, men kan så også se fordele og ulemper ved begge dele. Men jeg ville nok for at hjælpe hunden i starten træde ind bag den... Hmmm... Overvejede faktisk i går aftes om man skulle droppe den almindelige lydighedstræning vinteren over og så lege lidt med de rallyøvelser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Jeg ville nok vælge at bruge et fingertarget i stedet for en targetstick, men kan så også se fordele og ulemper ved begge dele. Men jeg ville nok for at hjælpe hunden i starten træde ind bag den... Hmmm... Overvejede faktisk i går aftes om man skulle droppe den almindelige lydighedstræning vinteren over og så lege lidt med de rallyøvelser. Jeg prøvede begge dele igår, og hun bliver lidt forvirret når jeg bruger håndtarget. Med sticken gik det tilgengæld fint. Jeg synes rally er et super supplement til lydighed, og bruger det til at træne fokus og kontakt. Mange pensionerede lydighedshunde går til rally, og liver helt op af det:-) Men vigtigst er jo at hunden synes det er mega sjovt hvis føreren synes det er sjovt. Jeg tror Bella ville gå lidt død i lydighed hvis vi ikke også trænede rally. Så hvis i trænger til en pause fra den (til tider lidt kedelige) lydighed, er rally jo et perfekt alternativ. Så får man også glæden tilbage i sit arbejde:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Vi trænger nu ikke til en pause fra lydigheden, men er tvunget til at holde en pause. Men jeg tænker lidt at rally giver et ekstra kick i arbejdet med fri ved fod, som hun egentlig gør ganske udemærket, men det hænger hende langt ud af halsen og grundet hendes skade er der ikke så meget andet vi kan træne med lige nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Jeg ville nok vælge at bruge et fingertarget i stedet for en targetstick, men kan så også se fordele og ulemper ved begge dele. Men jeg ville nok for at hjælpe hunden i starten træde ind bag den... Hmmm... Overvejede faktisk i går aftes om man skulle droppe den almindelige lydighedstræning vinteren over og så lege lidt med de rallyøvelser. hvorfor? og hvilke fordele og ulemper? Jeg ville nok bruge sticken ellers så får jeg en meget mærkelig kropsholdning og mine arme føltes ikke lange nok og så snurre hunden med sticken kan jeg få hunden lidt længere frem og sticken kan blvie mere og mere usynlig og tilsidst smutte helt ind i jakkærmet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Fordelen ved et fingertarget/bruge hånden fra starten er at du har den samme stimuli til øvelsen hele vejen igennem, mens man ved targetsticken skal fade den væk. Personligt foretrækker jeg fingertarget til min, af den simple årsag at hun bare ikke synes sticken er specielt fed at arbejde med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret November 6, 2012 Rapporter Share Besvaret November 6, 2012 Alle mine er "svinelokket" med en kiks, som jeg kaster når de vender den rigtige vej, har fungeret fint for os. Ang fingertaget eller targetstick, så kommer det an på størrelse af hund. Mine arme kan sagtens klare at føre en bc rundt, men ikke en golden og hvis jeg skulle træne det uden svinelokning, så ville jeg være nød til at bruge targetsticken til min golden og resten kunne jeg nok klare med fingertarget, men så sandeligt også med en targetstick (er bare for doven til at få det indlært) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts