NannaSoko Skrevet November 6, 2012 Rapporter Share Skrevet November 6, 2012 Laver et kursus i konkurrenceforberedelse i Farum, to søndage i december. Se mere i kalenderen: http://www.hunde-forum.dk/calendar.php?do=getinfo&e=244&day=2012-12-2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Skal måske også lige sige at kurset især et tiltænkt hunde der er rigtig dygtige til træningen, men forvandler sig til zombier med tomme øjne, der ligner nogen der aldrig har hørt om de kommandoer du foreslår :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Jeg kunne godt bruge et til førere der har problem til "store" konkurrencer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Altså sådan nevøsitetsbekæmpende? Det er der lidt af i kurset, men det er ikke lige der min spidskompetance findes, desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Jeg ved ikke rigtigt om det er nervøsitet :hmm: jeg løber vel en 40 stævner om året eller noget, uden overhovedet at være nervøs... Og vinder også relativt ofte... Men når det sådan er "stort" altså DM og sådan, så går jeg fuldtsændigt i baglås og nerverne kan slet ikke holde til presset :hmm: og det er jo kun psykisk, for hunden ved jo ikke, at der står dm på invitationene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Det lyder da spændende!! Jeg har en terrier der er enorm dygtig til alle rally-øvelser hjemme på stuegulvet og nå vi laver dem stationært til træning, men som har svært ved at holde koncentrationen når vi går en hel rally-bane. Vil vi kunne få nogle redskaber til det? - uanset hvad lyder det som om jeg sagens vil kunne lærer noget. Jeg går til konkurrencer i ag og starter pp konkurrencer til rally foråret. Jo mere forberedelse jo bedre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Der rækker mine evner nok desværre ikke, Amocca. Jeg ved at de for nylig har haft noget i Canis skåne med sådan noget idrætspsykologi-mentaltræningsagtigt noget for hunde-konkurrencer. Ved ikke om det kommer igen og det er også liiidt langt fra dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Det lyder da spændende!! Jeg har en terrier der er enorm dygtig til alle rally-øvelser hjemme på stuegulvet og nå vi laver dem stationært til træning, men som har svært ved at holde koncentrationen når vi går en hel rally-bane. Vil vi kunne få nogle redskaber til det? - uanset hvad lyder det som om jeg sagens vil kunne lærer noget. Jeg går til konkurrencer i ag og starter pp konkurrencer til rally foråret. Jo mere forberedelse jo bedre Ja, vi kommer til at arbejde med hundens udholdenhed og det at arbejde i længere tid uden belønning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret November 8, 2012 Rapporter Share Besvaret November 8, 2012 Feeeedt!! Jeg har tilmeldt mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 13, 2012 Fremhæver lige mig selv lidt her. Synes jo selv at det er sådan en god ide til et lille kursus jeg har fået her, men der er sørme kun en enkelt der har tilmeldt sig indtil videre. Måske jeg skal fortælle lidt mere om hvad jeg forestiller mig kurset kommer til at indeholde: Vi kommer til at arbejde med hvordan vi kan gøre den almindelige træning så konkurrencelignende som muligt. Der bliver en del træning af hundenes udholdenhed. Dette gøres blandt andet ved at arbejde med kæder (forlæns og baglænskædning), arbejde med forskellige belønningsstrategier og at lære hunden at arbejde i længere tid inden belønningen kommer. Så bliver der også lejlighed til at arbejde med nogle af de forstyrrelser man kan blive udsat for til konkurrencerne. Der vil både være noget træning i det for hundene, hvor de lærer at det betaler sig at lade være med at lade sig forstyre af forstyrelsen. Men der vil også være noget forstyrrelsestræning for førerne :blink: Tror det bliver piv-sjovt, men synes bare det er rigtig synd for stakkels Line at hun skal trækkes med mig i fire timer helt alene. Så vil du lære noget, have det sjovt OG hjælpe en stakkels med-HF'er så meld dig til her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Fremhæver lige mig selv lidt her. Synes jo selv at det er sådan en god ide til et lille kursus jeg har fået her, men der er sørme kun en enkelt der har tilmeldt sig indtil videre. Måske jeg skal fortælle lidt mere om hvad jeg forestiller mig kurset kommer til at indeholde: Vi kommer til at arbejde med hvordan vi kan gøre den almindelige træning så konkurrencelignende som muligt. Der bliver en del træning af hundenes udholdenhed. Dette gøres blandt andet ved at arbejde med kæder (forlæns og baglænskædning), arbejde med forskellige belønningsstrategier og at lære hunden at arbejde i længere tid inden belønningen kommer. Så bliver der også lejlighed til at arbejde med nogle af de forstyrrelser man kan blive udsat for til konkurrencerne. Der vil både være noget træning i det for hundene, hvor de lærer at det betaler sig at lade være med at lade sig forstyre af forstyrelsen. Men der vil også være noget forstyrrelsestræning for førerne :blink: Tror det bliver piv-sjovt, men synes bare det er rigtig synd for stakkels Line at hun skal trækkes med mig i fire timer helt alene. Så vil du lære noget, have det sjovt OG hjælpe en stakkels med-HF'er så meld dig til her Det kan være, at du skal lægge samme uddybende beskrivelse på hundekursusgruppen på FB? Dit opslag om kurset druknede vist desværre derinde, fordi der kom en helt masse andre indlæg lige efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Det kan være, at du skal lægge samme uddybende beskrivelse på hundekursusgruppen på FB? Dit opslag om kurset druknede vist desværre derinde, fordi der kom en helt masse andre indlæg lige efter. God ide, Sonja. I will do that :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Det kan være, at du skal lægge samme uddybende beskrivelse på hundekursusgruppen på FB? Dit opslag om kurset druknede vist desværre derinde, fordi der kom en helt masse andre indlæg lige efter. Hvad er det for en gruppe? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Den gruppe jeg lige har proppet dig ind i på facebook KlikGodbid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Den gruppe jeg lige har proppet dig ind i på facebook KlikGodbid Du er da bare en SKAT. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Den gruppe jeg lige har proppet dig ind i på facebook KlikGodbid Det var nu ikke KlikGodbid-gruppen, jeg mente... hvis det er den, du har tilføjet Dina i. Jeg mente den gruppe, der hedder "Hunde-kursus gruppen". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Det var nu ikke KlikGodbid-gruppen, jeg mente... hvis det er den, du har tilføjet Dina i. Jeg mente den gruppe, der hedder "Hunde-kursus gruppen". Aha - den må jeg straks finde (og så skal du komme med ind i den Dina, når jeg har fundet den!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Aha - den må jeg straks finde (og så skal du komme med ind i den Dina, når jeg har fundet den!) Jeg kan putte dig i gruppen Petrine, men er vist ikke venner med Dina, så hende kan jeg ikke smide i nogen grupper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Har ansøgt - jeg er venner med Dina, så måske kan jeg hive hende ind? Ellers skal jeg lokke hende. Er næsten fornærmet over ikke at være kommet i den gruppe før, fy Sonja, alfarul til dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Ha, Dina har fundet derind, alt er godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 14, 2012 Rapporter Share Besvaret November 14, 2012 Har ansøgt - jeg er venner med Dina, så måske kan jeg hive hende ind? Ellers skal jeg lokke hende. Er næsten fornærmet over ikke at være kommet i den gruppe før, fy Sonja, alfarul til dig. Troede sgu da at du allerede var medlem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret November 15, 2012 Rapporter Share Besvaret November 15, 2012 Fremhæver lige mig selv lidt her. Synes jo selv at det er sådan en god ide til et lille kursus jeg har fået her, men der er sørme kun en enkelt der har tilmeldt sig indtil videre. Jeg syntes altså også det lyder vildt godt lige sådan et kursus der ville være fedt og som jeg tror jeg kunne bruge en masse fra. Desværre syntes jeg ikke det passer lige nu af en masse grunde bla. økonomisk - ikke fordi det er vildt dyrt men december er en fattig måned jeg er 99 % sikkert på vis du laver det igen f.eks til sommer 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Så er holdet fyldt op, men de sidste dage har der været ret stor interesse omkring det, så det kan ske at der kommer noget lignende i løbet af vinteren. Glæder mig sådan til at undervise i emnet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Så er holdet fyldt op, men de sidste dage har der været ret stor interesse omkring det, så det kan ske at der kommer noget lignende i løbet af vinteren. Glæder mig sådan til at undervise i emnet Fedt. :5up: Jeg tænker også, at det må være noget, som mange kunne have gavn af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts