Hop til indhold

hvor meget skider jeres hunde?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mine skider 1-2 gange om dagen, men de gjorde det oftere som hvalpe synes jeg at huske, dog ikke 5-6 gange. De skider samme antal gange på råfoder og nu på tørfoder. Mængden er bare større på tørfoder :lol:

 

Ang. kiropraktor/ledmanipulatør/etc - må bare sige, gør det gør det. Det ved jeg godt mange har sagt, men nu får du altså lidt historier fra mig også:

 

Min første hvalp havde slem HD, han blev 1-2 uger før røntgenbilleder tjekket af dyrlæge, benene vel at mærke, hun mente bestemt ikke der var andet i vejen end at han var lidt charmerende skævbenet. Røntgen viste en helt anden historie --- må hellere lige sige, jeg råber IKKE hd med din hund, vil bare forklare at det altså desværre ikke er alting en dyrlæge kan mærke. Desværre.

 

Egon, min ældste hund, blev røntgenfotograferet som 1 årig, alt så flot ud, men jeg havde bemærket at han gik skævt (det ene bagben ramte ligesom mellem forbenene) og endte ved en kiropraktor - hun rettede hans bækken, hans gang blev MEGET mere lige. Som 18 måneder gammel blev han fotograferet igen (da det skulle sendes til DKK), dyrlægen sagde hans bækken var skævt, sikkert medfødt, han ville nok få gigt. Jeg hylede som en stukken gris og sendte desperat billederne til min kiropraktor - hun svarede tilbage efter et sekund, ork det dér, det retter vi på et øjeblik. Det er da bare hans bækken han har fået slået forkert igen!

 

Senere fik han et årligt sundhedstjek, dyrlægen strakte hans bagben bagud, Egon pev :( Tog til kiropraktor, hun rettede igen hans bækken.

 

Nu har han så desværre skulle rettes ret ofte, nu tænkte jeg at jeg ville prøve noget andet, noget som kunne arbejde mere med HVORFOR det hele tiden ryger skævt, og har været første gang ved en som jeg tror laver noget ala Magtor, og jesus der var masser af ting hun kunne finde. Skal derhen flere gange, håber selvfølgelig at det på sigt vil gøre at han ikke skal forbi og korrigeres flere gange årligt.

 

 

 

Så! Min pointe er, at nogle gange finder dyrlæger ikke det der gør ondt, nogle gange gør de - nogle gange "tror" de ikke på kiropraktik og så siger de noget værre løgn som får hundeejeren til at flæbe :evil: Jeg forklarede selvfølgelig dyrlægen at hunden altså gik til kiropraktor, det var tydeligt at dyrlægen tænkte sikke noget hokus-pokus om det. Det kan man jo også tro det er - men når jeg så mange gange nu har kunnet se forskellen i min hunds bevægelser lige bagefter, så er det bevis nok for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thor skider sådan cirka 2-4 gange om dagen.

Han får mad 2-3 gange hver dag (3 er kun hvis der er en hjemme til frokost), og så skider han en gang per luftetur. Hvis vi har været ovre og lege grundigt, og han får rigtig brugt maven, så kommer der måske en ekstra gang, så det svinger lidt alt efter hvordan dagen er.. Men vi bekymrer os nu ikke om det, for det virker meget fornuftigt de mængder der kommer ud kontra hvad der kommer ind..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...