Hop til indhold

hvalp og andre hunde

Gæst frukawie
 Share

Recommended Posts

Gæst frukawie

jeg har brug for hjælp....

Jeg har en lille beagle tæve på 12 uger, som jeg fik hjem igår... Det er ikke første gang jeg har hund, men første gang jeg har fået en hvalp...

spørgsmålet er så, jeg havde hende ude at lufte og der kom en del større hunde, som hun blev godt bange for, jeg satte mig ned til hende og med rolig stemme "trøstede" hende, ikke ynk... hvordan får jeg hende i kontakt med andre hunde uden hun bliver så bange, for det var en ubehagelig oplevelse både for mig og hende... Skal jeg tage hende op, give en godbidder osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

HF er det en hundeforening?

HF er hunde-forum ;-) HF'er = en bruger herindefra.

Se også om du ikke kan undgå områder med for mange store hunde lige her i starten. Din hvalp skal gerne komme ind fra sin gåtur med højt humør og lyst til at drage ud i verden igen ;) For mange hvalpe er det nok at komme lige uden for døren og bare kigge på verdenen. Andre er klar til at springe ud i livet med det samme... Tag det i din hvalps tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay tusind tak for hjælpen, jeg vil prøve om der er nogen der har lyst til at mødes med deres hund, når hun er faldet lidt mere til ro, en 10 dages tid, og så vil jeg prøve at undgå de store områder.... Mange tak for hjælpen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du får nogle gode råd men hvis der er plads til et til, vil jeg anbefale den metode med at sidde på hug (evt. på det ene knæ, for bedre balance) hvor hvalpen kan sidde i tryghed imellem et par ben, indtil den får set den fremmede hund an. Man skal blive siddende selvom hvalpen kommer frem fra sin sikkerhedszone så den kan trække sig tilbage til sit "helle" hvis den pludselig bliver utryg. Og så ville jeg ikke sige ret meget, for det forstyrrer koncentrationsevnen, men blot rose sagte hvis den lille gør fremskridt.

Held og lykke og velkommen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sæt dig gerne ned på hug. Min hund er 6 år og vi bruger den stadig for hun er ret usikker. Af og til kravler hun op på skødet enten for ekstra tryghed eller for simpelthen at komme højere op. Og sørg for kun at møde 1 af gangen. Jeg skal ikke kunne sige om det er forkert af mig at gøre det stadigvæk, men det fungerer for os :)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle de fantastiske dejlige råd.... Vi havde besøg af en lille han hund i går, og der satte jeg mig ned på gulvet med hende. Hun sad der i noget tid, men til sidst kom hun ud på gulvet og legede. Så var jeg en stolt hunde ejer...

Jeg er bare så bange for at gøre nogey forkert, som gør hende utryg eller gør hende til en dårlig hund...

Men så er det godt jeg tør åben min mund og kan se jeg gjorde det rigtige igår. endnu en gang tak for hjælpen....

Link til indlæg
Del på andre sites