Hop til indhold

Smittefare?

Gæst Sus&Siku
 Share

Recommended Posts

Gæst Sus&Siku

Igår kastede Siku(hvad der ligner)en ½ mus op på gulvet. Her gik jeg og troede, at Siku KUN fangede dem! Ikke at han åd dem også...

Og Siku slikker meget på min datter, de "kysser".

Hmm hvis Siku har orm af nogen slags, kan de så overføres via slikken???!

Jeg har kigget på Siku´s lort, der er ikke nogle tydelige orm i. Men har da allermest lyst til at få ham chekket, trods han ikke virker syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du ikke blive! Jeg er vokset op med en stor, dejlig kat. Han spiste mange mus, og havde tit indvoldsorm. Ikke en eneste gang fik min bror eller jeg orm, på trods af at vi var meget tætte med katten, og han sov i vores senge (på hovedpuden). Så tag det med ro, men vær selvfølgelig opmærksom på symptomer:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også opvokset med kæledyr. Fandt en lille hvid orm engang i min seng fra vores kat! Jeg har aldrig selv haft orm, men jeg sad altså heller og "kyssede" hver hund eller kat.

Jeg vil holde øje med symptomerne.

Mange tak for svarene :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad dem have deres kærlighed :) at hun kysser ham på snuden sker der ikke noget ved og hvis hun bare holder munden lukket og evt. Får besked på at vaske sig i ansigtet når hun har fået en ordentlig vasker i ansigtet så tror jeg ikke der sker noget.

Det er vigtigt for børn og hunde at de får lov til at vise deres kærlighed, specielt hvis de allerede er vant til det på den måde.. det eneste du opnår ved at forbyde det, er at de gør det i smug, og så kan du ikke kontrollere hygiejnen. Som en pige sagde til mig på mit sidste job "jeg må ikke have katten oppe i sengen, men så venter jeg bare til mor går i seng og så henter jeg den". :)

Link til indlæg
Del på andre sites