Hop til indhold

positioner ( sit, dæk, stå )


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

ja det er stillings skifte jeg mener :slem: kendte kun øvelsen på engelsk

 

takker for alle de spændene forslag vil prøve med pinden og evt murstene for og lære hundene at de ikke skal gå frem imod mig hvilken de har en tendens til :engel:

 

havde også overvejet og prøve på et bord hvor hunden ikke kan rykke sig væk :genert:

 

hvordan lægger jeg en video herind?? da det åbenbart ikke er helt på samme måde som med billeder

 

Men før du begynder at bruge hjælpemidler til at få det rigtige bevægelsesmønster frem på afstand/ mens du står foran, så skal hunden være fortrolig med bevægelsesmønstret. Så du skal (mener jeg) lave en hel del gentagelser med hunden, hvor du hjælper med hånd eller godbid i hånd, førend at du går videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er ikke helt sikker på alt, hvad du spørger om. Men jeg ville indlære øvelserne hver for sig, og først når hunden kan positionerne 100% på kommando, ville jeg begynde at sætte dem sammen, så hunden skal udføre dem i forskellige rækkefølger. Og først derefter ville jeg begynde at lægge afstand på.

 

Mener du stillingsskifte eller sit, dæk, stå under gang?

 

Det lyder som stillingsskifte, det du mener :-)

 

Men før du begynder at bruge hjælpemidler til at få det rigtige bevægelsesmønster frem på afstand/ mens du står foran, så skal hunden være fortrolig med bevægelsesmønstret. Så du skal (mener jeg) lave en hel del gentagelser med hunden, hvor du hjælper med hånd eller godbid i hånd, førend at du går videre.

 

er det sådan du mener jeg skal træne først ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøjagtig ligeså korrekt! Jeg vil dog mene at sandsynligheden for fejl ofte er større ved stationære forben. Jeg tror (helt hjemmebrygget teori) at det er lettere for hunden at lægge vægt på bagparten i skiftene end på forparten.

Et andet aspekt er helhedsindtrykket. Hvordan ser det færdige skift ud sådan rent æstetisk. Her kommer det nok meget an på hundens bygning og form. På meget lange hunde kan jeg eks forestille mig at stationære forben ser spøjst ud. Pg spøjst er ikke godt hvis man vil have 10. Men hvis hunden forbliver på stedet, så er øvelsen korrekt udført.

Giver det mening? Det er jo virkelig kedelige og nørdede detaljer. Elsker nørdede detaljer :oops:

 

Min erfaring er at det er idividuelthvorvidt hundene bedst har stationære for- eller bagben.

 

Rasmus og Trille for eksempel foldede bagud når de skulle dække hvor det passer Pelle bedst at "folde" forud.

 

Milde Batmus: Mht. positonsskift på stedet har jeg rigtig god erfaring med, at hvis hunden forventer at få sin belønning bagved sig, bliver den hurtigt klar over at det ikke betaler sig at rykke fremad. Dette skal være lært inden man går i gang med positionsskift.

 

To sprog bør ikke være et problem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøjagtig ligeså korrekt! Jeg vil dog mene at sandsynligheden for fejl ofte er større ved stationære forben. Jeg tror (helt hjemmebrygget teori) at det er lettere for hunden at lægge vægt på bagparten i skiftene end på forparten.

Et andet aspekt er helhedsindtrykket. Hvordan ser det færdige skift ud sådan rent æstetisk. Her kommer det nok meget an på hundens bygning og form. På meget lange hunde kan jeg eks forestille mig at stationære forben ser spøjst ud. Pg spøjst er ikke godt hvis man vil have 10. Men hvis hunden forbliver på stedet, så er øvelsen korrekt udført.

Giver det mening? Det er jo virkelig kedelige og nørdede detaljer. Elsker nørdede detaljer :oops:

 

Min erfaring er at det er idividuelt hvorvidt hundene bedst har stationære for- eller bagben.

 

Rasmus og Trille for eksempel foldede bagud når de skulle dække hvor det passer Pelle bedst at strække sig fremad.

 

Milde Batmus: Mht. positonsskift på stedet har jeg rigtig god erfaring med, at hvis hunden forventer at få sin belønning bagved sig, bliver den hurtigt klar over at det ikke betaler sig at rykke fremad. Dette skal være lært inden man går i gang med positionsskift.

 

To sprog bør ikke være et problem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

er det sådan du mener jeg skal træne først ???

 

Ja, sådan cirka. Men se om du kan få hunden til at have siden til dig. På den måde kan du se om den flytter benene. Og væn for guds skyld (hvilket ham på videoen ikke gør) hunden til at have poterne i ro fra starten. Hellere 3 rolige skift end 10 urolige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg uploader videoer til youtube og lægger den derefter herind via det ikon i værktøjslinjen, der ligner en filmstrimmel (det ligger lige til højre for det ikon, man bruger til at uploade billeder med).

 

kan man ikke uden at oploade til you tube ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Min erfaring er at det er idividuelt hvorvidt hundene bedst har stationære for- eller bagben.

 

måske jeg spørger dumt men hvad betyder det at de har stationære for eller bagben :oops:

 

Rasmus og Trille for eksempel foldede bagud når de skulle dække hvor det passer Pelle bedst at strække sig fremad.

 

Milde Batmus: Mht. positonsskift på stedet har jeg rigtig god erfaring med, at hvis hunden forventer at få sin belønning bagved sig, bliver den hurtigt klar over at det ikke betaler sig at rykke fremad. Dette skal være lært inden man går i gang med positionsskift.

 

To sprog bør ikke være et problem :-D

 

jeg er ikke helt sikker på der menes med og folde bagud, tror jeg har en ide men er ikke sikker på om det er rigtigt:oops:

hvor smart med og belønne hunden bagud, det skal da prøves tak :blink:

 

Ja, sådan cirka. Men se om du kan få hunden til at have siden til dig. På den måde kan du se om den flytter benene. Og væn for guds skyld (hvilket ham på videoen ikke gør) hunden til at have poterne i ro fra starten. Hellere 3 rolige skift end 10 urolige :-D
''

 

 

jo det er helt sikkert må se og få prøvet de forskellige ting af :genert:

syntes dog jubs har svært ved og forstå stå øvelse:confused: hun har kun lært sit, og dæk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det kan man godt, men typisk er videofilen vist for stor/tung til at kunne uploades direkte til forum.

 

men skal man ikke oprette profil på you tube ?, ville hellere bare kunne oploade fra computeren:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

men skal man ikke oprette profil på you tube ?, ville hellere bare kunne oploade fra computeren:genert:

 

Jo, men det er meget nemt (hvis du har en gmail, så har du allerede en konto) og senere har du alle dine videoer samlet et sted.

 

Jeg har forøvrigt også forsømt stå, det er helt håbløst at få lært, det er som om 'stå' er en nulløsning og ikke en stilling, man kan blive stående i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jo, men det er meget nemt (hvis du har en gmail, så har du allerede en konto) og senere har du alle dine videoer samlet et sted.

 

Jeg har forøvrigt også forsømt stå, det er helt håbløst at få lært, det er som om 'stå' er en nulløsning og ikke en stilling, man kan blive stående i.

 

jeg har ikke gmail :hmm: men hvad hvis man ikke er interesseret i alle i verden skal se eller kunne se videoen?????

 

ja hun fatter heller ikke stå har prøvet og hjælpe hende i stå fra både dæk og sit uden den store hjælp:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke gmail :hmm: men hvad hvis man ikke er interesseret i alle i verden skal se eller kunne se videoen?????

 

ja hun fatter heller ikke stå har prøvet og hjælpe hende i stå fra både dæk og sit uden den store hjælp:???:

Man kan lave sine indstillinger på youtube sådan at ikke alle kan se det! Der er flere muligheder. Ikke alle mine film derinde er tilgængelige for alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Man kan lave sine indstillinger på youtube sådan at ikke alle kan se det! Der er flere muligheder. Ikke alle mine film derinde er tilgængelige for alle.

 

ok må lige se om jeg kan finde ud af det :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...