Hop til indhold

Hvad er nem opfedning?


Dinah
 Share

Recommended Posts

Mine tre hunde har åbenbart stort aktivitetsforbrug.

 

De skal fedes op.

Mere mad = kvælning eller spiser det ikke:genert:

Mad 3 gange om dagen = holder vægt på +/- men tager ikke på

Foder til højenergiske hunde = hjælper ikke

Har suppleret med ris, men de spiser ikke det hele alligevel og mister jo så det vigtige i foderet.

 

Må de få fløde?

 

eller . . . . . . ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine (ellers stor-spisende) gad æde pemmikan mere end et par gange. Har du prøvet at veje, hvor meget de spiser og se, om de spiser mere, hvis du evt fodrer to gange om dagen? Eller 4? Før Fønix blev kastreret skulle han have 4-500 gram om dagen bare for at holde vægten, jeg målte og vejede, han spiste max, hvis han fik mad to gange om dagen og med ret præcis 12 timer imellem (hvis han fik tre gange om dagen, spiste han sammenlagt pr døgn mindre, end med to måltider)

 

Ellers æggehvider, fløde, smør - dog synes jeg ikke det holder, hvis det skal foregå over en længre periode.

 

Hvalpefoder er også godt, hvis de kan lide fisk, så sild, laks og den slags?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dk

Darwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram.

Jeg ville ikke bruge fløde da nogle hunde ikke kan optage mælkeprodukter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger enten rå spæk/de der blokke med fedt man bruger til at koge klejner i.. Der er ingen forskel på om det er vegetabilsk eller animalsk..

Hvis det ikke skal gå så hurtigt får de et skvat fløde i foderet.. Et skvat er alt mellem 1/4-1 dl..alt efter hvor store de er og hvor i proessen vi er :mrgreen:

 

et skvat er squ da ikke en hel dl - Janni altså!!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dk

Darwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram.

Jeg ville ikke bruge fløde da nogle hunde ikke kan optage mælkeprodukter.

 

300 gram til hver hund er jo perfekt for mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dk

Darwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram.

Jeg ville ikke bruge fløde da gle hunde ikke kan optage mælkeprodukterno.

Det gør dinahs hunde..Altså optager mælkeprodukter..Jeg gav dem altid fløde i maden
Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor er også passioneret Chihuahua ejer og havde samme problem men afhjalp det ved at give "Vitality" olie og "Skin and Coat" olie sådan lidt på skift og det hjalp lige tilpas. Husk du skal skære en smule ned på foderet hvis du bruger den metode da de får en masse vitaminer og mineraler i de olier. Du kan også bare give dem koldpresset raps olie som ikke er proppet med alle mule gode sager hvis de ikke skal have så meget mere vitaminer og mineraler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...