Dinah Skrevet November 17, 2012 Rapporter Share Skrevet November 17, 2012 Mine tre hunde har åbenbart stort aktivitetsforbrug. De skal fedes op. Mere mad = kvælning eller spiser det ikke:genert: Mad 3 gange om dagen = holder vægt på +/- men tager ikke på Foder til højenergiske hunde = hjælper ikke Har suppleret med ris, men de spiser ikke det hele alligevel og mister jo så det vigtige i foderet. Må de få fløde? eller . . . . . . ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg brugte Orijen Puppy da Bella var for tynd. Det var det eneste hun gad at æde nok af til at tage på. Blev det suppleret med hjerter i flødesovs (blendet), var lykken gjort:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Pemmikan! Det brugte jeg til min coton en overgang, hvor hun var for tynd. Og det kan søreme være svært at fede små hunde op..! Men Pemmikan fungerede for os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Giv dem fedt hvis de vil spise det? Enten smeltet eller bare i tern hvis de vil spise det? Eller ja hæld lidt fløde over Jeg skal også have fundet på et eller andet til Charlie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Oksefedt (Rigtig Hundemad sælger det) virkede godt her, da min hund var for tynd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Ingen af mine (ellers stor-spisende) gad æde pemmikan mere end et par gange. Har du prøvet at veje, hvor meget de spiser og se, om de spiser mere, hvis du evt fodrer to gange om dagen? Eller 4? Før Fønix blev kastreret skulle han have 4-500 gram om dagen bare for at holde vægten, jeg målte og vejede, han spiste max, hvis han fik mad to gange om dagen og med ret præcis 12 timer imellem (hvis han fik tre gange om dagen, spiste han sammenlagt pr døgn mindre, end med to måltider) Ellers æggehvider, fløde, smør - dog synes jeg ikke det holder, hvis det skal foregå over en længre periode. Hvalpefoder er også godt, hvis de kan lide fisk, så sild, laks og den slags? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dk Darwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram. Jeg ville ikke bruge fløde da nogle hunde ikke kan optage mælkeprodukter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg bruger enten rå spæk/de der blokke med fedt man bruger til at koge klejner i.. Der er ingen forskel på om det er vegetabilsk eller animalsk.. Hvis det ikke skal gå så hurtigt får de et skvat fløde i foderet.. Et skvat er alt mellem 1/4-1 dl..alt efter hvor store de er og hvor i proessen vi er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg bruger enten rå spæk/de der blokke med fedt man bruger til at koge klejner i.. Der er ingen forskel på om det er vegetabilsk eller animalsk..Hvis det ikke skal gå så hurtigt får de et skvat fløde i foderet.. Et skvat er alt mellem 1/4-1 dl..alt efter hvor store de er og hvor i proessen vi er et skvat er squ da ikke en hel dl - Janni altså!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dkDarwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram. Jeg ville ikke bruge fløde da nogle hunde ikke kan optage mælkeprodukter. 300 gram til hver hund er jo perfekt for mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 et skvat er squ da ikke en hel dl - Janni altså!!jo da..jeg bruger også kun et enkelt skvat i min kakao..aner ikke hvorfor jeg får dumping af et enkelt skvat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Jeg afprøver lige nu oksefedtpulveret fra Golden animal care - af på Darwin. kan købes hos greendog.dkDarwin skulle gerne have 1-1½ kg mere på i vægt - det ser foreløbig ud til at virke - han har dog ikke fået det så længe, men har øget vægten cirka 300 gram. Jeg ville ikke bruge fløde da gle hunde ikke kan optage mælkeprodukterno. Det gør dinahs hunde..Altså optager mælkeprodukter..Jeg gav dem altid fløde i maden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Det gør dinahs hunde..Altså optager mælkeprodukter..Jeg gav dem altid fløde i maden Så er det jo klart, at de taber sig her:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret November 17, 2012 Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Så er det jo klart, at de taber sig her:mrgreen:Du sulter de hunde..Det har jeg jo sagt hele tiden :fyfy: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2012 Du sulter de hunde..Det har jeg jo sagt hele tiden :fyfy: Godt, du ikke ved, hvad hundene vejer nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarstenW Besvaret November 18, 2012 Rapporter Share Besvaret November 18, 2012 Min mor er også passioneret Chihuahua ejer og havde samme problem men afhjalp det ved at give "Vitality" olie og "Skin and Coat" olie sådan lidt på skift og det hjalp lige tilpas. Husk du skal skære en smule ned på foderet hvis du bruger den metode da de får en masse vitaminer og mineraler i de olier. Du kan også bare give dem koldpresset raps olie som ikke er proppet med alle mule gode sager hvis de ikke skal have så meget mere vitaminer og mineraler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts