Hop til indhold

skal jeg være nervøs?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

Nu kan jeg se, at du bor i Aarhus N, og jeg indretter mit svar herefter :)

Jeg bor selv i Aarhus V, og jeg kunne ALDRIG drømme om, at efterlade min hund foran en butik. Det er kun en måneds tid siden, at jeg oprettede en tråd herinde, fordi en chihuahua var blevet stjålet i min lokale Netto, mens jeg var derinde. Det var jeg ret rystet over. Efterfølgende har min kæreste snakket med chefen i den samme Netto, som fortæller, at de tit oplever, at hunde bliver stjålet.

Derudover har jeg hørt herinde om en hund, der blev stjålet udenfor 7/11 på Frederiks Allé for nylig, og blev fundet i Gellerup, hvor den skulle bruges til hundekamp. Jeg har indtryk af, at der bliver stjålet skræmmende mange hunde i Aarhus - både store og små.

 

Min kæreste sidder ved siden af og siger, at man skal overveje risikoen og gøre op med sig selv, hvordan man vil have det, HVIS der sker noget - at det måske kan sammenlignes lidt med at køre med ting bag på bilen, som ikke er spændt fast. Det går måske en hel masse gange, men hvis det pludselig falder af, kan man så leve med de konsekvenser det kan have?

 

det er jo også disse historier der får mig til at ændre mening. jeg har ikke thor med over at handle mere end 1. gang om måneden maks.. og hver gang har jeg virkelig været et nervevrag.. og har tit gået ud af butikken igen hvis køen har været for lang.. jeg kan så forstå at jeg HAR en grund til at være bekymret. vidste ikke at det har været SÅ udbredt lige netop i århus. og tror også bare at Thor bliver hjemme næste gang;) bare tanken om at der skulle ske noget, eller ende ude i gellerup for at blive brugt som mading til kamphundene derude, kan jeg slet ikke bære:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde at lade Nissan stå ude foran butik.

 

tror ikke nogle ville stjæle ham, men alene af den grund jeg ikke har kontrol over hvem der hilser og går forbi.

 

Da jeg arbejdede på varmestue kom der flere gange nogle ind med blødende hænder, fordi de lige skulle hilse på den søde hund som stod bundet.

 

nej om han skal stå bundet og finde sig i at fremmede mennesker skal hilse, uden jeg eller andre hundekyndige er tilstede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke helt klar over relevansen :hmm:Hvis du mener at andre hundeejere skulle komme marcherende i flæng for at kaste deres hunde i hovedet på min, medens han står bundet, så tror jeg du overvurderer risikoen. I det pågældende eksempel kom vedkommende også hurtigt derfra igen - sådan er det når man har en fæl menneskeædende kamphund :lol: Det er faktisk en af de få fordele ved at have en hund, der er fordomme imod, at folk som regel holder sig væk.

Det sjove er at en fremmed sandsynligvis har større risiko for at blive bidt af en lille taskehund, end af min, som elsker alt på to ben.

 

 

 

Igen, jeg møder desværre ikke mange, som synes min hund ser sød ud. Og endelig tænker jeg at de fleste nok opfører sig overfor afbundne hunde som jeg selv gør: Går udenom, men sender et lille smil eller lidt babysnak :genert:

 

 

Der er sikkert rigtigt meget land vs. by i denne diskussion. Ingen kan gardere sig mod personer med ond hensigt, men hvor jeg bor, stoler jeg på at nogen ville gribe ind. Det kan man måske ikke regne med i større byer :vedikke:

 

 

Synes da det er relevant, at selv et sted hvor man tror hunden kan stå i fred, kommer der en, som lige synes at fido skal hilse. Det var sådan set mere for at pointere at man aldrig kan vide hvad der kan/vil ske.

 

Herinde i byen er her forholdvis mange hunde, og ikke alle hundeejere forstår at en afbundet hund ikke skal hilses på - hverken af hund eller ejer.

 

 

Til det markerede: Jo, jeg ville gribe ind, men det kan jeg ikke forvente at andre mennesker ville.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg lige var flyttet Juelsminde tænkte jeg at det var en lille by og der ikke kunne ske noget ved at lade Bono stå foran. En dag jeg var i REMA når jeg ud og ser en dreng der står og driller ham. Drengen fik en skideballe af mig og en veninde og jeg har ikke haft mine hunde til at stå foran en butik siden. Så jeg ville heller ikke gøre det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er generelt bange for alting og meget bekymret af natur... Derfor gik der lang tid før min hund kom med ud at handle. Men han gør det altså, hvis det gør at han kan få en dejlig gåtur og jeg samtidig kan nå at handle de småting jeg mangler. Jeg plejer at overveje tidspunkt - Mellem 17 og 18.30 er ikke et godt tidspunkt, da der er vildt mange ude at handle der. Og så plejer jeg at finde en hundekrog der er ret afskærmet for andre. f.eks. er der en el-boks ved min lokale brugs som gør at det er ok han står ved hjørnet, fordi den skærmer ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, da Bella var baby havde jeg hende tit med steder hen hvor jeg bandt hende af og gik i skjul og holdt øje med hende. Dette kun for træningens skyld. Jeg har en enkelt gang bundet hende af inde i byen, men efterlod hende et sted hvortil jeg havde fuldt udsyn - og med to uniformerede betjente der var igang med at blive kysset ihjel af Bella:blink:

 

Jeg sætter hende gerne på tanken, men ikke hvis der er suspekte typer i nærheden. Jeg kan se hende hele tiden mens jeg er i butikken.

 

Engang i foråret blev der stjålet en voksen schæfer fra en krog foran en kiosk inde i byen. Den blev fundet i Gellerup et par dage senere. Af den grund risikerer jeg intet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så bange for at de bliver stjålet... er heller ikke bange for at de river sig løs, de er dygtige til at være afbundet og sidde pænt... men er skrækslagen for at nogen kommer til dem / generer dem / et barn der løber hen i hovedet på Karla (som er bange for børn) og hun dermed reagerer dumt, fordi hun ikke kan komme væk...

 

Og så er jeg bange for idioter, der tænker at deres hund sagtens kan være bundet helt henne ved mine... så nej, de er ikke med ude at handle. Kan dog godt finde på at efterlade dem udenfor tanken, hvis jeg lige skal have en liter mælk eller en en pakke cigaretter.... men de har også glasrude hele vejen ned, så jeg kan se ud til dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Amocca er jeg også mest bange for at der kommer børn hen til Bella. Bella er skide bange for børn, og hun råber rigtig meget røv hvis de nærmer sig. Men kunne godt være bange for at hun kunne finde påat bide i en situation hvor hun er bundet af. Eller bare dumme knægte der mener at alle hunde skal provokeres.....

 

Skulle hun finde på at bide/markere hvis hun var bundet af, ville det jo givetvis være forældres ord mod mit, og gæt hvem der ville få skylden..... Og gæt hvis hund der så skulle aflives.... Hader forældre der ikke har styr på deres børn:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...